Page 9 - Τουριστική Αγορά τ. 260

9
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Editorial
Μαργαρίτα Μανούσου
Τα θετικά αποτελέσματα
αφίξεων απαιτούν
προσεκτική αποτίμηση
Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ
ΤηΝ ΑΝΑΚΑΜΨη, ΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ...
Η
τουριστική δραστηριότητα είναι το τρένο που μπορεί να οδηγήσει σε ανάπτυξη την ελλη-
νική οικονομία αν υπάρξει στρατηγικό σχέδιο με σαφείς στόχους και εφόσον εφαρμο-
στούν οι απαιτούμενες δράσεις για την επίτευξη των στόχων.
Η τουριστική ανάπτυξη είναι γεγονός ότι παράλληλα με την πορεία ανάπτυξής της δημι-
ουργεί θέσεις εργασίας. Αυτές οι θέσεις όμως πρέπει να είναι κατοχυρωμένες και να
αμείβονται σωστά για να μπορούν να συντελέσουν σε ένα θετικό μέλλον για τον κλάδο,
τους εργαζόμενους και την οικονομία.
Οι πολλές αφίξεις που προσέλκυσε η χώρα μας το 2014 πρέπει να αποτιμηθούν σωστά. Ποιοι ήταν οι
πραγματικοί λόγοι με σειρά προτεραιότητας, οι οποίοι συντέλεσαν και οδήγησαν τους επισκέπτες να
επιλέξουν τη χώρα μας, και πώς θα μπορέσουμε να συμβάλλουμε στο να επιλέξουν την Ελλάδα και στο
μέλλον;
Ο τουρισμός είναι γνωστό ότι απαιτεί συνεχώς επενδύσεις. Επενδύσεις για ανακαίνιση και συντήρηση
των καταλυμάτων, επενδύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος που αποτελεί πρωταρχικό σημείο
επιλογής ενός προορισμού, επενδύσεις για έργα υποδομών. Οι επενδύσεις αυτές πρέπει να είναι απο-
τέλεσμα σωστού σχεδιασμού και σωστών επιλογών, ώστε να μην υποθηκεύουν την ελληνική περιουσία
και ό,τι αυτή περιέχει για το μέλλον της χώρας και των κατοίκων της.
Τα συγκριτικά τουριστικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η χώρα μας αφορούν στο φυσικό περιβάλλον,
στην ιστορία και στον πολιτισμό της Ελλάδας και στο ανθρώπινο στοιχείο που περιλαμβάνει τη φιλοξε-
νία, τη γαστρονομία και τη διασκέδαση. Αυτά πρέπει να διατηρηθούν και να αναπτυχθούν σωστά με σχε-
διασμό και προοπτική.
Ο πρωτογενής τομέας επιβάλλεται να συνδεθεί με τον τουρισμό και την κατανάλωση, ώστε να ανα-
πτυχθούν οι αντίστοιχες αναγκαίες καλλιέργειες ή/και επιχειρηματικές δραστηριότητες, που θα καλύ-
πτουν σε μεγαλύτερο βαθμό τις ανάγκες και θα μειώνουν αντίστοιχα τις εισαγωγές σε προϊόντα του
πρωτογενή τομέα.
Απαιτείται βούληση και τίποτα δεν πρέπει μείνει στην τύχη, διαφορετικά τυχαίο θα είναι και το μέλλον
του τουρισμού και της ελληνικής οικονομίας.