Τουριστική Αγορά τ. 278

29 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Κύριε Κόνσολα, συχνά στις ομιλίες σας αναφέ- ρεστε στην ύπαρξη –εκ μέρους της Νέας Δη- μοκρατίας και δη του Τομέα Τουρισμού– μίας ολοκληρωμένης προγραμματικής πρότασης που διακρίνεται από στρατηγικούς στόχους, οι οποίοι εκτείνονται σε χρονικό ορίζοντα που υπερβαίνουν τα «στενά» όρια ενός τετραετούς πολιτικού κύκλου. Θέλετε να μας παρουσιά- σετε σε αδρές γραμμές την πρόταση και να αναλύσετε τους βασικούς άξονες της εν λόγω πρότασης; Στον Τομέα Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας έγινε μία πολύ σοβαρή δουλειά, καθώς επεξερ- γαστήκαμε μία ολοκληρωμένη προγραμματική πρόταση για την επόμενη ημέρα, η οποία έχει διακριτούς άξονες. Αυτή τη στιγμή, ο ελληνικός τουρισμός αντιμετωπίζει δύο βασικά προβλήματα που δεν είναι άλλα από την υπερφορολόγηση, η οποία και έχει καταστήσει ακριβό το τουριστικό μας προϊόν, μειώνοντας ταυτόχρονα την αντα- γωνιστικότητα του τουρισμού μας, καθώς επίσης και την απουσία ενός χωροταξικού πλαισίου, που μεταξύ άλλων θα συνέβαλε καταλυτικά στην προσέλκυση επενδύσεων μεγάλης κλίμακας και στην ενίσχυση επενδυτικών πρωτοβουλιών. Για εμάς, η μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων που έχουν επιβληθεί στο τουριστικό μας προϊόν τα τρία τελευταία χρόνια αποτελεί μονόδρομο προκειμένου να ανακτηθεί η ανταγωνιστικότητά του, επιτυγχάνοντας και την πολυπόθητη ανάπτυ- ξη! Μάλιστα, έγκαιρα έχουμε αναφέρει και ποιους φόρους θα μειώσουμε. Είμαστε πεπεισμένοι πως η αύξηση των τουριστικών εσόδων περνά μέσα από επενδύσεις μεγάλης κλίμακας, οι οποίες με τη σειρά τους θα προσελκύσουν επισκέπτες υψηλού εισοδήματος, θα δημιουργήσουν νέες υποδομές που θα διαφοροποιήσουν και θα εμπλουτίσουν το τουριστικό μας προϊόν, ενώ ταυτόχρονα θα συμβάλλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου! Εξυπακούεται, δε, πως τα παραπάνω προϋποθέτουν τη δημιουργία ενός νέου χωροτα- ξικού σχεδίου για τον τουρισμό, αφού, σήμερα, στο 80% της χώρας, υπάρχουν απαγορεύσεις για την υλοποίηση επενδύσεων στον τουρισμό. Σε επίπεδο οικονομικής πολιτικής, ποιες είναι εκείνες οι δράσεις και πολιτικές που πρέπει να εφαρμοστούν προκειμένου να υποστηριχτεί αποτελεσματικά το επιχειρηματικό περιβάλ- λον και δη της τουριστικής βιομηχανίας; Αιχμή του δόρατος της προσπάθειας που θα κάνουμε είναι η μείωση των φόρων, αλλά και η απλοποίηση του πλαισίου για αδειοδοτήσεις και επενδύσεις. Σήμερα, η χωροθέτηση τουριστικών εγκαταστάσεων εξαρτάται από τη συνάφειά τους με τα Περιφερειακά Χωροταξικά Πλαίσια, η οποία δεν είναι δεδομένη, καθώς τα Πλαίσια ανάγονται στο μακρινό 2003... Μάλιστα, μόλις πρόσφατα η κυβέρνηση ξεκίνησε τη διαδικασία να δημιουρ- γηθούν νέα Περιφερειακά Χωροταξικά, τη στιγμή που χρειαζόμαστε έναν χωροταξικό σχεδιασμό με ενιαίους κανόνες και σαφή στόχευση! Αυτό θα κά- νουμε, και θα το κάνουμε μέσα στο πρώτο εξάμη- νο. Χρειαζόμαστε έναν αναπτυξιακό νόμο για τον τουρισμό προκειμένου να ενισχυθούν καινοτόμες και εξωστρεφείς επενδυτικές πρωτοβουλίες. Κυρί- ως, όμως, χρειαζόμαστε έναν αναπτυξιακό νόμο που δεν θα κινείται στη λογική των αποκλεισμών. Να υπενθυμίσω ότι τουριστικές επιχειρήσεις και καταλύματα σε Κρήτη, Νότιο Αιγαίο, Αττική, Ιόνιο, Στερεά Ελλάδα και Δυτική Μακεδονία δεν μπο- ρούν να λάβουν ενισχύσεις, κάτι που πρέπει να αλλάξει! “ Πρέπει να σταματήσουμε να μετράμε αριθμό επισκεπτών, τη στιγμή, μάλιστα, που η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών δεν συνοδεύεται από αναλογική αύξηση των εσόδων! Αντιθέτως, θα πρέπει να επικεντρωθούμε στους ποιοτικούς δείκτες, όπως λ.χ. στα έσοδα, στην κατά κεφαλήν τουριστική δαπάνη, στον αριθμό διανυκτερεύσεων και τον μέσο όρο διαμονής. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=