Τουριστική Αγορά τ. 279

28 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ σύνεδροι να “φορτίζουν” τις μπαταρίες τους κ.ά. Επιπροσθέτως, αναμένω με ενδιαφέρον να δω τη δημιουργία ακόμη πιο ενδιαφέροντων χώρων συναντήσεων και εκδηλώσεων, που με τη σειρά τους θα αναδείξουν στον μέγιστο βαθμό την εμπειρία που απολαμβάνουν οι επισκέ- πτες. Η κεντρική ιδέα της όλης προ- σπάθειας των ξενοδοχείων στο επίπεδο της MICE δραστηριοποίησης θα πρέπει να εμφορείται από την αναζήτηση της διαφορετικότητας, της καινοτομίας και της φρεσκάδας. Γιατί, αλήθεια, ποιο το νόημα για κάποιον να ταξιδεύει σε μία “ζωντανή”, γεμάτη παλμό, ενδιαφέρουσα πόλη που έχει πλήθος από σημεία ενδι- αφέροντος προς εξερεύνηση να περνά το μεγαλύτερο μέρος του ταξιδιού του σε μία συνεδριακή αίθουσα που δείχνει –και, στην ουσία, είναι– ίδια με κάποια προηγούμενη και κάποια επόμενη; Δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει από τον νου πως η πανθομολογούμενη αναζήτηση και ανάγκη των τουριστών για την προ- σφορά περισσότερο αυθεντικών εμπει- ριών αποτελεί ένα από τα μέγιστα ζητού- μενα για τους παρόχους πάσης φύσεως και μορφής τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών. Προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθούν τα ενδιαφερόμε- να ξενοδοχειακά μέρη». Από τους celebrity σεφ στους celebrity…γυμναστές! Καθώς η αγορά των πολυτελών ξενοδο- χείων απευθύνεται σε ένα niche –είναι η αλήθεια– τμήμα του πελατειακού κοινού, η αναγκαιότητα εκ μέρους των ξενοδόχων να διαφοροποιηθούν είναι έντονη όσο και… δημιουργική! Βλέπετε, ολοένα και πιο συχνά λαμβάνουν χώρα στη συγκεκριμένη αγορά συνεργασίες με κορυφαίους οίκους μόδας, σχεδιαστές, celebrity σεφ κ.ο.κ. Όλα στον βωμό της αποτελεσματικής διαφήμισης και του αντίστοιχου προσπορισμού, κατά το δυνατόν, μεγαλύτερου ποσοστού δυνη- τικής πελατείας. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ILHA: «Μέχρι και πριν από μερικά χρόνια, το κορυφαίο trend στην αγορά των luxury ξενοδοχείων ήταν η συνεργασία με σχεδιαστές μόδας. Σήμερα, πλέον, γινό- μαστε μάρτυρες μίας αντίστοιχης τάσης που εμπλέκει την ευεξία και την υγεία! Υπό αυτό το πρίσμα, διαπιστώνεται πως ολοένα και πιο συχνά πολυτελή ξενοδο- χεία να αντικαθιστούν τις υποτυπώδεις εγκαταστάσεις των γυμναστηρίων τους είτε με πλήρως εξοπλισμένα γυμναστή- ρια, που δεν έχουν κάτι να ζηλέψουν σε σχέση με αντίστοιχες καθετοποιημένες επιχειρήσεις που υφίστανται στη διεθνή αγορά, ενώ δεν λείπουν τα παραδείγ- ματα κορυφαίων γυμναστηρίων να συ- νεργάζονται απευθείας με luxury hotels προκειμένου να προσφέρουν τις επώνυ- μες υπηρεσίες συνολικής εκγύμνασης, δημιουργώντας μία ιδιότυπη συνεργασία με αμφίπλευρα οφέλη για τους εμπλεκο- μένους. Ορισμένα άλλα έχουν ήδη συνά- ψει συμφωνίες συνεργασίας με celebrity γυμναστές, οι οποίοι με τη σειρά τους παρέχουν σχετικά μαθήματα εκγύμνα- σης στους πελάτες των ξενοδοχείων συ- γκεκριμένες ημέρες της εβδομάδας. Άρα, η φροντίδα και η εκγύμναση του σώμα- τος σε συνδυασμό με τη σωματική και ψυχολογική αναζωογόνηση αναμένεται να… οδηγήσουν την πορεία των luxury hotels κατά τη διάρκεια των επόμενων χρόνων. Η τεχνολογία και η eco-προσέγγιση προϋποθέτουν επενδύσεις Εξυπακούεται πως η τεχνολογία δια- δραματίζει καταλυτικό ρόλο για την αποτελεσματικότητα σε όρους ανταγω- νισμού και την εν γένει μακροημέρευση των ξενοδοχειακών μονάδων και δη όσων εντάσσονται στην κατηγορία των tech-efficient και των υπερσύγχρονων. Την ίδια στιγμή, φροντίζουν για την οικονομική βιωσιμότητά τους διαμέσου του περιορισμού πολλαπλών πηγών και περιοχών σπατάλης, μειώνοντας ταυ- τόχρονα το αποτύπωμα άνθρακα τόσο των ίδιων των επισκεπτών όσο και των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων. Όπως υπογραμμίζει ο κ. Hirschowitz: «Στον διεθνή ξενοδοχειακό χάρτη έχουν κάνει την εμφάνισή τους την τελευταία πεντα- ετία μία σειρά από επιχειρήσεις, ακόμη και οργανωμένες αλυσίδες, οι οποίες και προσπαθούν να “πείσουν” τους πε- λάτες τους να πληρώσουν περισσότερα χρήματα, καθώς διαμένουν σε ένα ξε- νοδοχείο που διασφαλίζει χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα. Παρ’ όλα αυτά, τα μηνύματα που λαμβάνω δεν μπορώ να πω πως είναι ιδιαίτερα θετικά, καθώς οι πελάτες δεν δείχνουν διατεθειμένοι να συναινέσουν σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Αναφορικά με τις απαιτούμενες εργα- σίες τεχνολογικής αναβάθμισης, τολμώ να πω πως κρίνονται –περίπου– ως επιτακτικές, καθώς υπάρχει ένα δίπολο πίεσης, τόσο από τον ανταγωνισμό και την εν γένει αγορά όσο και από τους “ Μία από τις πλέον έντονες τάσεις που καταγράφεται είναι τα luxury hotels… εν πλω. Τόσο μεταφορικά όσο και στην πράξη!

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=