Page 34 - Τουριστική Αγορά τ. 262

34
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΤαΞιΔευοΝΤας
ιστοσελίδα της Ryanair για ναύλους διάσω-
σης από Αθήνα και Θεσσαλονίκη προς Πάφο
με μόνο
49,99,
και ναύλους από Λονδίνο
(
Στάνστεντ) προς Πάφο με μόνο £ 69,99.
»
Οι Κύπριοι καταναλωτές επιλέγουν ήδη
τη Ryanair για τους οικονομικούς μας ναύ-
λους, την κορυφαία εξυπηρέτηση πελατών
και την πληθώρα προορισμών. Πλέον, μπο-
ρούν να κλείσουν τα εισιτήριά τους ακόμα
νωρίτερα στην ανανεωμένη μας ιστοσελίδα,
καθώς και μέσω του καινούργιου μας appli-
cation. Μπορούν να έχουν δωρεάν και δεύ-
τερη μικρή χειραποσκευή, να επιλέγουν συ-
γκεκριμένες θέσεις, να επωφελούνται από
τις υπηρεσίες Family Extra και Business
Plus, καθώς και να χρησιμοποιούν τις ηλε-
κτρονικές τους συσκευές σε όλα τα στάδια
της πτήσης, αφού η Ryanair εξακολουθεί να
προσφέρει πολλά περισσότερα από απλά τις
χαμηλότερες τιμές».
ο πειραιας ςε πρΩΤο πΛαΝο
Για μία αναπτυξιακή λιμενική πολιτική
Τον περασμένο Ιανουάριο, στο 1ο Ναυτι-
λιακό Forum Ναυτεμπορικής, ο Γιώργος
Ανωμερίτης, δ.σ. του ΟΛΠ, έκανε μια πολύ
ενδιαφέρουσα ομιλία σχετικά με την αναπτυ-
ξιακή λιμενική πολιτική.
Ο κ. Ανωμερίτης ξεκίνησε την ομιλία του
αναφερόμενος στο κύριο ζητούμενο σήμερα
στη χώρα, το οποίο, κατά την άποψή του, εί-
ναι ο προσδιορισμός των στόχων και των δια-
δικασιών ανάπτυξης. Χωρίς ταχύρρυθμη
ανάπτυξη δεν υπάρχουν, ούτε μπορούν να
στηριχθούν πολιτικές εξυπηρέτησης χρέους,
ούτε φυσικά κοινωνικές πολιτικές. Τα λιμά-
νια, όπως όλοι παραδέχονται, είναι μηχανές
ανάπτυξης. Για την ανάπτυξή τους όμως,
απαιτούνται συγκεκριμένες πολιτικές κατευ-
θύνσεις και όχι ευκαιριακές αποφάσεις στο
όνομα της εξυπηρέτησης μόνο του δημοσίου
χρέους. Το δημόσιο χρέος θα εξυπηρετηθεί
καλύτερα μέσω της συγκρότησης μιας εθνι-
κής αναπτυξιακής λιμενικής πολιτικής και όχι
από μεμονωμένες εισπρακτικές λογικές που
μετατρέπουν το κρατικό μονοπώλιο σε ιδιωτι-
κό μονοπώλιο.
Συνέχισε αναφερόμενος στο ευρωπαϊκό
λιμενικό σύστημα, το οποίο στηρίζεται στις
αρχές του ανταγωνισμού, της παραγωγικότη-
τας, της διαφάνειας και της προστασίας του
περιβάλλοντος. Σε κάθε λιμάνι οφείλουν να
υπάρχουν τουλάχιστον δύο διαχειριστές και
πολλοί χρήστες κάτω από μία Δημόσια Αρχή
Λιμένος και υπό την εποπτεία Ανεξάρτητης
Ρυθμιστικής Αρχής. Το 97% των ευρωπαϊκών
λιμένων βρίσκεται μετοχικά υπό τον έλεγχο
του δημοσίου, της αυτοδιοίκησης και οικονο-
μικών φορέων, ενώ η λειτουργία των λιμα-
νιών ανατίθεται μέσω συμβάσεων παραχω-
ρήσεων σε ιδιώτες διαχειριστές και χρή-
στες. Κάθε λύση στην αγορά της λιμενικής
βιομηχανίας, η οποία θα παραβλέπει το κοι-
νοτικό θεσμικό πλαίσιο και τις έννομες διατά-
ξεις του εσωτερικού δικαίου, θα οδηγεί σε
ευκαιριακές και αντιαναπτυξιακές, άρα σε
λανθασμένες, αποφάσεις. Τα λιμάνια οφεί-
λουν να προσελκύουν διαχειριστές και επεν-
δυτές. Κάθε όμως ιδιωτικοποίηση οφείλει να
ακολουθεί το συνήθη ευρωπαϊκό δρόμο που
είναι η πρακτική των μακροχρόνιων συμβά-
σεων παραχώρησης με ιδιώτες επενδυτές
και όχι η πώληση ενός ολόκληρου λιμανιού
σε έναν και μόνο ιδιώτη.
Το ελληνικό λιμενικό σύστημα προσφέρει
μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσφατη
σύμβαση παραχώρησης με τη ΣΕΠ Α.Ε., με
επένδυση ύψους 230 εκατ. ευρώ, με ετήσια
έσοδα για τον ΟΛΠ Α.Ε. το χρόνο ολοκλήρω-
σης της επένδυσης ύψους 110 εκατ. ευρώ
και καθαρά πλέον παρούσα αξία της όλης
σύμβασης στο ύψος των 1,1 δισ. ευρώ. Το λι-
μάνι του Πειραιά είναι ένα διεθνές λιμάνι με-
γάλων μεγεθών και πολυσύνθετων δραστη-
ριοτήτων, που καλύπτει επτά κλάδους λιμενι-
κής δραστηριότητας (Ακτοπλοΐα, Κρουαζιέ-
ρα, Car-Terminal, Ro-Ro, Εμπορευματοκιβώ-
τια, Ναυπηγοεπισκευή, Περιβαλλοντικές και
Εφοδιαστικές Υπηρεσίες), μέσα από 322 μι-
κρές και μεγάλες ιδιωτικές συμβάσεις πα-
ραχώρησης και μία κεντρική σύμβαση παρα-
χώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο. Είναι ένα
λιμάνι κόμβος (hub) για πλείστες παράλλη-
λες και επιπρόσθετες αναπτυξιακές δραστη-
ριότητες και δυνατότητες:
για την ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφο-
ρών και διαδρόμων
για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών με-
ταφορών προς όλους τους ευρωπαϊκούς
προορισμούς
για την ανάπτυξη των χερσαίων μεταφο-
ρών στη χώρα
για την ανάπτυξη καινοτόμων δραστηριο-
τήτων logistics σε σύζευξη με το Θριάσιο
Πεδίο
για τη στήριξη της ναυπηγοεπισκευαστι-
κής δραστηριότητας
για τη στήριξη του εσωτερικού και εξωτε-
ρικού εμπορίου
για τη στήριξη των επιχειρήσεων και υπη-
ρεσιών τουρισμού
Το λιμάνι του Πειραιά, στο οποίο οι αφιξο-
αναχωρήσεις πλοίων ξεπερνούν τις 40.000,
λειτουργεί 365 ημέρες το χρόνο σε 24ωρη
συνεχή λειτουργία. Είναι η κύρια μηχανή της
λιμενικής βιομηχανίας και μία από τις πιο ση-
μαντικές πολλαπλασιαστικές μηχανές ανά-
πτυξης της χώρας.
Το 2015 είναι για τον Πειραιά μία σημαντι-
κή χρονιά γιατί:
α) Θα εορταστεί η «Ευρωπαϊκή Ημέρα
Θάλασσας» με συμμετοχή 1.250 συνέδρων
και εκθετών από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες
και την Ε. Επιτροπή.
β) Θα διοργανωθεί το Συνέδριο και η Γενι-
κή Συνέλευση του «Οργανισμού Λιμένων Ευ-
ρώπης» (ESPO) με συμμετοχή 350 εκπροσώ-
πων από όλα τα λιμάνια της Ευρώπης, την
Ε. Επιτροπή και τους φορείς ναυτιλίας.
γ) Ξεκινάνε οι εργασίες για την επέκταση
του λιμένα κρουαζιέρας, δαπάνης 136 εκατ.
ευρώ, με στόχο την εξυπηρέτηση των νέας
γενιάς κρουαζιερόπλοιων.
δ) Ξεκινάνε οι εργασίες για την κατα-