Τουριστική Αγορά τ. 279

50 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Θεωρείτε πως κεντρικές πολιτικές και ευρύ- τερες στρατηγικές που εκπορεύονται από μια κρατική οντότητα μπορούν να είναι αποτελε- σματικές, επηρεάζοντας με θετικό τρόπο τα τουριστικά μεγέθη; Θεωρείτε πως μπορεί να ενταχθεί κάτω από μια κεντρική προσπάθεια, λειτουργώντας συνοδευτικά, της οποίας ηγεί- ται λ.χ. ο ΣΕΤΕ, το Marketing Greece, μια joint προσπάθεια στελεχών της εγχώριας τουριστι- κής βιομηχανίας κ.ο.κ.; Ξεκινώντας από το τέλος, συντάσσομαι με ιδέες που συνοδεύονται από πλάνο και όχι με επικοινω- νιακά πυροτεχνήματα… Καλώς ή κακώς, οι πρω- τοβουλίες που “δείχνουν” τον δρόμο είναι ιδιωτών και έχουν ονοματεπώνυμο! Αν για κάθε πρόεδρο ή φορέα, είχαμε κι ένα ολοκληρωμένο πρόγραμ- μα προβολής και διαχείρισης, θα είχαμε πετύχει ουσιαστικά και όχι επικοινωνιακά! Βλέπουμε κι εδώ μεμονωμένες προσπάθειες για ανάπτυξη και βελτίωση του τουρισμού και όχι συλλογικές! Για παράδειγμα, η ΠΟΞ με το Γρηγόρη Τάσιο να προ- τάσσει τα δικαιώματα των ξενοδόχων, αλλά και να παραθέτει με στοιχεία τα δεδομένα του κλάδου, αποτελεί -πλέον- την αξιόπιστη φωνή του κλάδου. Ο τέως πρόεδρος του ΞΕΕ, Γεώργιος Τσακίρης, έδωσε μια αξιοπιστία, με επιστημονική τεκμηρίω- ση, στον κλάδο. Από την εποχή μου στο ΣΕΤΕ είχα πει, ενοχλώντας κάποιους, ότι η Marketing Greece ήταν μια λάθος κίνηση, όχι ως ιδέα, αλλά ως υλο- ποίηση. Κατά τη γνώμη μου, η αλλαγή θα έρθει σε τοπικό επίπεδο κι ύστερα θα κλιμακωθεί σε εθνικό. Στην Ισπανία, για παράδειγμα, εδώ και 3 δεκαετίες τα τοπικά clusters, μετεξέλιξη των δικών μας ενώσεων, όχι μόνο αναδεικνύουν τα ανταγω- νιστικά πλεονεκτήματα μιας περιοχής, αλλά και βγάζουν το καλό “πρόσωπο” της συλλογικότητας, απαλλαγμένο από καρεκλοκένταυρους. Έχουμε, λοιπόν, περιοχές, όπως λ.χ. τη Μαγιόρκα και τις Κανάριες Νήσους να υλοποιούν δικό τους πρό- γραμμα προβολής με πολύ μεγάλη επιτυχία, δίχως να δίνουν βάρος στην πτυχή «Ισπανία», αφού αυ- τό θεωρείται και είναι αυτονόητο! Η συνεισφορά της «οικονομίας της Φιλοξενίας» είναι αυτονόητη σε τοπικό επίπεδο, αλλά και το έργο τοπικών φορέων μπορεί να είναι άμεσα υλοποιήσιμο και να αξιολογείται μετρήσιμα, σε συνεργασία με τις περιφέρειες. Ένα από τα ζητούμενα των παραγόντων της τουριστικής αγοράς είναι και η χρονική επέ- κταση της σεζόν. Εσείς, ως Όμιλος Aldemar πως το αντιμετωπίζετε; Τι στόχους θέτετε; ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ “ Συντάσσομαι με ιδέες που συνοδεύονται από πλάνο και όχι με επικοινωνιακά πυροτεχνήματα! Καλώς ή κακώς, οι πρωτοβουλίες που “δείχνουν” τον δρόμο είναι ιδιωτών και έχουν ονοματεπώνυμο! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=