Τουριστική Αγορά τ. 279
4 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ EDITORIAL Compupress A.E. Κεντρικά Γραφεία: 2 ο χλμ. Λεωφ. Μαρκοπούλου, 19400 Κορωπί, τηλ.: 210 9238672, fax: 210 9216847 Γραφεία πόλης: Σολωμού 39, 10682 Αθήνα, τηλ.: 216 9001092-7, fax: 210 3841095, e-mail: cpress@compupress.gr ΕΚΔΟΤΗΣ: Nίκος Μανούσος, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: Ιωάννης Πατρίκος, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ MARKETING: Λουκία Ταλιαδώρου, ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Παναγιώτης Μαρκέτος, ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Άκης Λιάντζουρας, ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ: Δέσποινα Προβιδάκη, ΥΠΕΥθΥΝΟΣ DTP: Δημήτρης Μελένιος, ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ: Αρτεμησία Παπαδάκη, ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ: Παυλίνα Μπεθάνη, ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: Iωάννης Τζίφας ΕΚΤΥΠΩΣΗ - ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑ: ΣΠΥΡΟΥ AE ΚΩΔΙΚΟΣ ISSN: 1105-5529 www.touristiki-agora.gr, e-mail: ta@compupress.gr , ΤιμΗ τΕΥχουΣ: € 5,00 ΚΩΔΙΚΟΣ: 011641 Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή/απόδοση του περιεχομένου του ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ, με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της Compupress A.E., όπως ορίζει ο νόμος 2121/1993, η Διεθνής Σύμβαση της Βέρνης περί πνευματικής ιδιοκτησίας και οι κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα. Ο φείλω να ομολογήσω πως, ορισμένες φορές αδυνατώ να αντιληφθώ εάν ένα σημαντικό ποσοστό συμπατριωτών μας “ζει” στον πλανήτη-γη, καταλαβαίνει τι συμβαίνει γύρω-τρι- γύρω, έχει μια επαρκή -τουλάχιστον- εικόνα περί του πως εξελίσσεται το σύγχρονο επιχει- ρείν, ακόμη και εάν αποτελεί τμήμα της γνώσης του πως η χώρα μας τελεί υπό καθεστώς γενικευμένης κρίσης (και όχι αποκλειστικά οικονομικής…) και χρεωκοπίας επί μακρόν. Η παραπάνω σκέψη προέκυψε με αφορμή τη διαπίστωση στην οποία προέβη πρόσφατα ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Γιάννης Ρέτσος, κατά τη διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε από τον Σύνδεσμο, με τίτλο “Tourism in transition” και αφορούσε στην έλλειψη ατόμων σε επίπεδο εργαζομένων, στην εγχώρια τουριστική βιομηχανία! Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέτσος: «Δυστυχώς, δεν υπάρχουν εργαζόμενοι. Τα νέα παιδιά δεν θέλουν να εργασθούν στον Τουρισμό! Όπως αποδεικνύεται, ο Τουρισμός αντιμετωπίζεται ως περιστασιακή απασχόληση». Κι αυτό, σε μια χώρα στην οποία η ανεργία υπερβαίνει το 22%, ενώ το αντίστοιχο μέσο ποσοστό, στους νέους μέχρι 25 ετών, ξεπερνά το 45%... Την ίδια στιγμή στον τομέα του Τουρισμού η μέση μισθολογική αποζημίωση κινείται σε επίπεδα κατά πολύ ανώτερα του μέσου όρου, ενώ το loyalty factor εξ’ ορισμού κινείται σε τέτοια επίπεδα που δύναται να διασφαλίσει -σχεδόν- εσαεί κάθε ενδιαφερόμενο υπάλληλο, για το υπόλοιπο της εργασιακής του ζωής! Όταν κάποιος γνωρίζει σε ποιο ακριβώς περιβάλλον και υπό ποιες συνθήκες και αρχές θα εργαστεί, έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να αντιμετωπίσει τον Τουρισμό υπό το πρίσμα της μόνιμης απασχόλησης. Πόσο μάλλον, που σήμερα βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη χρονική συγκυρία, καθώς ο κλάδος βρίσκεται σε μια κομβική μεταβατική περίοδο, όπου οι επιχειρήσεις «περνούν» σταδιακά στα χέρια της δεύτερης, ακόμη και της τρίτης γενιάς επιχειρηματιών! Όπως επεσήμανε ο Πιττακός ο Μυτιληναίος, ένας εκ των 7 Σοφών της Αρχαίας Ελλάδας: «Γνους πράττε» αλλά και «Καιρόν γνώθι». Κάτι που σημαίνει: «Να ενεργείς έχοντας γνώση» και «Να γνωρίζεις τι γίνεται στην εποχή σου». Με γνώμονα αυτές τις δυο ρήσεις, μπορεί να γίνει αποτελεσματική εργασία και να επιτευχθεί σημαντική αλλαγή στον ελληνική τουριστική επιχειρησιακή κουλτούρα. Είναι επιτακτική η ανάγκη για παντελή αλλαγή νοοτροπίας και mind-set, πρωτίστως των γονέων και δευτερευόντως των ίδιων των νεολαίων μας, οι οποίοι θα πρέπει να σταθμίσουν τις επιλογές τους με βάση ρεαλιστικά δεδομένα και κριτήρια και όχι φαντασιακά στερεοτυπικά “θέλω”, τα οποία έχουν από καθόλου έως εξαιρετικά βραχύβια δυναμική και μέλλον με πολύ σύντομη ημερομηνία λήξεως! Καλή χειμερινή περίοδο! Επιλογές ζωής και… λογικής!
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=