Τουριστική Αγορά τ. 279
15 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Σύμφωνα με στελέχη της The Ritz- Carlton, το 2016, περισσότεροι από 400.000 επισκέπτες-πελάτες του ξενοδο- χειακού brand ανέφεραν πως πήγαν κά- ποια κρουαζιέρα, σηματοδοτώντας μία σημαντική ευκαιρία που με κάποιον τρό- πο θα έπρεπε να αξιοποιηθεί. Κατ’ αυτό τον τρόπο, προέκυψε η The Ritz-Carlton Yacht Collection. Εξυπακούεται πως η εμπειρία που θα προσφέρει η τελευταία δεν θα στοχεύει μονομερώς σε υφι- στάμενους πελάτες του brand, αλλά θα απευθύνεται σε πελάτες που ήδη γνωρί- ζουν και ενδεχομένως να έχουν πραγμα- τοποιήσει κάποιου είδους luxury κρουα- ζιέρα, καθώς επίσης και σε νέο κοινό που θέλει να αποτελέσει μέρος ενός διαρκώς αναπτυσσόμενου trend. Μάλιστα, το ακόμη πιο εντυπωσιακό στοιχείο, είναι πως στο άκουσμα του όρου «mainstream κρουαζιέρα», η αντίδρασή τους είναι από αρνητική μέχρι απαξιωτική. Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει όταν τους προσεγγίζει ένα brand το οποίο είναι συνυφασμένο με μία πολυτελή εμπειρία, έστω και στην ξηρά, διαμέσου των ξενοδοχείων της, όπως συμβαίνει με το The Ritz Carlton Group! Το κενό που έρχεται να καλύψει στην αγορά Είναι αυτονόητο ότι τα κρουαζιερόπλοια πολυτελείας οφείλουν να εκπέμπουν μία περισσότερο οικεία ατμόσφαιρα on board εν συγκρίσει με ό,τι ισχύει σε ένα μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο, το οποίο –εκτός των άλλων– έχει να διαχει- ριστεί τις ανάγκες πολλών επισκεπτών. Ωστόσο, πολλές εταιρείες πολυτελούς κρουαζιέρας επιδιώκουν πλέον να ενι- σχύσουν τη χωρητικότητα των πλοίων τους, διατηρώντας ταυτόχρονα μία οικεία ατμόσφαιρα. Κατά συνέπεια, ναυπηγήθηκαν μερικά καινούργια πλοία μικρής χωρητικότητας που άρχισαν να λειτουργούν στην αγορά πολυτελών κρουαζιερόπλοιων. Υπήρξε, επίσης, προ- σπάθεια να εισέλθουν και στην αγορά του expedition cruising, αφού ενέταξαν τις περιοχές γύρω από τους Πόλους στα δρομολόγιά τους. Κι ενώ μπορεί να απευθύνεται σε μία υφιστάμενη αγορά από άποψης δημογραφικών στοιχείων, εντούτοις όμως πρόκειται για μία αγορά που επιδιώκει να απολαύσει μία εντελώς διαφορετική εμπειρία cruising. Όπως ανέφερε στην «Τουριστική Αγο- ρά» στέλεχος της The Ritz Carlton Yacht Collection: «Μέσω της δραστηριοποί- ησής μας, επιχειρούμε αφενός μεν να καλύψουμε ένα σημαντικό κενό στην αγορά της κρουαζιέρας και αφετέρου να φέρουμε κάτι το καινούργιο στο τραπέζι. Αποτέλεσμα; Να αναπτύξουμε ένα συνο- λικότερο όραμα, το οποίο θα γεφύρωνε το χάσμα μεταξύ της εμπειρίας ενός
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=