Page 33 - Τουριστική Αγορά τ. 258

33
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΠΕΤΩΝΤΑΣ
Τα έσοδα του ομίλου Lufthansa παρέμει-
ναν σταθερά στα
30
δισ. (
30,1
δισ. το
προηγούμενο έτος). Τα ετήσια καθαρά κέρ-
δη ύψους
313
εκατ. παρουσίασαν μείωση
σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη του 2012
(
1,2
δισ.), που περιελάμβαναν το ποσό των
631
εκατ. από την πώληση των μετοχών
της Amadeus IT Holding S.A.
Ο Christoph Franz, πρόεδρος του Εκτελε-
στικού Συμβουλίου και διευθύνων σύμβου-
λος, δήλωσε: «Την προηγούμενη χρονιά κα-
τορθώσαμε και πάλι να αυξήσουμε τα έσοδα
του ομίλου Lufthansa, κυρίως μέσω της επι-
βατικής κίνησης, στον οποίο όλες οι αεροπο-
ρικές εταιρίες του ομίλου σημείωσαν σημα-
ντική βελτίωση. Η τάση αυτή μπορεί να δια-
τηρηθεί. Βασίζεται στη συνεχή βελτίωση της
διάρθρωσης των δαπανών και στις επενδύ-
σεις δισεκατομμυρίων ευρώ σε νέα προϊό-
ντα και υπηρεσίες, για τις οποίες λαμβάνου-
με εξαιρετικά θετικά σχόλια από τους επιβά-
τες μας. Ορμώμενοι από τις θετικές επιδό-
σεις των βασικών μας επιχειρήσεων, προτεί-
ναμε στην Ετήσια Γενική Συνέλευση τη δια-
νομή μερίσματος 0,45 ευρώ ανά μετοχή».
Κίνητρα του ΔΑΑ προς τις αεροπορικές
εταιρείες
Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση από
τον ΔΑΑ, τα κίνητρα, που παρέχονται στις αε-
ροπορικές εταιρείες, για τη θερινή περίοδο
2014 (
Απρίλιος – Οκτώβριος) αντιστοιχούν
σε σημαντικές εκπτώσεις, που φτάνουν έως
και στο 80% επί των αεροναυτιλιακών χρεώ-
σεων του αεροδρομίου. Παράλληλα, ενημε-
ρώνει ότι εξακολουθεί να βρίσκεται σε ισχύ
το ετήσιο πρόγραμμα κινήτρων και συγχρη-
ματοδότησης αναπτυξιακών δράσεων των
αεροπορικών εταιρειών που παρέχει ο ΔΑΑ.
Τα 4 κίνητρα της θερινής περιόδου 2014
είναι:
Κίνητρο διατήρησης πτήσεων (10% έκπτω-
ση επί των τελών προσγείωσης & στάθμευ-
σης για κάθε δρομολόγιο).
Κίνητρο μετεπιβιβαζόμενων επιβατών (πο-
σό ύψους
5
έως
15
για κάθε μετεπιβιβα-
ζόμενο επιβάτη).
Κίνητρο πληρότητας δρομολογίων (
10
για κάθε επιπλέον επιβάτη).
Κίνητρο για ανάπτυξη ειδικών αγορών (πο-
σό ύψους
5-10
για κάθε επιβάτη).
Τ
α συνολικά έσοδα της
ΑEGEAN το 2013 ανήλθαν σε
682,7
εκατ., παρουσιάζοντας αύ-
ξηση 21% σε σύγκριση με το 2012
και τα καθαρά κέρδη μετά από
φόρους ανήλθαν σε
66,3
εκατ.,
σε σύγκριση με ζημίες
10,5
εκατ. το 2012.
H ΑEGEAN μετέφερε 6,8 εκατ.
επιβάτες το 2013, παρουσιάζο-
ντας αύξηση 12% και πετυχαίνο-
ντας σημαντική βελτίωση πληρό-
τητας από 74% σε 79%, ενώ μετα-
ξύ 2011 και 2013 ο συντελεστής
πληρότητας βελτιώθηκε κατά 10
ποσοστιαίες μονάδες.
Η βελτίωση του κύκλου εργασιών
και του αποτελέσματος προήλθε
κατά κύριο λόγο από την εξαιρετι-
κή απόδοση του δικτύου εξωτερι-
κού, με 14% αύξηση της κίνησης
σε 4 εκατ. επιβάτες. Η κίνηση
εξωτερικού της AEGEAN ήταν
αυξητική τόσο προς την Αθήνα
όσο και προς τις 6 περιφερειακές
βάσεις της εταιρείας.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA)
διαμορφώθηκαν σε
94
εκατ., συ-
νεισφέροντας στη σημαντική ενί-
σχυση των συνολικών διαθεσίμων
της εταιρείας σε
239
εκατ. από
156
εκατ. το 2012 και στην ενί-
σχυση της ανταγωνιστικότητας
και των στρατηγικών επιλογών
της.
Όσον αφορά στην Olympic Air, το
2013
παρουσίασε έσοδα ύψους
167,4
εκατ. για όλο το έτος, επιβα-
τική κίνηση 2 εκατ. επιβάτες (1,7
εκατ. εσωτερικού και 0,3 εκατ.
εξωτερικού) και καθαρές ζημίες
ύστερα από φόρους ύψους
13,9
εκατ.
Λόγω του χρόνου ολοκλήρωσης
της εξαγοράς, τα μεγέθη της ενο-
ποιήθηκαν μόνο για τους δύο τε-
λευταίους μήνες του έτους. Συ-
νεπώς, ο ενοποιημένος κύκλος
εργασιών του νέου ομίλου δια-
μορφώθηκε για το 2013 σε
699
εκατ. και τα καθαρά κέρδη ύστε-
ρα από φόρους σε
57,8
εκατ.
Λαμβάνοντας υπόψη τα μεγέθη
για το σύνολο του έτους 2013, σε
αθροιστικό επίπεδο, τα έσοδα των
δύο εταιρειών διαμορφώθηκαν σε
847
εκατ. και τα καθαρά κέρδη
ύστερα από φόρους σε
52,5
εκατ. Αντίστοιχα, η αθροιστική
επιβατική κίνηση των δύο εταιρει-
ών για το 2013 ανήλθε σε 8,8 εκατ.
επιβάτες, εκ των οποίων 4,3 εκατ.
επιβάτες ταξίδεψαν στο δίκτυο
εξωτερικού. Οι χιλιομετρικοί επι-
βάτες ανήλθαν σε 8,4 δισ.
Ο διευθύνων σύμβουλος, Δημή-
τρης Γερογιάννης, ανέφερε σχε-
τικά: «Το 2013 ήταν μία χρονιά
ορόσημο για την εταιρεία μας.
Συνεχίσαμε με επιτυχία την επέν-
δυσή μας στην εξωστρέφεια, συ-
νεισφέραμε σημαντικά στην ανά-
πτυξη του ελληνικού τουρισμού
και της περιφέρειας, ενώ παράλ-
ληλα επιτύχαμε την επιστροφή
στην κερδοφορία. Στο τέλος του
έτους με τη συνένωση με την
Οlympic Αir, βάλαμε τις βάσεις
για μεγαλύτερες οικονομίες κλί-
μακας και ενίσχυση της δυναμι-
κής ανάπτυξης. Ήδη, οι πρώτες
συνέργειες του δικτύου αλλά και
της νέας τιμολογιακής πολιτικής
παράγουν αποτελέσματα με άνο-
δο στην κίνηση. Χρειάζεται όμως
περαιτέρω προσπάθεια για να με-
ταφρασθεί η νέα προοπτική σε
σταθερή ανάπτυξη των μεγεθών
και μεγαλύτερη ανταγωνιστικότη-
τα. Οι βάσεις πλέον υπάρχουν,
όπως επίσης και η στελέχωση και
η απαραίτητη τεχνογνωσία.
»
Η αδυναμία της εσωτερικής ζή-
τησης παραμένει, με τάσεις όμως
σταθεροποίησης σε χαμηλά επί-
πεδα. Ταυτόχρονα, η χρονιά ξεκι-
νά με ιδιαίτερα θετικές προοπτι-
κές για τον ελληνικό τουρισμό.
Η ζήτηση από το εξωτερικό προς
τη χώρα μας φαίνεται και πάλι αυ-
ξητική για το 2014, γεγονός το
οποίο έχει προκαλέσει το ενδια-
φέρον τρίτων ανταγωνιστικών
εταιρειών, που προχωρούν σε ση-
μαντική αύξηση της προσφερόμε-
νης χωρητικότητας προς τη χώρα
μας.
»
Στο περιβάλλον αυτό μπορούμε
πλέον μαζί με την Olympic Air να
ανταποκριθούμε δυναμικά με ταυ-
τόχρονη επένδυση στην ανάπτυξη
από την Αθήνα και την περιφέ-
ρεια, αλλά και με τη νέα τιμολο-
γιακή πολιτική που ανταποκρίνε-
ται στις ανάγκες των σημερινών
επιβατών. Η ενοποίηση των διοι-
κητικών, εμπορικών, οικονομικών
και τεχνικών υπηρεσιών προχωρά
σύμφωνα με το σχεδιασμό και
αναμένεται να επιφέρει περαιτέ-
ρω επίτευξη οικονομιών κλίμα-
κας».
Αύξηση των μεγεθών της AEGEAN το 2013