Τουριστική Αγορά τ. 277

21 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Ηρακλείου, Αγίου Νικολάου και Χερσο- νήσου, επειδή η στάθμη του έχει πέσει πολύ χαμηλά. Στην ατομική ευθύνη τού κάθε πολίτη για το υφιστάμενο πρόβλη- μα με το νερό, αλλά και στις παραλείψεις της Πολιτείας αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Ρεθύμνου και πρόε- δρος της ΕΔΕΥΑ, Γιώργος Μαρινάκης, ο οποίος τόνισε ότι ο πολίτης έχει μεγάλη συμμετοχή στη διαχείριση του νερού. «Έχω ξαναπεί ότι οι αριθμοί είναι αποκαλυ- πτικοί: Εάν σκεφτείτε ότι το 80% του νερού πάει στην άρδευση, και από αυτό, το 67% σπαταλιέται επειδή δεν υπάρχουν κατάλ- ληλες υποδομές, αυτομάτως καταλαβαίνε- τε ότι έχουμε πολύ μεγάλο θέμα» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο κ. Μαρινάκης, ο οποίος μίλησε ακόμη για το φαινόμενο της υπε- ράρδευσης αλλά και της κακής ενημέ- ρωσης του κόσμου από τους αρμόδιους φορείς. «Εάν είχαμε ενημερώσει καλύτερα τον κόσμο και είχε και η Πολιτεία μια καλύ- τερη πολιτική για τη διαχείριση του νερού, θα είχαμε λιγότερα προβλήματα σήμερα» επισήμανε ο δήμαρχος Ρεθύμνου, ενώ ο Μαρίνος Κριτσωτάκης ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει πρόβλημα τονί- ζοντας ότι δεν πρέπει ο κόσμος να πανι- κοβάλλεται. «Έχουμε μπροστά μας όλο το καλοκαίρι με αυξημένες απαιτήσεις από τη γεωργία, αλλά και τον τουρισμό. Μαζί με τους υπόλοιπους φορείς θέλου- με να δούμε αν έχουμε πρόβλημα μεταξύ ζήτησης και προσφοράς νερού, και εάν τυχόν υπάρχει, να δούμε πώς θα το αμβλύ- νουμε». Η Τουρκία ισχυρός ανταγωνιστής Και ενώ η Κέρκυρα πνίγεται στα σκου- πίδια και η Κρήτη κινδυνεύει να μείνει χωρίς νερό, η «έκρηξη» του μεταναστευ- τικού και οι τεταμένες σχέσεις με την Τουρκία δημιουργούν πρόσθετα προ- βλήματα στον τουριστικό ορίζοντα. Το κύριο αγκάθι στις σχέσεις Ελ- λάδας-Τουρκίας τον τελευταίο καιρό παραμένει η έκδοση των 8 Τούρκων αξιωματικών, που επιθυμεί διακαώς η γείτονα χώρα, και έχει φέρει την Ελλάδα σε δύσκολη θέση. Οι ξενοδόχοι που από την πλευρά τους βλέπουν το ένα πρόβλημα μετά το άλλο να εμφανίζεται εν μέσω τουριστικής πε- ριόδου, ζητούν σύνεση και ηρεμία στα ελληνοτουρκικά με σκοπό να παραμείνει η Ελλάδα ένας ασφαλής προορισμός για όλους τους επίδοξους επισκέπτες. Ταυτόχρονα, η Τουρκία γίνεται ένας άκρως υπολογίσιμος «παίκτης» στην αγορά τουρισμού, καθώς η ενεργή της παρουσία φέρνει σε δύσκολη θέση την Ελλάδα ως προς τη διαχείριση του τουρι- στικού της προϊόντος. Για παράδειγμα, οι κρατήσεις της αε- ροπορικής εταιρείας Thomas Cook για διακοπές στην Τουρκία σημείωσαν αύ- ξηση 84% σε ετήσια βάση, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι και η αύξηση των δρο- μολογίων της Ryanair προς την Τουρκία συμβάλλει στην ανάκαμψη της τουριστι- κής κίνησης στη γείτονα χώρα, που το 2017 υποδέχτηκε 32,4 εκατομμύρια και φέτος αναμένεται η τουριστική κίνηση να ξεπεράσει τα 38 εκατομμύρια. Η Τουρκία που ούτως ή άλλως, και εξαιτίας της συναλλαγματικής ισοτιμίας, είναι σε θέση να προσφέρει οικονομικές διακοπές σε επίδοξους τουρίστες πλέον με την Thomas Cook και τη Ryanair γίνε- ται ισχυρός ανταγωνιστής στη σκακιέρα του μεσογειακού τουρισμού. Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι φέτος η τουρκική λίρα είναι στο 1 προς 5, ενώ πέρυσι ήταν στο 1 προς 4 και το 2016 στο 1 προς 3,8. Ούτε αυτό το καλοκαίρι θα πετάξουν τα υδροπλάνα Την ίδια στιγμή η απουσία μεταφορικών μέσων προς τα νησιωτικά συμπλέγματα αλλά και η έλλειψη σύνδεσης των νησιών παραμένει ένα άλυτο ζήτημα. Τα πολυαναμενόμενα υδροπλάνα που θα δημιουργούσαν συνδέσεις μεταξύ των νησιών (για αρχή στο Ιόνιο) και ακό- μα περισσότερα τουριστικά προϊόντα, δεν έχουν κάνει ακόμα την εμφάνισή τους στα νησιά. Ο λόγος; Μα φυσικά η ελληνική γραφειοκρατία που συνεχίζει να τα κρατά καθηλωμένα. Δέκα χρόνια έχουν περάσει μετά την εμφάνιση της ελληνοκαναδικής AirSeaLines και πέντε χρόνια μετά την ψήφιση του ισχύοντος νομικού πλαισίου, και ενώ υπάρχουν τρία δανειοδοτημένα υδατοδρόμια, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα και το υδατοδρόμιο της Πάτρας έχει αδειοδοτηθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο, δεν έχει προκηρυχθεί ο μειοδοτικός διαγωνισμός για την ανάλη- ψη της διαχείρισής τους. Όπως μπορεί να γίνει κατανοητό, όλα αυτά αποθαρρύνουν τους επενδυτές που προτιμούν άλλες χώρες για τα φιλόδοξα σχέδιά τους. • “ Τα πολυαναμε- νόμενα υδροπλάνα που θα δημιουργούσαν συνδέσεις μεταξύ των νησιών (για αρχή στο Ιόνιο) και ακόμα περισσό- τερα τουριστικά προϊόντα, δεν έχουν κάνει ακόμα την εμφάνισή τους στα νησιά. Ο λόγος; Μα φυσικά η ελληνική γραφειοκρατία που συνεχίζει να τα κρατά καθηλωμένα. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=