Τουριστική Αγορά τ. 279

70 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Εάν δεν μεταβληθεί η στρατηγική στόχευ- ση, ώστε να καθορίζεται το κέρδος για κα- θέναν από τους εκθέτες, τους επισκέπτες, τους συμμετέχοντες και τους ευρύτερα εμπλεκόμενους, τότε πολύ απλά θα είναι σαν να κυνηγούμε την ουρά μας… Ως Helexpo, επιχείρησε να πραγματο- ποιήσεις μία άτυπη (όσο ανεξάρτητη και ρεαλιστική) ανάλυση SWOT, ανάδειξε τα «S» (Strengths), ισχυροποίησε και διόρθω- σε τα «W» (Weaknesses), αναζήτησε και εκμεταλλεύσου τα «O» (Opportunities) και προσπάθησε να καταπολεμήσεις αποτε- λεσματικά τα «T» (Threats). Ξεκίνα από την παραδοχή πως η ΔΕΘ αποτελεί μία περι- φερειακή εμπορική έκθεση που απευθύ- νεται στο ευρύ κοινό. Ενδεχομένως το τε- λευταίο στοιχείο να πρέπει να μεταβληθεί σε «απολύτως αυστηρά για εμπορικούς επισκέπτες και επαγγελματίες». Αυτό που πρέπει να αλλάξει δίχως δεύτερες σκέψεις είναι η επικρατούσα αίσθηση και λογική μίας απόλυτα ξεπερασμένης λαϊκής εμπο- ροπανήγυρης δίχως στόχευση και συνο- χή. Επίσης, θα πρέπει να ενστερνιστούν όλοι πως κάθε ευρώ μετρά και έχει αξία όταν επενδύεται σε μια διεθνή έκθεση! Ουδείς θέλει να σπαταλά χρήματα σε ένα άδειο βαρέλι… Αντιθέτως, θα πρέπει να λάβει σάρκα και οστά η πολιτική του σχεδιασμού, της διαμόρφωσης και της υλοποίησης μίας σύγχρονης αγοράς, στην οποία ο κόσμος των επιχειρήσεων και της οικονομίας θα «συναντά» την κοινωνία! Στο επίκε- ντρο της εν λόγω σχέσης; Η μετάδοση γνώσης, η καινοτομία, το επιχειρείν, οι επενδύσεις και οι αναπτυξιακές δράσεις και προοπτικές. Απαιτείται η πλήρης συμμετοχή της ίδιας της πόλης στην όλη διοργάνωση της ΔΕΘ Σήμερα, δυστυχώς, λείπει σημαντικά η αίσθηση του βαθμού της συμμετοχής της ίδιας της πόλης στην όλη διοργάνω- ση της ΔΕΘ. Eίναι σημαντική η διασύν- δεση της πόλης με την παραγωγή και τους εκπροσώπους-εκθέτες της. Αυτή η συμμετοχή είναι ο δρόμος προκειμένου η Θεσσαλονίκη να τεθεί στον χάρτη του ενδιαφέροντος εκ μέρους των επιχειρή- σεων, αξιοποιώντας τη σε συνάρτηση με τη γεωγραφική της θέση, τις υπό εξέλιξη υποδομές της, το γνωστικό της κεφάλαιο και, φυσικά, το ανθρώπινο δυναμικό. Αναφορικά με το τελευταίο, εξαιρετικά χρήσιμη θα ήταν η αποδοτική διασύν- δεση της εκεί εδρεύουσας πανεπιστημι- ακής κοινότητας με τη ΔΕΘ, σε επίπεδο παραγωγής γνωστικού πλούτου και της διάχυσής του προς την επιχειρηματική κοινότητα. Γνώση, έρευνα και εξέλιξη, όχι ως μονοσήμαντος αυτοσκοπός και ικα- νοποίηση των αναγκών της επιστήμης, αλλά προκειμένου να αξιοποιηθούν απο- δοτικά και να εξυπηρετήσουν απαιτήσεις από τον επιχειρηματικό κόσμο. Απαιτούνται παραδοχές και… ξεβολέ- ματα, άνεμος αισιοδοξίας, αποτελεσματι- κή μετακένωση γνώσης και στρατηγικού σχεδιασμού, αίσθηση του επείγοντος, μία λογική της παραγωγής πλούτου και του προσπορισμού κερδών, αλλά πρωτίστως επίδειξη αυθεντικού ενδιαφέροντος! Εξάλλου, ας μη λησμονούμε πως η χώρα μας πάντοτε κινούνταν καλύτερα, ταχύτερα, όσο και αποτελεσματικότερα όταν αντλούσε έμπνευση από ένα συνο- λικό όραμα, μία (ή ακόμη και περισσό- τερες)… μεγάλη ιδέα. Χρειάζεται τόλμη και προσπάθεια! Και, φυσικά, πίστη στις δυνατότητες, αλλά και στο επιτεύξιμο των στόχων, όσο απαιτητικοί ή έντονοι κι αν κρίνονται! • “ Σήμερα, δυστυχώς, λείπει σημαντικά η αίσθηση του βαθμού της συμμετοχής της ίδιας της πόλης στην όλη διοργάνωση της ΔΕΘ. ” REFORM

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=