Τουριστική Αγορά τ. 279

22 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μαραθώνιος Αθηνών και νησιά Αργοσαρωνικού Η χώρα μας, και δη ο νομός Αττικής, κατέχει το αποκλειστικό προνόμιο στους κόλπους του να διεξάγεται ο Αυθεντικός Μαραθώνιος των 42,2 χλμ., επιτρέπο- ντας στους μαραθωνοδρόμους να βαδί- σουν στα βήματα της ιστορικής διαδρο- μής του Αθηναίου στρατιώτη-ημερο- δρόμου Φειδιππίδη, που μετά τη μάχη του Μαραθώνα (490 π.Χ.) έτρεξε από το πεδίο της μάχης στην Αθήνα προκει- μένου να μεταφέρει τα νικητήρια νέα με τη λέξη «Νενικήκαμεν». Eντούτοις όμως η πόλη και η ευρύτερη Περιφέ- ρεια Αττικής δεν έχουν καταφέρει να αξιοποιήσουν το γεγονός προς όφελος του επιχειρηματικού κόσμου και όσων κινούνται στον κλάδο της τουριστικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, με βάση τα αποτελέ- σματα της μελέτης των ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting, καταγράφεται μία ιδιαίτερα χαμηλή αναγνωρισιμότητα του Αυθε- ντικού Μαραθωνίου της Αθήνας, καθώς μόλις το 31% των ερωτηθέντων διεθνών επισκεπτών δήλωσε ότι γνώριζε πως η συγκεκριμένη κορυφαία δρομική δραστηριότητα λαμβάνει χώρα τον Νοέμβριο κάθε έτους στην Αθήνα. Επι- πλέον, η συντριπτική πλειονότητα των επισκεπτών δεν γνώριζε την ύπαρξη των νησιών του Αργοσαρωνικού, τα οποία ως αποτέλεσμα συγκεντρώνουν πολύ χαμη- λό βαθμό αναγνωρισιμότητας. Πώς διαμορφώνεται η εμπειρία που «γεύονται» οι επισκέπτες στην Αττική; Καθώς υπήρχαν σκέψεις και έντονες επιφυλάξεις μήπως η μεγάλη εισροή τουριστών, κατά τη φετινή χρονική περίοδο, προκαλούσε αρνητικό αντί- κτυπο στην εμπειρία τους στην πόλη, η πραγματικότητα απέδειξε πως όχι μόνο δεν συνέβη κάτι τέτοιο, αλλά το σύνολο των προς εξέταση τομέων βελτίστοποι- ήθηκε ως προς τα επίπεδα ικανοποίησης που παρείχε. Μόλις μερικοί παρέμειναν σταθεροί, οι οποίοι ωστόσο συγκέντρω- ναν ήδη υψηλά επίπεδα ικανοποίησης. Στοιχεία τα οποία εκτιμώνται θετικά και δη, έπειτα από τη μείωση των πο- σοστών ικανοποίησης που σημειώθηκε το αμέσως προηγούμενο έτος. Αρκεί να τονιστεί πως η συνολική βαθμολογία ικανοποίησης βελτιώθηκε από 7,7 (2017) σε 7,9 (2018). Προφανώς και πρόκειται για θετική εξέλιξη, αλλά συγκρίνοντας τις βαθμολογίες ικανοποίησης με λ.χ. τη Βαρκελώνη, καθίσταται αντιληπτό πως υπάρχουν πολλές πτυχές και ση- μεία προς άμεση βελτίωση, ειδικά στον τομέα των μέσων μαζικής μεταφοράς, της ασφάλειας στην ίδια την πόλη, της πληροφόρησης και της επιμέρους σή- μανσης, της ηχορύπανσης και της δημό- σιας καθαριότητας. Σημεία στα οποία η Βαρκελώνη βαθμολογείται κατά πολύ υψηλότερα εν συγκρίσει με την Αθήνα. Μάλιστα, σε ό,τι αφορά στη δημόσια κα- “ Σε σύγκριση με τους υπόλοιπους κύριους ανταγωνιστές της Μεσογείου η Αθήνα κατέγραψε τα υψηλότερα επίπεδα πληρότητας έναντι όλων, με βάση τα στοιχεία που αφορούν στο επτάμηνο Ιανουαρίου- Ιουλίου 2018. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=