Τουριστική Αγορά τ. 279

36 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ αρνητικό «στίγμα» για ολόκληρο τον κλάδο. Παράλληλα, ο εξοπλισμός που διαθέ- τουν κρίνεται απαρχαιωμένος, μακριά από τις σύγχρονες όσο και καινοτόμες ιατρικές εξελίξεις, ενώ τις περισσότερες φορές είναι εκτός λειτουργίας. Επίσης, οι κτιριακές εγκαταστάσεις, η πληρότητά τους, ο βαθμός της αποτελεσματικής λει- τουργίας και η ευχρηστία τους χρήζουν επιπλέον προσοχής. Όσον αφορά το προσωπικό, εκ των πραγμάτων ακολούθησε τη (βολική σε πλείστες περιπτώσεις) λογική: «Αυτά έχουμε, με αυτά πορευόμαστε…». Οπότε, τα μελανά χρώματα με τα οποία περιγράφεται ο κλάδος των ιαμα- τικών πηγών, οδηγούν στο αγωνιώδες ερώτημα, εάν υπάρχει… επιστροφή στην κανονικότητα! Σε επίπεδο σχεδίων επί χάρτου, ο κ. Jarosch εμφανίζεται αι- σιόδοξος και δηλώνει πως «ασφαλώς και γίνεται, αρκεί να υπάρχει βούληση, ενδε- λεχής σχεδιασμός, οργάνωση, όραμα και πίστη στο πλάνο». Τι προτείνεται, ωστό- σο για καθεμιά από τις υπό αξιοποίηση ιαματικές πηγές; «Οι προτάσεις τις οποίες παρουσιάσαμε δομήθηκαν αφού λήφθηκαν κατά νου μια σειρά από “μετρήσιμα” στοιχεία και δεδομένα, όπως η τοποθεσία, οι εγκατα- στάσεις, οι ιδιαιτερότητες, η προϊστορία, οι δεσμοί με την περιοχή, η δυναμική, οι θεραπευτικές ιδιότητες. Επίσης, εξετάσαμε τα πλεονεκτήματα, τη δυνατότητα συνδυ- αστικών ενεργειών, δράσεων, υπηρεσιών και προϊόντων, την πιθανή δικτύωση με συγκεκριμένους φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό κ.ο.κ. Αυτό που διαπιστώσαμε στην πορεία είναι πως κάθε υπό εξέταση ιαματική πηγή συγκεντρώνει αρκετά δυναμικά χαρακτη- ριστικά ώστε να λειτουργεί αυτόνομα, είτε ως μέρος ενός συνδυαστικού δικτύου. Κάτι που αυξάνει σημαντικά τον βαθμό ευελιξίας της χρήσης, διευκολύνοντας την προσέλκυση δυνητικών επενδυτών. Έτσι, λοιπόν, στην περίπτωση της Αιδηψού εκτιμούμε πως μπορεί να μετατραπεί σε κορυφαίο, Νο 1, προορισμό spa που θα προσφέρει κορυφαίες ιαματικές θερα- πείες, ενώ θα διακρίνεται για την ύπαρξη υψηλής ποιότητας θεραπειών, εγκατα- στάσεων, ιατρικού προσωπικού, αλλά και περιβάλλοντος χώρου που απορρέει από το φυσικό κάλλος του τοπίου. Όσο για τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν σε επίπεδο παράλληλων ενεργειών, είναι να “κτιστεί” μια marketing προσέγγιση που θα αφορά το ιστορικό background των εν λόγω ιαματικών εγκαταστάσεων (λ.χ. ύπαρξη θερμικών σπηλαίων του Ρωμαίου στρατηγού Σύλλα). Την ίδια στιγμή, χρήσι- μο θα ήταν να δοθεί έμφαση στον παρά- γοντα της βιωσιμότητας, η οποία την ίδια στιγμή είναι και “πράσινη”. Συγκεκριμένα, προτείνεται η αξιοποίηση της γεωθερμι- κής ενέργειας, μέσω της οποίας θα παρά- γεται ηλεκτρισμός, θέρμανση και ψύξη των ίδιων των κτιριακών εγκαταστάσεων. Τα οφέλη θεωρώ πως είναι αυτονόητα, ενώ και το “πράσινο” αποτύπωμα είναι κάτι παραπάνω από εμφανές» δηλώνει ο κ. Jarosch. Απώτερος σκοπός λοιπόν είναι να δη- μιουργηθεί στην Αιδηψό μια σύγχρονη εγκατάσταση που θα εντάσσεται και θα λειτουργεί στα πλαίσια του τουρισμού υγείας και ευεξίας, ενώ επιπροσθέτως θα περιλαμβάνει και γαστρονομία υψηλής ποιοτικής στάθμης. Έτσι θα είναι σε θέση να δρα ως αυτόνομο κέντρο γέννησης εσόδων, ενώ βεβαίως θα απαιτηθεί οι χώροι χρήσης και οι συσκευές να λει- τουργούν αρμονικά σε ένα καλά ρυθμι- σμένο «μείγμα». Θα πρέπει, λοιπόν, να καταρτιστεί το κατάλληλο πρόγραμμα δωματίων, να υφίσταται μια εξειδικευμέ- νη πισίνα χαλάρωσης, μια ακόμη για την πραγματοποίηση θεραπειών, καθώς επί- σης και μια ακόμη, εξωτερική. Συν τοις άλλοις, το 1/3 του υφιστάμενου κτηρίου θα πρέπει να διατεθεί για ιδιωτικά λου- ΡΕΠΟΡΤΑΖ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=