Τουριστική Αγορά τ. 277

57 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Η Αγγελική Χονδροματίδου, αντιπρόε- δρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) και διευθύντρια του γραφείου της υπουργού Τουρισμού, Έλενας Κουντου- ρά, σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στην «ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ», αποτυπώνει τη δυναμική που έχει αποκτήσει ο ελληνικός τουρισμός και τις νέες προοπτικές στην τουριστική ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. Με την 25ετή επαγγελματική εμπειρία της σε πολυεθνικές και κορυφαίες ελληνικές διαφημι- στικές εταιρείες της αγοράς, στις οποίες έχει δι- ατελέσει υπεύθυνη επιχειρησιακού σχεδιασμού, στρατηγικής, μάρκετινγκ και επικοινωνιακών προγραμμάτων, η κα Χονδροματίδου εντάχθηκε από το 2015 στην κεντρική ομάδα στρατηγικής και υλοποίησης της εθνικής τουριστικής πολιτι- κής του Υπουργείου Τουρισμού, συμβάλλοντας συγχρόνως στον κεντρικό σχεδιασμό προβολής, προώθησης και ενίσχυσης του εθνικού τουριστι- κού brand της χώρας διεθνώς. Κυρία Χονδροματίδου, θεωρείτε ότι προ τρι- ετίας ο δημόσιος και ιδιωτικός τομέας είχαν πλήρη αντίληψη της σημασίας που διαδραμα- τίζει ο τουρισμός στην Ελλάδα και της δυναμι- κής του στο προσεχές μέλλον; Η Ελλάδα πριν από τρεισήμισι χρόνια βρισκόταν σε παρατεταμένη οικονομική κρίση, παρουσιά- ζοντας μία αποδυναμωμένη εικόνα σε ένα περι- βάλλον γειτονικής και παγκόσμιας οικονομικής αστάθειας, έχοντας παράλληλα να αντιμετωπίσει τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιο- χή. Η ευθύνη του Υπουργείου Τουρισμού και της υπουργού προσωπικά ήταν πολύ μεγάλη, λόγω της συνειδητοποίησης ότι ο τουρισμός θα μπο- ρούσε να παίξει κεντρικό ρόλο στην ανάταση και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, αποφέρο- ντας άμεσα ετήσια έσοδα, υψηλή ετήσια αύξηση των άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας, και στηρίζοντας οριζόντια τη μικρομεσαία επιχειρη- ματικότητα και τις τοπικές κοινωνίες, σε όλη τη χώρα. Ταυτόχρονα, ο τουρισμός θα συνέβαλε καθοριστικά στην ισχυροποίηση της διεθνούς εικόνας και φήμης της χώρας μας. Θετική αφετη- ρία τότε, το αναγνωρισμένο τουριστικό εθνικό brand και ο πολύ δραστήριος ιδιωτικός τομέας. Οι αδυναμίες όμως πολλές… Έλλειψη εθνικής τουριστικής πολιτικής ετών, που δεν ανέδειξε ποτέ τα ιδιαίτερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας μας διεθνώς, απουσία εθνικού συ- ντονισμού στην εφαρμογή της τουριστικής πο- λιτικής, έλλειψη εξωστρέφειας στη στοχευμένη προώθηση του τουριστικού brand και έλλειψη κοινής τουριστικής κουλτούρας και συνείδησης στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Το όραμά μας για τον τουριστικό τομέα είναι να μετατραπεί η Ελλάδα σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό, ο οποίος θα προσφέρει αυθεντικές θεματικές εμπειρίες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Ένας προορισμός που θα εξελιχθεί σε ιδανική επιλογή για «βιωματικά ταξίδια», σε όλη τη χώρα και όχι μόνο στους παραδοσιακούς προορισμούς. Η επιτυχία του τουρισμού κατά την άποψή μου ήταν αποτέλεσμα οράματος και σχεδίου, συστηματικής προσπάθειας και καλής συνεργασίας με την τοπική αυτοδιοίκηση και τον ιδιωτικό τομέα. Σχεδιάσαμε και υλοποιού- με ενιαία και συγκροτημένη εθνική τουριστική “ Η δυναμική ανάδειξη της Ελλάδας σε πολυ- νησιακό σύμπλεγμα μέσα στη Μεσόγειο, σε κορυφαίο προορισμό 365 μέρες τον χρόνο, με επίκεντρο τον τουρισμό εμπειρίας σε κάθε ξεχωριστό μέρος, αποτέλε- σε το επίκεντρο της πολιτι- κής μας. Εργαζόμαστε πάνω σε ένα τουριστικό μοντέλο το οποίο απαντά δυναμικά στις παγκόσμιες τάσεις και ευκαιρίες, και στις αρχές της βιώσιμης και δίκαιης ανάπτυξης. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=