Τουριστική Αγορά τ. 279

68 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Θα πρέπει να σημειωθεί πως, καθώς οι Κάνες πληθυσμιακά δεν υπερβαίνουν τους 73.000 κατοίκους, εξυπακούεται πως οι τεράστιες ανάγκες σε επίπεδο αν- θρώπινου δυναμικού καλύπτονται από όμορες και κοντινές περιοχές και πόλεις. Ομοίως και η υποστήριξη logistics-wide (διαμονή, διατροφή, μεταφορά κ.ά.) στο πλαίσιο της έκθεσης. Κατ’ αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται και η ευρεία διά- χυση των πολλαπλών κερδών, τα οποία επενδύονται και αξιοποιούνται και για τη διενέργεια πρόσθετων εκδηλώσεων. Και πού…κολλά η Θεσσαλονίκη; Ωραία όλα αυτά, αλλά τι σχέση μπορεί να έχει η Διεθνής Έκθεσης της Θεσ- σαλονίκης (ΔΕΘ); Η εξιστόρησης μίας προσωπικής μου εμπειρίας περιγράφει το πλαίσιο στο οποίο θα μπορούσε να κι- νηθεί ένα σύγχρονο, εμπνευσμένο και δι- αφορετικό μοντέλο λειτουργίας, σκέψης, παραγωγικής εμπλοκής του συνόλου της πόλης της Θεσσαλονίκης σε έναν και- νούργιο ρόλο της ΔΕΘ. Κύριο ζητούμενο; Η χρηστικότητα της λειτουργίας της, η προώθηση και παραγωγή deal, το ενδια- φέρον και η προσδοκία για την επίτευξη επιχειρηματικών και εμπορικών συναλ- λαγών. Υπό αυτό το πρίσμα, απαιτείται πλήρης αλλαγή του σκοπού της ύπαρξης και της λειτουργίας της ΔΕΘ, καθώς τα κρατικοδίαιτα πανηγυράκια, οι μεταφε- ρόμενοι κλακαδόροι και τα… σουλάτσα πολιτικών αρχηγών μπορεί να «γεννούν» φωτογραφικά στιγμιότυπα και ατάκες, ωστόσο αυτά δεν ρευστοποιούνται σε κέρδη για την πόλη, τις επιχειρήσεις, τους κατοίκους της. Μπορεί το concept (ο Θεός να το κάνει) στο οποίο έχει στηθεί η ΔΕΘ να ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις και τα «θέλω» (πολύ) προηγούμενων δεκαετιών, ωστόσο σήμερα είναι πλήρως ξεπερα- σμένο, απαξιωμένο και δίχως στοχοπρο- σήλωση. Σίγουρα, πάντως, η σημασία της ύπαρξης μίας διεθνούς έκθεσης δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί ούτε κατ’ ελάχι- στον από τις πολιτικές παραστάσεις και κορόνες. Πόσω μάλλον, όταν αυτή δεν ονομάζεται Πολιτική Έκθεση της Θεσσα- λονίκης. Για την ακρίβεια, οι πολιτικοί θα πρέπει να εμφανίζονται στους χώρους της μόνο ως επισκέπτες και προκειμένου να δηλώ- σουν τη συμπαράσταση και το ενδιαφέ- ρον τους για την κερδοφόρο συμμετοχή των εκθετών. Αλλαγή…χθες για τη Helexpo με θεμελιώδες reboot! Φυσικά, για να γίνουν όλα αυτά πράξη, θα πρέπει να υπάρξουν γενναίες δόσεις ανανέωσης, αναπροσανατολισμού και ανακατεύθυνσης του σκεπτικού της δι- οργανώτριας αρχής (Helexpo), σε σημείο που να πραγματοποιήσει ένα θεμελιώδες reboot. Πρέπει να αναμετρηθεί με τον ίδιο της τον εαυτό και με κατεστημένες νοοτροπίες δεκαετιών που έχουν… εμπο- τίσει το «σώμα» της σε σημείο ανοσίας απέναντι σε καθετί που μπορεί να γίνει… monetize! Και αναφερόμαστε σε ανθρώ- πους, διαδικασίες, περιεχόμενο και δομές. “ Θα πρέπει να λάβει σάρκα και οστά η πολιτική του σχεδιασμού, της διαμόρφωσης και της υλοποίησης μίας σύγχρονης αγοράς, στην οποία ο κόσμος των επιχειρήσεων και της οικονομίας θα «συναντά» την κοινωνία! Στο επίκεντρο της εν λόγω σχέσης; Η μετάδοση γνώσης, η καινοτομία, το επιχειρείν, οι επενδύσεις και οι αναπτυξιακές δράσεις και προοπτικές. ” REFORM

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=