Τουριστική Αγορά τ. 277

60 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος ενός αυτόνο- μου Υπουργείου Τουρισμού; To Υπουργείο Τουρισμού είναι ένα άκρως παρα- γωγικό υπουργείο στην κεντρική αναπτυξιακή εικόνα της ελληνικής οικονομίας. Ο ρόλος του είναι να χαράσσει και να υλοποιεί την εθνική τουριστική πολιτική, να σχεδιάζει την τουριστική νομοθεσία και να διαμορφώνει διεθνείς σχέσεις τουριστικής εξωστρέφειας. Παράλληλα, έχει την ευθύνη, μαζί με τα συναρμόδια υπουργεία, του ελεγκτικού μηχανισμού της τουριστικής αγοράς. Ταυτόχρονα, υλοποιεί μέσα από τον ΕΟΤ την προώθηση και προβολή του εθνικού τουριστι- κού brand διεθνώς. Θα ήθελα να τονίσω ότι από την εμπειρία μας τα τελευταία χρόνια και τη στε- νή συνεργασία μας με διεθνείς φορείς, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού και ο ΟΟΣΑ, έχει αναδειχθεί παγκοσμίως η αξία του τουρι- σμού ως κινητήρια δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική ευημερία, που επη- ρεάζει άμεσα και έμμεσα όλους τους παραγωγι- κούς κλάδους και η ανάγκη διαμόρφωσης «νέας κυβερνητικής κουλτούρας», όπου ο τουρισμός θα βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της αναπτυξια- κής πολιτικής της κάθε χώρας. Είναι σημαντικό να αναφέρω ότι το Υπουργείο Τουρισμού έχει προχωρήσει σε σημαντικό μεταρρυθμιστικό έργο, αναφέροντας εδώ το εμβληματικό έργο της κωδικοποίησης και ψη- φιοποίησης, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, της τουριστικής νομοθεσίας των τελευταίων 100 χρόνων, τα νέα οργανογράμματα με στόχο την ενδυνάμωση του ρόλου του Υπουργείου και του ΕΟΤ, τη μείωση της γραφειοκρατίας και την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης των τουριστικών επιχειρήσεων, την επαναλειτουργία των Σχολών Ξεναγών και τον σχεδιασμό για την πλήρη αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό της δημό- σιας τουριστικής εκπαίδευσης, τα προγράμματα χρηματοδότησης της μικρομεσαίας τουριστικής επιχειρηματικότητας κ.ά. Θα ήθελα να αναφέρω τον σημαντικό ρόλο του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ αλλά και των Περιφερειών, των τοπικών αρχών, των αναπτυξι- ακών και τουριστικών φορέων και του ιδιωτικού τομέα στην κοινή εθνική προσπάθεια και κουλ- τούρα που έχουμε εφαρμόσει στην πράξη για την ανάπτυξη και προώθηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας. Είναι μία μεγάλη αλήθεια και αναγκαιότητα σή- μερα στη χώρα μας, ο τουρισμός να αντιμετωπι- στεί από όλους μας υπερκομματικά, δυναμικά, με εθνικό αναπτυξιακό συντονισμό και κοινή τουρι- στική κουλτούρα. Παρατηρώ πως ένα από τα ζητούμενα του αναπτυξιακού σχεδίου για τον Ελληνικό του- ρισμό, και όχι μόνο, είναι και η προσέλκυση επενδύσεων. Θεωρείτε πως πρέπει να τίθενται συγκεκριμένες προϋποθέσεις σε αυτό; Το Υπουργείο Τουρισμού έχει ψηλά στις προ- τεραιότητές του την προσέλκυση επενδύσεων, κάτι που υποστηρίζει πολύ δυναμικά η ίδια η υπουργός, με την πραγματοποίηση σειράς πα- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ “ Η πρόκληση και η ευκαιρία είναι τεράστια για επενδύσεις χαμηλού ρίσκου και υψηλής/γρήγορης απόδοσης, για όλη την επιχειρηματική κοινότητα της χώρας μας. Είναι σημαντική σήμερα η συμμετοχή σε επωφελείς επενδυτικές κινήσεις και σχήματα στον τουριστικό κλάδο της Ελλάδας, συμβάλλοντας συγχρόνως στη διατήρηση της ταυτότητας «Greek Hospitality» στην ελληνική ιδιοκτησία του ξενοδοχειακού προϊόντος, η οποία αποτελεί ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα του ελληνικού τουρισμού. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=