9
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Editorial
Μαργαρίτα Μανούσου
Υψηλά οι προσδοκίες για το
ελληνικό τουριστικό προϊόν
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΟΡΑΜΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ
Ο
υπουργός Οικονομικών τον περασμένο μήνα, μιλώντας στην τηλεόραση σε μεγάλο κανάλι, ανέφε-
ρε ότι οι Έλληνες πολίτες είναι υπερφορολογημένοι, τόνισε μάλιστα πως φορολογούνται συνέ-
χεια οι ίδιοι, αφού το κράτος δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει τη φοροδιαφυγή. Χαρακτηριστικά εί-
πε: «Με μεγαλύτερη βεβαιότητα περιμένουμε την ανάπτυξη που θα φέρει μία τροχιά σταθερότη-
τας και βιωσιμότητας. Το κράτος δεν έχει καταφέρει να πιάσει τη φοροδιαφυγή και για αυτό ανα-
γκαζόμαστε να κόβουμε από τους χαμηλόμισθους και τους μικροσυνταξιούχους». Για τον ΕΝΦΙΑ,
ο κ. Χαρδούβελης δήλωσε πως είναι ένας φόρος που υπάρχει σε όλες τις χώρες. «Στο εξωτερικό οι πολίτες σχε-
διάζουν το μέλλον τους γνωρίζοντας πως αγοράζοντας ένα σπίτι, θα πληρώνουν 5.000 ευρώ, για παράδειγμα, ενώ
στην Ελλάδα ο φόρος επιβλήθηκε ενώ ο κόσμος είχε αγοράσει το ακίνητό του χωρίς να γνωρίζει από πριν το ποσό
που θα πρέπει να πληρώνει». Η αντιπολίτευση, διά στόματος κ. Σκουρλέτη, σημειώνει ότι: «Σήμερα το πρόβλημα
της χώρας είναι ότι έχει μία ανίσχυρη κυβέρνηση, μία αδύναμη συγκυβέρνηση, η οποία δεν είναι αντιπροσωπευτική,
και την ίδια στιγμή καλείται να χειριστεί πολύ κρίσιμα πράγματα που δεν αφορούν μόνο στο διάστημα μέχρι το 2016,
αλλά στις επόμενες δεκαετίες».
Τα πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών έδειξαν ότι
οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις παρουσίασαν αύξηση, μεγαλύτερη μάλιστα από την αναμενόμενη, και οι προβλέ-
ψεις είναι θετικές για το 2015. Είναι γνωστό ότι η τουριστική κίνηση είχε σημαντική ανάπτυξη και στην Ελλάδα. Ειδι-
κότερα βέβαια μεγάλη ανάπτυξη παρουσίασαν οι περιοχές στις οποίες έχει πρόσβαση ο εισερχόμενος τουρισμός.
Ο εσωτερικός τουρισμός εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι Έλληνες πολί-
τες συνεχίζει να παρουσιάζει μεγάλες αδυναμίες. To ζήτημα είναι ότι ο τουρισμός, όπως συχνά αναφέρεται από
τις στήλες του περιοδικού «Τουριστική Αγορά», είναι το όχημα που μπορεί να οδηγήσει τη χώρα στην ανάπτυξη,
εφόσον βέβαια γίνει σωστός σχεδιασμός για το αύριο. Πρέπει να τεθούν προτεραιότητες, να εξεταστούν τα δεδο-
μένα των αγορών και της ανταγωνιστικότητας και το πώς μπορεί το ελληνικό τουριστικό προϊόν να την αποκτήσει.
Ταυτόχρονα, πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις που θα συνδέσουν τον τουρισμό με τους άλλους το-
μείς της οικονομίας και θα οδηγήσουν τη χώρα στην παραγωγικότητα και την ανάπτυξη.
Η Aegean, η κερδοφόρα αεροπορική εταιρεία που στηρίζει το ελληνικό τουριστικό προϊόν, ανακοίνωσε πρόσφα-
τα το νέο της πρόγραμμα. Παρουσίασε το σχεδιασμό που έχει κάνει για ανάπτυξη ενός σύνθετου προϊόντος, όπως
είναι το αεροπορικό, παίρνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους και κάνοντας στοχευμένες κινήσεις που έχουν προ-
οπτική ανάπτυξης στο μέλλον. Η παρουσίαση αυτή ήταν ίσως ένα καλό παράδειγμα προς μίμηση. Απαιτείται σωστός
σχεδιασμός και ανάλογες δράσεις για να υπάρξουν τα θεμιτά αποτελέσματα. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να
υπάρξει εφησυχασμός εξαιτίας της καλής τουριστικής χρονιάς που σε λίγο τελειώνει. Αντίθετα, η μπάρα για το ελ-
ληνικό τουριστικό προϊόν έχει τεθεί πιο ψηλά και έχει αυξήσει τις προσδοκίες όλων.
Καλή μας επιτυχία!