Page 54 - Τουριστική Αγορά τ. 256

δομένη η δέσμευση ότι θα εργαζόμαστε πά-
ντοτε για την ενδυνάμωση αυτής της σχέσης,
αναβαθμίζοντας την ποιότητα των προϊόντων
και υπηρεσιών μας.
»
Η British Airways είναι μία από τις κορυ-
φαίες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη
και συμβάλλει αποφασιστικά στην τοπική οι-
κονομία και για αυτόν το λόγο πιστεύουμε ότι
η συνεχής μας παρουσία εν μέσω των δύσκο-
λων οικονομικών συγκυριών αποτελεί ένδει-
ξη εμπιστοσύνης για την ελληνική αγορά και
σηματοδοτεί το αναπτυξιακό πρόγραμμα της
εταιρείας, η οποία δεσμεύεται όχι μόνο να
προσφέρει σταθερά την καλύτερη δυνατή
ταξιδιωτική εμπειρία, αλλά και να αναβαθμί-
ζει συνεχώς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες
της».
Η δέσμευση της British Airways στους επι-
βάτες ανανεώθηκε πρόσφατα με την εταιρι-
κή καμπάνια «To Fly. Τo Serve», σε συνδυα-
σμό με ένα πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 5
δισ. λιρών, που ξεκίνησε το 2011 και θα ολο-
κληρωθεί το 2016. Με αυτή την επένδυση οι
επιβάτες έχουν ήδη ξεκινήσει να απολαμβά-
νουν τα οφέλη του προγράμματος, μέσα από
νέα αεροσκάφη και ανανεωμένες καμπίνες,
σημαντικές βελτιώσεις στο αεροδρόμιο του
Gatwick και καλύτερα lounges σε όλο το δί-
κτυο της εταιρείας. Επίσης, μεγάλη έμφαση
έχει δοθεί στη βελτίωση των υπηρεσιών
catering και στην ανάπτυξη νέων τεχνολο-
γιών, που θα δώσουν στην εταιρεία το αντα-
γωνιστικό πλεονέκτημα και θα προσφέρουν
απαράμιλλη ταξιδιωτική εμπειρία και άψογη
εξυπηρέτηση στους επιβάτες, τόσο στο έδα-
φος όσο και στον αέρα.
Μερικές από τις σημαντικότερες βελτιώ-
σεις στην British Airways είναι η ένταξη
τριών νέων Boeing 777-399 ER στο στόλο, με
νέες καμπίνες First Class, Club World και
World Traveller Plus & World Traveller. Επι-
πλέον, στο τέλος Ιουνίου η εταιρεία καλωσό-
ρισε το πρώτο Boeing Dreamliner και μόλις
στο τέλος Σεπτεμβρίου ο στόλος εμπλουτί-
στηκε με το πρώτο Α380, που εντάχθηκε
στην πτήση Λονδίνο-Λος Άντζελες, ενώ στο
τέλος Οκτωβρίου το αεροσκάφος ξεκίνησε
πτήσεις και στο δρομολόγιο Λονδίνο-Χονγκ
Κονγκ. Τέλος, τον προηγούμενο μήνα η
British Airways ξεκίνησε τη δοκιμαστική πε-
ρίοδο για το πρόγραμμα ηλεκτρονικών ετικε-
τών για τις βαλίτσες, ευελπιστώντας ότι θα
μετατρέψει την ταξιδιωτική εμπειρία στο αε-
ροδρόμιο ακόμη ευκολότερη και λιγότερο
χρονοβόρα για τους επιβάτες.
Σήμερα, η British Airways εξυπηρετεί τη
διαδρομή Αθήνα-Λονδίνο με τρεις πτήσεις
καθημερινά από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέ-
λος» προς το Terminal 5 του Heathrow, με ει-
σιτήρια που ξεκινούν από 75 ευρώ στη δια-
δρομή Αθήνα-Λονδίνο, συμπεριλαμβανομέ-
νων όλων των φόρων και επιναύλου καυσί-
μων. Παράλληλα, η British Airways συνδέει 5
φορές την εβδομάδα τη Θεσσαλονίκη με τη
βρετανική πρωτεύουσα κατά τη θερινή πε-
ρίοδο.
54
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
T
ον περασμένο Ιανουάριο η
RyanAir ανακοίνωσε την «προ-
σγείωσή» της στο «Ελ. Βενιζέλος»,
προσφέροντας «φτηνές» πτήσεις
εσωτερικού προς και από την Αθή-
να, έχοντας ήδη στη λίστα των
προορισμών της τη Θεσσαλονίκη,
τα Χανιά, τη Ρόδο, το Βόλο και την
Κω. Το γεγονός αυτό συνεχίζει να
αποδεικνύει αυτό που ξεκίνησε
με το προ πενταετίας ξεπούλημα
της Ολυμπιακής: ο χώρος των
εναέριων μεταφορών στην Ελλά-
δα δεν είναι ούτε στο ελάχιστο
εθνική υπόθεση.
Από τη μία πλευρά, το ιδιωτικό μο-
νοπώλιο της AegeAn υπό την αι-
γίδα της Lufthansa τής επιτρέπει
τεράστιες αυθαιρεσίες – από την
τιμολογιακή πολιτική μέχρι την
εξυπηρέτηση προορισμών. Αν,
επιπλέον, συνυπολογίσουμε τη
συμφωνία για διείσδυση της
Lufthansa στην πανίσχυρη Turkish
Airlines, τότε γίνεται σαφές πως η
γερμανική εταιρεία ουσιαστικά θα
«
παίζει μόνη της» σε ολόκληρη
την Ανατολική Μεσόγειο.
Από την άλλη, τη λύση στην ανεξέ-
λεγκτη στρατηγική ελευθερία της
Aegean δεν μπορεί να δώσει η
πλήρης παράδοση των εγχώριων
αερομεταφορών στη Ryan Air και
σε low cost εταιρείες, οι οποίες
όχι μόνο επιχορηγούνται από το
ελληνικό Δημόσιο, αλλά καταφεύ-
γουν και σε εκβιασμούς (όπως
έγινε πρόσφατα στην περίπτωση
του δήμου Θεσσαλονίκης). Όσο
για τις εξαιρετικά ανταγωνιστικές
τιμές εισιτηρίων της ιρλανδικής
εταιρείας, αυτές δεν προκύπτουν
βεβαίως παρά μόνο από την ελα-
στικοποίηση και υποτίμηση των
εργασιακών σχέσεων, την υπο-
βάθμιση των παρεχόμενων υπηρε-
σιών και την υπερκοστολόγηση
συμπληρωματικών παροχών.
Ωστόσο, η μνημονιακή κυβέρνη-
ση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, καθώς εφαρμόζει
πολιτική παράδοσης της χώρας
στα χέρια των ιδιωτών, παραμένει
αμέτοχη στις εξελίξεις που αφο-
ρούν στην εγχώρια εναέρια κίνη-
ση.
Η ανάπτυξη του δικτύου και η αύ-
ξηση των προορισμών στο εσωτε-
ρικό και στο εξωτερικό άπτονται
μιας σειράς πολιτικών – από τον
τουρισμό και τις μεταφορές μέχρι
τις διεθνείς σχέσεις και την εθνι-
κή ασφάλεια.
Επομένως, η λύση του προβλήμα-
τος δεν βρίσκεται ούτε στο ιδιωτι-
κό μονοπώλιο της AegeAn/
Lufthansa ούτε στην πλήρη απε-
λευθέρωση των αερογραμμών, αλ-
λά στην ανάδειξη ενός νέου, σύγ-
χρονου εθνικού αερομεταφορέα,
με στόχο την εξυπηρέτηση των
εσωτερικών αναγκών, τη στρατη-
γική ανάδειξη νέων, μη κορεσμέ-
νων τουριστικά προορισμών και
τον έλεγχο των τιμών. Αυτή η ανα-
γκαιότητα αποτελεί για τον ΣΥΡΙ-
ΖΑ κορυφαίο σημείο του προγράμ-
ματός του, στα πλαίσια της παρα-
γωγικής ανασυγκρότησης της χώ-
ρας και της ενδυνάμωσης της
εθνικής της κυριαρχίας.
Κοινή Δήλωση Τμήματος Μεταφορών και Τμήματος Τουρισμού ΣΥΡΙΖΑ
«
ΟΧΙ στο μονοπώλιο της AegeAn και στους εκβιασμούς της RyanAir – ΝΑΙ στον εθνικό αερομεταφορέα»