Τουριστική Αγορά τ. 279
21 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ αύξηση των αφίξεων ξένων επισκεπτών που έρχονται στην Αθήνα για αναψυχή και δουλειά είναι πιο γρήγορη από ό,τι οι αφίξεις στα ίδια τα ξενοδοχεία! Την ίδια στιγμή, η αύξηση του 22% των τουριστικών αφίξεων στο ΔΑΑ διαφέρει σε σημαντικό βαθμό από την αύξηση κατά 2,2% στην πληρότητα που κατα- γράφηκε μέχρι και τον Αύγουστο του 2018... Στοιχεία που προβληματίζουν καθώς, είτε λαμβάνει χώρα μία σημα- ντική αιμορραγία προς άλλες μορφές διαμονής (λ.χ. πλατφόρμες πρόσκαιρης ενοικίασης), η οποία δεν δύναται να καταγραφεί ή η Περιφέρεια Αττικής δεν έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα τόσο δελεαστικό προϊόν προκειμένου να «κρατήσει» στα όριά της όσους προ- σγειώνονται στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών! Ποια η «ταυτότητα» των επισκεπτών της Αττικής Οι ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting προχώρη- σαν σε μία περαιτέρω ανάλυση των αφί- ξεων κατοίκων του εξωτερικού στο ΔΑΑ, προκειμένου να υπάρξει ξεκάθαρη εικό- να σχετικά με το ποιοι είναι οι δυνητικοί πελάτες των ξενοδοχείων της Αττικής, ποια τα βασικά τους χαρακτηριστικά, τι τους ενδιαφέρει, τι αναζητούν κ.ά. Έτσι, λοιπόν, το 2017 το 54% εξ όσων επι- σκέφτηκαν την Αθήνα ήταν για λόγους αναψυχής, το 15% για επαγγελματικούς λόγους και το 30% μεταφέρθηκε απευ- θείας (transfer) σε άλλο προορισμό της Ελλάδας, κυρίως στη Σαντορίνη, στη Μύ- κονο, στη Θεσσαλονίκη, τα Χανιά και τη Ρόδο. Αυτό, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον τους ταξιδιώτες αναψυχής. Μάλιστα, η τελευταία κατηγορία (τα- ξιδιώτες αναψυχής) παρουσίασε την υψηλότερη ανάπτυξη κατά την περίοδο 2012-2017 με 111%, ενώ η αντίστοιχη κατηγορία όσων ταξιδιωτών βρέθηκαν στην Αττική για επαγγελματικούς λόγους παρουσίασε αύξηση 46%. Βέβαια, χρή- σιμο θα ήταν να σημειωθεί πως το 2017 το ποσοστό της εν λόγω κατηγορίας μειώθηκε κατά 9%. Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των επιβατών που μεταφέρθηκε σε άλλους προορισμούς της χώρας αυ- ξήθηκε κατά 73% το 2017, σε σύγκριση με το 2012. Σε σύγκριση με τους υπόλοιπους κύρι- ους ανταγωνιστές της Μεσογείου (λ.χ. Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Ρώμη, Κωνστα- ντινούπολη κ.ά.), η Αθήνα κατέγραψε τα υψηλότερα επίπεδα πληρότητας έναντι όλων, με βάση τα στοιχεία που αφορούν στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2018. Αναφορικά με τις τιμές των δωματίων κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, στην Αθήνα ήταν υψηλότερες εν συγκρίσει με ό,τι ίσχυε στη Μαδρίτη και στην Κωνστα- ντινούπολη. Παρ’ όλα αυτά, η Βαρκελώ- νη και η Ρώμη εξακολουθούν να επιτυγ- χάνουν πολύ καλύτερες τιμές δωματίων σε σχέση με την Αθήνα. “ Tο 54% εξ όσων επισκέφτηκαν την Αθήνα ήταν για λόγους αναψυχής, το 15% για επαγγελματικούς λόγους και το 30% μεταφέρθηκε απευθείας (transfer) σε άλλο προορισμό της Ελλάδας, κυρίως στη Σαντορίνη, στη Μύκονο, στη Θεσσαλονίκη, τα Χανιά και τη Ρόδο. Αυτό σε ό,τι αφορά τουλάχιστον τους ταξιδιώτες αναψυχής. ”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=