Page 77 - Τουριστική Αγορά τ. 258

την Πάτρα. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η ανά-
πτυξη του τουρισμού στην Πελοπόννησο βα-
σίζεται σε μεγάλο βαθμό τόσο στην οδική
προσβασιμότητα όσο και στην προσέλκυση
επισκεπτών από την εσωτερική αγορά, ο
Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου εκ-
φράζει την έντονη ανησυχία και δυσαρέ-
σκειά του αναφορικά με την αλόγιστη ανατί-
μηση των διοδίων, η οποία θα βλάψει ανεπα-
νόρθωτα την τουριστική εξέλιξη πολλών πε-
ριοχών της Πελοποννήσου, οι οποίες υπολεί-
πονται ικανών τουριστικών υποδομών.
Ουγκάντα – Νόμος κατά της ομοφυλοφι-
λίας
Σύμφωνα με δημοσιεύσεις σε διεθνή ηλε-
κτρονικά τουριστικά μέσα, η κυβέρνηση της
Ουγκάντας τέθηκε επίσημα κατά της ομοφυ-
λοφιλίας με νόμο το 2014. (Ο νόμος αυτός
παλαιότερα ονομαζόταν στα μέσα ενημέρω-
σης ως «Kill the gays bill», λόγω του ότι αρχι-
κά πρότεινε ρήτρες θανατικής ποινής.) Το
νομοσχέδιο αυτό ψηφίστηκε από το Κοινο-
βούλιο της Ουγκάντας στις 20 Δεκεμβρίου
2013,
με την πρόταση της θανατικής ποινής
να καταρρίπτεται υπέρ της ισόβιας κάθειρ-
ξης. Το νομοσχέδιο έγινε νόμος με την υπο-
γραφή του προέδρου της Ουγκάντας
Μuseveni στις 24 Φεβρουαρίου 2014.
Η νομοθετική πρόταση θα διευρύνει την
ποινικοποίηση σχέσεων του ιδίου φύλου
στην εγχώρια αγορά και περιλαμβάνει πε-
ραιτέρω διατάξεις για την Ουγκάντα που
επιδίδονται σε ιδίου φύλου σχέσεις έξω από
τη χώρα, υποστηρίζοντας ότι μπορεί να εκ-
δοθεί για την τιμωρία στην Ουγκάντα, και
περιλαμβάνει ποινές για πρόσωπα, εταιρεί-
ες, οργανισμούς μέσων μαζικής ενημέρω-
σης, ή μη κυβερνητικές οργανώσεις που
γνωρίζουν τους gay ή υποστηρίζουν τα δι-
καιώματα των ΛΟΑΤ.
Θα υπάρχει μάλιστα και δίωξη ακόμα και
για τους υπαλλήλους ξενοδοχείων που δεν
θα καταγγείλουν στη Διεύθυνση ότι έπεσε
στην αντίληψή τους πως κάποιος πελάτης
φαίνεται να παρουσιάζει στοιχεία ομοφυλό-
φιλου.
Στο Διαδίκτυο έχουν γίνει καταγγελίες και
έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους με τον
απάνθρωπο και αναχρονιστικό αυτό νόμο,
όπως τον ονομάζουν, πλήθος διανοούμενων,
καλλιτεχνών, δημοσιογράφων, αλλά και πολ-
λών απλών ανθρώπων που άκουσαν για το νό-
μο αυτό.
Εγκληματική μεθόδευση της καταστρο-
φής της μικρής τουριστικής επιχειρημα-
τικότητας και διάλυσης του ΕΟΤ το «κα-
τά παραγγελία» πολυνομοσχέδιο
Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, το περίφημο πο-
λυνομοσχέδιο-«νέο μνημόνιο» αποτελεί ένα
νέο κεφάλαιο ντροπής στην κοινοβουλευτική
και δημοκρατική ζωή της Ελλάδας. Ένα κεί-
μενο 700 σελίδων, το οποίο κατατέθηκε επί-
σημα ξημερώματα Σαββάτου, για να συζη-
τηθεί στην κοινοβουλευτική επιτροπή 12
ώρες μετά και με στόχο να καταστεί νόμος
48
ώρες μετά με τις διαδικασίες «fast-track»,
επιχειρεί να αφανίσει το σύνολο σχεδόν των
χαμηλότερων κοινωνικών στρωμάτων και
επαγγελματικών κατηγοριών –ανάμεσα τους
και αυτών του τουρισμού– για χάρη των με-
γάλων επενδυτικών συμφερόντων.
Με συνοπτικές διαδικασίες, καταργείται η
θεώρηση τιμών των καταλυμάτων, καθώς και
ό,τι οριζόταν για τον καθορισμό και τη θεώ-
ρηση κάθε είδους τουριστικής υπηρεσίας
διαμονής και, επί της ουσίας, ένας ολόκλη-
ρος κλάδος 40.000 μικρών επιχειρήσεων, δη-
λαδή των ενοικιαζόμενων δωματίων. Αυτές οι
μικρές μονάδες, που έτσι κι αλλιώς στραγγα-
λίζονταν από το all inclusive, θα οδηγηθούν
τώρα είτε στον κυκεώνα του αθέμιτου αντα-
γωνισμού, της πλήρους ασυδοσίας και της
σκιώδους οικονομίας είτε στο λουκέτο και
στη στέρηση του μοναδικού της εσόδου. Όσο
για την κατάργηση της θεώρησης τιμών (του
μοναδικού εσόδου του συνδικαλιστικού φο-
ρέα των μικρομεσαίων καταλυμάτων) και την
απαράδεκτη άρση της υποχρεωτικότητας εγ-
γραφής σε επιμελητήρια μόνο κινδύνους
εγκυμονεί για τη συλλογική εκπροσώπηση
του κόσμου του τουρισμού, στη λήψη αποφά-
σεων για το μέλλον του.
Επόμενο θύμα του πολυνομοσχεδίου είναι
οι χερσαίες μεταφορές. Αφενός ευνοείται η
συγκεντροποίηση στον κλάδο των τουριστι-
κών λεωφορείων, με την έκδοση νέων αδει-
ών ακόμα και σε μεταχειρισμένα λεωφορεία,
της μείωσης της εγγυητικής επιστολής σε
υποδεκαπλάσια επίπεδα και ως αποτέλεσμα,
την πλήρη και ανεξέλεγκτη απελευθέρωση
του κλάδου. Αφετέρου το σύστημα «άνευ κο-
μίστρου» επεκτείνεται πέρα των ταξί και
πλέον η μεταφορά της μεγάλης μάζας του
εισερχόμενου και του εσωτερικού τουρισμού
γίνεται υπόθεση των τουριστικών γραφείων,
των μεγάλων ξενοδοχείων και των εταιρειών
ενοικιάσεως αυτοκινήτων.
Παράλληλα, το μεγαλύτερο μέρος των
υπόλοιπων διατάξεων που αφορούν στον του-
ρισμό αναλώνεται σε σκανδαλώδεις «φωτο-
γραφικές» διευκολύνσεις για την κατασκευή
αυτοκινητοδρομίων, κέντρων θαλασσοθερα-
πείας, συνεδριακών κέντρων και θεματικών
πάρκων, καθώς και την αδειοδότηση χιονο-
δρομικών κέντρων, μαρινών και ιαματικών
πηγών για την επίσπευση της σκανδαλώδους
παραχώρησής τους. Αποκορύφωμα της πα-
ραπάνω λογικής είναι η κατάργηση της
έγκρισης καταλληλότητας οικοπέδου τουρι-
στικής εγκατάστασης και ουσιαστικά όλων
των διαδικασιών χωροθέτησης και τροποποί-
ησης των τουριστικών επενδύσεων, χωρίς το
ελληνικό Δημόσιο να μπορεί να εγείρει την
παραμικρή απαίτηση. Τέλος, το σκανδαλωδέ-
στερο όλων είναι πως η κυβέρνηση παίρνει
την απόλυτη και αποκλειστική ευθύνη για τη
διάλυση του ΕΟΤ: Μεταφέρει όλο τον κλάδο
Μηχανικών στο υπουργείο, αποψιλώνει τις
υπηρεσίες, αφήνει στον ΕΟΤ την αχρηστευ-
μένη δημόσια πολιτική προβολής και διαφή-
μισης, απολύει εργαζόμενους του Δημοσίου
και μέσα σε 48 ώρες καταργεί μία από τις
παλαιότερες δομές του σύγχρονου ελληνι-
κού κράτους και μιας πορείας οκτώ και πλέ-
ον δεκαετιών στον ελληνικό τουρισμό. Φαίνε-
ται πως η κατακραυγή που ακολούθησε την
ανάρτηση του πρόσφατου σχεδίου νόμου του
υπουργείου Τουρισμού στη δημόσια διαβού-
λευση ώθησε τα εκτελεστικά όργανα των
επιταγών του ΟΟΣΑ να «κάνουν ξημερώμα-
τα ότι δεν αντέχουν υπό το φως της ημέρας».
Ο ΣΥΡΙΖΑ παίρνει την ευθύνη να στηρίξει
όλες τις κινητοποιήσεις φορέων, εργαζομέ-
νων και πολιτών ενάντια στις πολιτικές του
Μνημονίου.
77
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ANTIΛΟΓΟΣ