Page 22 - Τουριστική Αγορά τ. 258

22
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Από θέση αρχής
Σ
ύμφωνα με την εισήγηση
του βουλευτή Κυκλάδων
του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Συρ-
μαλένιου, στην Επιτροπή Παρα-
γωγής και Εμπορίου της Βουλής,
με το νέο νομοσχέδιο του ΥΝΑ,
θεσμοθετούνται 12 πλήγματα στο
θαλάσσιο τουρισμό, τα οποία συ-
νοπτικά είναι:
1.
Καταργεί το cabotage.
2.
Συνέπεια του πρώτου, το
νομοσχέδιο οδηγεί σε λουκέτο
πολλές ελληνικές επιχειρήσεις
και σε ανεργία πολλούς εργαζό-
μενους, στερώντας από το ΝΑΤ
σημαντικούς πόρους που θα προ-
έρχονταν από εισφορές.
3.
Καθιερώνεται μεν για πρώτη
φορά το Μητρώο Σκαφών, ώστε
να ελέγχονται φορολογικά όλα
τα σκάφη αναψυχής, αλλά την
ίδια στιγμή σε άλλα σημεία του
νομοσχεδίου αφήνονται «παρά-
θυρα» φοροδιαφυγής, μέσω ει-
κονικών ναυλώσεων και χαριστι-
κών φορολογικών ρυθμίσεων.
4.
Θεσμοθετεί τη ναύλωση χω-
ρίς πλήρωμα και καπετάνιο για
τα σκάφη μέχρι 24 μέτρα.
5.
Επιτρέπεται η ολική ναύλω-
ση ιδιωτικών πλοίων αναψυχής,
χωρίς υποχρέωση εκτέλεσης
ελάχιστου αριθμού ημερών ναύ-
λωσης.
6.
Θεσμοθετεί τη συγχώνευση
του Οίκου Ναύτου με το Γραφείο
Ευρέσεως Εργασίας (ΓΕΝΕ).
7.
Με το άρθρο 25 για την κα-
θιέρωση του πλοίου ασφαλείας
για τις επείγουσες ανάγκες νη-
σιών και νησιωτών, ουσιαστικά,
στρέφεται κυρίως κατά του δι-
καιώματος της απεργίας των
ναυτικών.
8.
Θεσμοθετεί πλωτές εξέ-
δρες, υποβαθμίζοντας το τουρι-
στικό προϊόν της χώρας και προ-
χωρώντας σε ακόμα ένα περι-
βαλλοντικό έγκλημα.
9.
Με το άρθρο 29 θεσμοθε-
τούνται ρυθμίσεις που ευνοούν
τις πολυεθνικές εταιρείες κρου-
αζιέρας, γιατί εξισώνονται τα λε-
γόμενα φαρικά τέλη, τα οποία
πληρώνουν τα ξένα κρουαζιερό-
πλοια, με αυτά των ελληνικών.
10.
Η διάταξη για την κατάργη-
ση της ερασιτεχνικής άδειας αλι-
είας είναι καθαρά προεκλογικού
χαρακτήρα διότι αφορά γύρω
στους 100.000 ερασιτέχνες ψα-
ράδες, οι οποίοι ευχάριστα θα
ακούσουν ότι καταργείται το πα-
ράβολο που καταβάλλουν για την
αδειοδότηση και για τη θεώρηση
σε ετήσια βάση.
11.
Όσον αφορά στο Λιμενικό
Σώμα Ελληνικής Ακτοφυλακής,
στην πράξη ακυρώνει τη λει-
τουργία του Αρχηγείου του Λιμε-
νικού Σώματος Ελληνικής Ακτο-
φυλακής, γιατί υποβιβάζεται ο
Αρχηγός σε έναν απλό εισηγητή,
αφού τις αποφάσεις θα τις παίρ-
νει ο εκάστοτε υπουργός.
12.
Ισοπεδώνει οικονομικά
τους εργαζόμενους της πλοηγι-
κής υπηρεσίας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ για το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου
Μ
ε το Γερμανό βουλευ-
τή, Γιούργκεν Κλίμκε,
μέλος της Επιτροπής
Οικονομικής Συνεργασίας και
Ανάπτυξης της Ομοσπονδιακής
Βουλής (Bundestag) και της Επι-
τροπής Εξωτερικών Σχέσεων
της γερμανικής Βουλής, συνα-
ντήθηκε ο πρόεδρος του Ξενο-
δοχειακού Επιμελητηρίου της
Ελλάδας, Γεώργιος Τσακίρης.
Στην ατζέντα της συνάντησης,
που έγινε στα γραφεία του ΞΕΕ,
κυριάρχησαν ζητήματα που απα-
σχολούν τον ελληνικό τουρισμό
και την ανάγκη περαιτέρω αύξη-
σης του τουριστικού ρεύματος
από τη Γερμανία στην Ελλάδα.
Στο πλαίσιο αυτό, μεταξύ άλ-
λων, συζητήθηκε η ανάπτυξη
εναλλακτικών μορφών τουρισμού
όπως του αθλητικού, του θρη-
σκευτικού και του τουρισμού
υγείας στην Ελλάδα.
Παράλληλα, ο Γερμανός βου-
λευτής πρότεινε να συνδράμει
από τη θέση του για την προσέλ-
κυση τουριστών τρίτης ηλικίας
στη χώρα μας.
Ακολούθως, ζητήθηκε από τον
κύριο Τσακίρη η μεταφορά τε-
χνογνωσίας για θέματα εκπαί-
δευσης, ενώ ανταλλάχτηκαν από-
ψεις για το μάρκετινγκ και την
περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνι-
κού τουρισμού.
Συνάντηση προέδρου του ΞΕΕ με Γερμανό βουλευτή
Η
ΓΕΠΟΕΤ με ανακοίνωσή της
διαμαρτύρεται έντονα επει-
δή, όπως αναφέρει, παρά τις δια-
βεβαιώσεις που έχει λάβει από
τα συναρμόδια Υπουργεία Ανά-
πτυξης, Τουρισμού και Μεταφο-
ρών για το δίκαιο των θέσεών
της, διαπιστώνει ότι προωθείται η
χορήγηση νέων αδειών σε μετα-
χειρισμένα τουριστικά λεωφο-
ρεία, κατηγορίας εκπομπών ρύ-
πων Euro V ή μεταγενέστερα, στο
υπό διαμόρφωση πολυνομοσχέ-
διο του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Και συνεχίζει, αναφέροντας ότι
οι νέες άδειες θα πρέπει να αφο-
ρούν μόνο καινούργια τουριστικά
λεωφορεία και καμία αλλαγή δεν
πρέπει να πραγματοποιηθεί στο
υφιστάμενο καθεστώς αντικατά-
στασης των παλαιών λεωφορείων
με μεταχειρισμένα, το οποίο λει-
τουργεί υποδειγματικά.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι
εάν οι συναρμόδιοι υπουργοί
Ανάπτυξης, Τουρισμού και Μετα-
φορών δεν λάβουν υπόψη τις θέ-
σεις του, τότε στις 15 Απριλίου
σύσσωμος ο κλάδος των Τουρι-
στικών Γραφείων και Τουριστικών
Λεωφορείων θα κατέβει σε πα-
νελλαδική απεργία και οι ίδιοι θα
φέρουν ολοκληρωτικά την ευθύ-
νη για τη ζημία που θα προκύψει
στον ελληνικό τουρισμό.
Η ΓΕΠΟΕΤ για τη χορήγηση νέων αδειών σε τουριστικά λεωφορεία