Page 65 - Τουριστική Αγορά τ. 258

65
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
FOCUS
η Aegean διευρύνει τη συνδεσιμότητα της
χώρας μας με τη Γερμανία σε 9 προορι-
σμούς από 6 ελληνικές βάσεις, διαθέτοντας
συνολικά 1.300.000 θέσεις – αυξημένες κατά
20%.
Αντίστοιχα, η εταιρεία συνδέει 7 προο-
ρισμούς της Γαλλίας με 5 ελληνικές βάσεις,
διαθέτοντας 564.000 θέσεις, ενώ ανάλογα
συνδέει 4 προορισμούς στη Ρωσία με 7 ελλη-
νικές βάσεις, με συνολικά 615.000 διαθέσι-
μες θέσεις.
Οι φόροι προς το δημόσιο που ενισχύουν
την ελληνική οικονομία το 2013 ήταν 250 εκα-
τομμύρια ευρώ ως συνολική συνεισφορά. Το
ποσό αυτό αφορούσε τέλη και φόρους προς
το ελληνικό δημόσιο από τις δύο εταιρείες,
τα 160 εκατομμύρια από τους καθαρούς «αε-
ροδρομιακούς» φόρους και τέλη, το σπατό-
σημο, είτε τις χρεώσεις του Ελευθέριος Βε-
νιζέλος είτε φυσικά τις χρεώσεις του
eurocontrol ή τα τέλη υπέρπτησης και τα λοι-
πά. Ένα πάρα πολύ σημαντικό ποσό το οποίο
σαφέστατα ενισχύει την ελληνική οικονομία.
Όπως ανέφερε στο πλαίσιο της παρουσία-
σης ο κ. Δ. Γερογιάννης, managing director
της εταιρείας, όσον αφορά στην αγορά του
εσωτερικού, στο 2014 προστέθηκαν 200.000
θέσεις αθροιστικά από την Aegean και την
Ολυμπιακή σε σχέση με το τι είχαν προσφέ-
ρει το 2013. Τονίζοντας τη σημασία που έχει
η αγορά του εσωτερικού για την εταιρεία, ο
κ. Γερογιάννης ανέφερε ότι για πρώτη φορά
ύστερα από 3 συνεχή πτωτικά χρόνια, η κίνη-
ση του εσωτερικού έδειξε τον Νοέμβριο και
τον Δεκέμβριο μία ανάκαμψη η οποία παγιώ-
θηκε και κατέληξε στο πρώτο τρίμηνο του
2014
να είναι μία συνολική αύξηση της τάξε-
ως του 17%. Όσον αφορά μάλιστα στις άγο-
νες γραμμές για το 2014 προστέθηκαν 23%
περισσότερες θέσεις, 84.000 θέσεις περισ-
σότερες σε σχέση με τις θέσεις που ήταν
διαθέσιμες το 2013.
Σημαντική η αγορά της Ρωσίας
Στη Ρωσία θα υπάρχουν διαθέσιμες
615.000
θέσεις το 2014 από την Aegean.
Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο κ. Βασι-
λάκης, η Ρωσία είναι η πηγή της ανάπτυξης
του ελληνικού τουρισμού τα τελευταία χρό-
νια. Όλοι έχουν ανησυχίες φέτος, δεν πι-
στεύει όμως ότι πρέπει η ανησυχία να γίνε-
ται φόβος και ο φόβος να οδηγεί τελικά στο
μη επιθυμητό αποτέλεσμα. Για το λόγο αυ-
τόν, είναι πιο συντηρητικοί σε επίπεδο επέ-
κτασης από ό,τι αρχικά σκόπευαν, συνεχί-
ζουν όμως να στηρίζουν την παρουσία της
εταιρείας στη Ρωσία με 615.000 διαθέσιμες
θέσεις και για το 2014.
Αυτό μεταφράζεται σε 4 προορισμούς της
Ρωσίας και οφείλεται στους περιορισμούς
από τα δικαιώματα πρόσβασης. Θα ήθελαν
να πετάξουν σε τουλάχιστον άλλες 4-5 πό-
λεις, αλλά είναι εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης
και εξαρτώνται από τις διακρατικές συμβά-
σεις. Οπότε θα είναι από 7 βάσεις με 27 δρο-
μολόγια. Σε ερώτηση δημοσιογράφου που
εξέφρασε ανησυχία σχετικά με τη μείωση λί-
γων θέσεων από κάποιους μικρούς Τour
Οperators και αν η Aegean έχει κάποιο πιθα-
νό σχέδιο για περικοπή των θέσεων που σκο-
πεύει να διαθέσει, ο κ. Βασιλάκης έδωσε μία
ιδιαίτερα συγκροτημένη απάντηση. Όπως
χαρακτηριστικά είπε, το σημαντικό είναι ότι
η Ρωσία είναι μία αγορά στην οποία η Ελλά-
δα πρέπει να έχει στόχο τα 2-2,5 εκατομμύ-
ρια επισκέπτες σε ετήσια βάση. Δεν υπάρχει
λόγος η Ελλάδα να είναι πίσω από την Τουρ-
κία ή πίσω από την Ισπανία στον αριθμό των
Ρώσων που υποδέχεται.
Η πολιτική της Aegean, η μακροπρόθεσμη,
απέναντι στη Ρωσία η οποία ξεκίνησε την τε-
λευταία 5ετία, πηγαίνει με αργά βήματα αλ-
λά σταθερά, να στηρίξει αυτόν το στόχο του
ελληνικού τουρισμού. Ιδιαίτερα σημαντικό εί-
ναι το γεγονός ότι συνεργάζεται με Τour
Οperators, αλλά παράλληλα κάθε χρόνο ενι-
σχύει και τη δυνατότητα να πουλά άμεσα στο
Ρώσο καταναλωτή. Αυτό ακριβώς, τα τελευ-
ταία τρία χρόνια, αυτή η δυνατότητα της άμε-
σης προσέγγισης του Ρώσου καταναλωτή,
του Ρώσου επισκέπτη, είναι αυτή που έχει
δώσει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη. Από την άλ-
λη μεριά, σημείωσε ότι είναι πάντα έτοιμοι
να προσαρμοστούν όταν δουν κάτι το οποίο
μπορεί να είναι σημαντικά διαφορετικό σε
ζήτηση, αν αυτό είναι δομικό και δεν αφορά
την εταιρεία. Πιστεύει όμως ότι πρέπει να
υπάρχει υπομονή. Η ρώσικη αγορά είναι μία
αγορά που καθυστερεί να δώσει κρατήσεις.
Σημείωσε ότι είναι σε μεγάλο βαθμό στο χέ-
ρι της Ελλάδας, με τις κατάλληλες ενέργει-
ες, όχι βέβαια μόνο από τις αεροπορικές
εταιρείες, αλλά και από την πολιτεία και
τους ξενοδόχους και όλους τους φορείς, να
διατηρηθεί αυτός ο αριθμός σε κάποιο σημα-
ντικό επίπεδο και πάντα φυσικά θα υπάρχει η
ευελιξία για προσαρμογές.
Ryanair VS Aegean
Σε ερώτηση της Μαργαρίτας Μανούσου,
αρχισυντάκτριας του περιοδικού «Τουριστική
Αγορά», αν υπάρχει φόβος σχετικά με τις
επιπτώσεις στην κερδοφορία της Aegean
από την παρουσία της Ryanair στην Ελλάδα
με νέες βάσεις και την προσφορά ιδιαίτερα
ανταγωνιστικών τιμών και στα δρομολόγια
εσωτερικού και τη δήλωση του εκπροσώπου
της ότι είναι κατά των «μονοπωλίων», ο κ. Βα-
σιλάκης απάντησε με μία ξεκάθαρη τοποθέ-
τηση. Όπως ανέφερε από το 2012 η εκτίμη-
ση της Ryanair ήταν ότι ο ελληνικός τουρι-
σμός οδεύει σε καταστροφή και είχε βάλει
τίτλο σε πρόσφατη παρουσίαση «Greek
tourism rescue plan». Το μοτίβο της Ryanair
ήταν ότι ο ελληνικός τουρισμός θα καταστρα-
φεί, εκτός αν η πολιτεία ή οι φορείς δώσουν
ατέλεια, ειδικά στη Ryanair, προκειμένου να
έρθει και με την παρουσία της να σώσει τον
ελληνικό τουρισμό. Όμως προφανώς ο τουρι-
σμός το 2013 όχι μόνο δεν καταστράφηκε αλ-
λά πήγε σε επίπεδα τα οποία ήταν ρεκόρ για
τη χώρα, για τις περισσότερες περιοχές.