Τουριστική Αγορά τ. 279
46 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Ο τουρισμός δείχνει να κατέχει βαρύνουσα σημασία στους πάσης φύσεως κρατικούς σχε- διασμούς, σε επίπεδο δηλώσεων και καλών προθέσεων. Επί του πρακτέου, αντιμετωπίζε- ται ως η… χρυσοφόρος όρνιθα, υπερφορο- λογώντας τη λειτουργία της. Πόσο μπορεί να διατηρηθεί αυτή η κατάσταση; Οι μόνες φωνές που ακούω, είναι αυτές των ξενο- δόχων, αφού οι αναφορές στον τουρισμό, έχουν χαρακτήρα θριαμβολογίας και όχι πολιτικής και σχεδιασμού. Εισφορές, φόροι και άλλα πολλά, δημιουργούν αβάσταχτα βάρη τα οποία πολλοί αδυνατούν να σηκώσουν, αλλά στοιχειοθετούν μια ευήκοη πολιτική. Να θυμίσω εδώ, ότι από τα 9,500 ξενοδοχεία περίπου, τα 8,500 είναι κάτω από 50 δωμάτια και αποτελούν μικρές επιχειρήσεις συναδέλφων που πιστεύουν στην φιλοξενία. Η ορι- ζόντια πολιτική εξόντωσης θα φέρει πολλές και μη αναστρέψιμες εξελίξεις σε μια χώρα που ζει από τον τουρισμό. Είναι απαραίτητη και χωρίς εκπτώσεις και μικροπολιτικές, μια αντιμετώπιση του τουρισμού ως κινητήριας δύναμης της ελληνικής οικονομίας και όχι ως άλλοθι για εξόντωση της περηφάνειας του να είσαι Έλληνας, φιλόξενος και δημιουργικός. Επί σειρά δεκαετιών, η χώρα μας προωθεί και… πουλά την “Sea & Sun” προσέγγιση στο παγκόσμιο τουριστικό στερέωμα. Εκτιμάτε πως είναι παρωχημένο, πλέον και πως υπάρχει έντονη η αναγκαιότητα είτε για τον θεμελιώδη εμπλουτισμό του ή την εν γένει αλλαγή φιλο- σοφίας; Μα δεν χωρά αμφιβολία ότι μας χαρακτηρί- ζει το “sea and sun” ακόμη και σήμερα. Γιατί, λοιπόν, να αποκλίνουμε από κάτι που λειτουρ- γεί αποτελεσματικά; Η διαφορά είναι ότι δεν είμαστε πια μόνοι στο προϊόν “sea and sun”. Είμαστε, πλέον, πολλοί και διεκδικούμε ένα -και μόνο- μερίδιο της πίτας. Δυστυχώς για εμάς, με λιγότερες πιθανότητες, αφού έχουμε χάσει τα περισσότερα από τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα! Προφανώς και πρέπει να εξελιχτούμε και εξίσου προφανώς πρέπει να δούμε τις σύγχρονες τάσεις και εξελίξεις που αλλάζουν το τουριστικό μας προϊόν. Όχι όμως αποστειρώνοντας την Ελληνική φιλοξενία από το «Ελληνική». Αντιθέτως, οφείλουμε να την εμπλουτίσουμε με υπηρεσίες υγείας, σύγχρονες διατροφικές τάσεις και ανάδειξη των ανταγωνι- στικών μας πλεονεκτημάτων, που χάνονται στη μαζικότητα και την παγκοσμιοποίηση του του- ριστικού προϊόντος. Δεν πίστευα ποτέ στις ανα- φορές- διαχωρισμούς του τουρισμού σε υγείας, γαστρονομικού, συνεδριακού κ.ο.κ. Όλα είναι απαραίτητα, αλλά όλα με τον Ελληνικό τρόπο, εκμοντερνισμένο και ανταγωνιστικό. Ό,τι και να κάνουμε πάντως, είμαστε πια πολύ ακριβοί, όχι στην τιμή, αλλά στο κόστος! Παρά τα περί του αντιθέτου ισχυριζόμενα, το φαινόμενο του AirBnB ήρθε για να μείνει! Οι ξενοδόχοι αντιδρούν και ζητούν την προώθη- ση λειτουργικών ρυθμίσεων με την ταυτόχρο- νη λήψη μέτρων φορολόγησης, όσων δραστη- ριοποιούνται μέσω της εν λόγω ηλεκτρονικής πλατφόρμας ενοικίασης καταλυμάτων. Πως εκτιμάτε πως θα εξελιχθεί η συγκεκριμένη υπόθεση; ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ “ Δίχως άλλο, ο τουρισμός αποτελεί την κύρια εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας. Και για να δικαιώσω όσους τη χαρακτηρίζουν «βαριά βιομηχανία», έχει αδικαιολόγητα φορολογικά και άλλα οικονομικά βάρη και κινδυνεύει να έχει την τύχη της βιομηχανίας. ”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=