Τουριστική Αγορά τ. 277
44 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ δικευμένες περιπτώσεις μπορούσε κάποιος να γευτεί την αυθεντικότητα του τόπου στο πιάτο του. Ωστόσο, μετά από τη δημιουργία του συγκεκριμένου project από το ΞΕΕ, εί- ναι αρκετές πλέον οι μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχειακών μονάδων που έχουν ανακαλύψει τον πλούτο της ελληνικής διατροφής και την πολυτέλεια του φρε- σκοκομμένου, του χειροποίητου, του αυθεντικά νόστιμου, πρωινού. Απώτερος στόχος όλου αυτού του εγ- χειρήματος είναι φυσικά η προώθηση του ελληνικού τουρισμού μέσα από την τοπική κουζίνα, ενώ αρωγοί σε αυτό εί- ναι οι ξενοδόχοι που μέσα από τα προ- ϊόντα που επιλέγουν να διαθέσουν στο ξενοδοχείο τους γίνονται πρεσβευτές της τοπικής γαστρονομίας. Οι ξενοδόχοι εξάλλου αντιλήφθηκαν πολύ γρήγορα τη δυναμική που κρύβει το συγκεκριμένο project, καθώς όσο πιο καλό πρωινό έχει ένα ξενοδοχείο τόσο περισσότερο αναβαθμίζει τις υπη- ρεσίες του. Αν ο επισκέπτης μείνει ευχαριστη- μένος με το ελληνικό πρωινό, θα ενδι- αφερθεί για την καινοτόμο ιδέα που κρύβεται πίσω από αυτό, θα το επικοι- νωνήσει στα social media και θα γίνει μια τεράστια προβολή τόσο του ξενο- δοχείου, όσο και της χώρας γενικότερα. Αμφισβήτηση από τους Έλληνες ξενοδόχους Όπως καθετί καινοτόμο στην Ελλάδα, έτσι και στην περίπτωση του συγκεκρι- μένου project η μεγαλύτερη τροχοπέδη ήταν το ότι οι Έλληνες δεν πίστευαν στην αξία του γαστρονομικού τους πο- λιτισμού. Υπήρξε έντονος αρνητισμός από την αρχή και προτού ακόμα το project δοκιμαστεί, εξαιτίας του ότι τα προϊόντα –επειδή ακριβώς είναι τοπικά και βιολογικά– είναι ακριβά. Εκεί όμως έγκειται και το μοναδικό πλεονέκτημα του project. Φυσικά, δεν θα έχει ίδια γεύση και τιμή το μέλι από την Κρήτη με το μέλι από την Κίνα ή τα λεμόνια από την Πελοπόννησο με αυτά από την Αργεντινή, αλλά έτσι το ξενοδοχείο έχει ένα πλεονέκτημα που το κάνει να ξεχωρίζει. Εξάλλου αυτό που θέλει να προβάλει η συγκεκριμένη δράση είναι ότι ίσως κάποια πράγματα αυξάνουν λίγο το κό- στος, αλλά αξίζει τον κόπο. ΑΦΙΕΡΩΜΑ Το «Ελληνικό Πρωινό» ανά την Ελλάδα Τι γεύση έχει αλήθεια το πρωινό στην Κέρκυρα, στο Ρέθυμνο και στην Αστυπάλαια; Τι γευστικές επιλογές έχει ο επισκέπτης της Πάρου, του Μετσόβου και της Σαντορίνης; Το συγκεκριμένο άρθρο θα ήταν ελλιπές εάν δεν παρουσίαζε παραδείγματα ξενοδοχείων από όλη την Ελλάδα που είναι υπό την αιγίδα του σήματος «Ελληνικό Πρωινό». } Κέρκυρα Σε ξενοδοχεία της Κέρκυρας που έχουν το σήμα «Ελληνικό Πρωινό» καθημε- ρινά παρασκευάζονται με αγνά υλικά και σερβίρονται κέικ, κουλούρια, μπι- σκότα, κριτσίνια, σταφιδόψωμα, ελαι- όψωμα, ενώ το φρέσκο ψωμί έρχεται από τον τοπικό φούρνο της περιοχής. Τα αυγά που είναι μαγειρεμένα με κάθε τρόπο έρχονται από ντόπιο παραγωγό. Οι σπιτικές μαρμελάδες έχουν γεύση πορτοκάλι και κουμκουάτ, το χαρακτη- ριστικό φρούτο της Κέρκυρας. Επίσης στον κρύο μπουφέ σερβίρονται ανά- μεσα στα άλλα, σαλάμι Κερκύρας και βεβαίως το ξακουστό νούμπουλο από χοιρινή ωμοπλάτη, ενώ η Κερκυραϊκή γιαουρτόπιτα με μυρωδιά βουτύρου Κερκύρας έχει την τιμητική της. } Ρέθυμνο Σε πιστοποιημένα ξενοδοχεία του Ρεθύμνου θα βρει κανείς ποικιλία ψωμιών, ανθόγαλο, ποικιλία ντόπιου κατσικίσιου βουτύρου, φρέσκο βούτυ- ρο, θυμαρίσιο μέλι από τα Σφακιά, και “ Η ελληνική γη έχει διατηρήσει την καθαρότητά της, προσφέροντας αγνά προϊόντα που έχουν όλα εκείνα τα θρεπτικά συστατικά και τη γεύση που ένας τουρίστας ίσως δεν έχει γευτεί ποτέ. Τα καθαρά τοπικά προϊόντα που έχει να διαθέσει η χώρα μας σε κάθε γωνιά της και κάθε εποχή, δίνουν τη δυνατότητα για τη δημιουργία του «απόλυτου» πρωινού. ”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=