Τουριστική Αγορά τ. 279
80 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Σόλο με…οικογένεια! Όπως συμβαίνει σε κάθε μελέτη που επιχειρεί να αποτυπώσει έναν κλάδο ή μία συγκεκριμένη ομάδα καταναλω- τών, το ενδιαφέρον όλων στρέφεται τόσο στα συμπεράσματα όσο και στις τάσεις που αναδύονται και αναμένεται να παίξουν καθοριστικό ρόλο στη δια- μόρφωση της επόμενης ημέρας. Στην προκειμένη περίπτωση, το ζητούμενο είναι πως σκέφτονται οι Millennials. Η κα Georgescu είναι αποκαλυπτική: «Ως κοινή γνώμη εκλαμβάνουμε –περί- που– ως δεδομένα ορισμένα ζητήματα ή θεωρούμε πως κάποια ζητήματα έχουν “έτσι” ή “αλλιώς”, απλώς και μόνο επειδή έτσι το πιστεύουμε είτε επειδή κάτι τέτοιο μάς βολεύει ή προκρίνεται από μέρους του κύκλου μας, ευρύτε- ρου ή στενότερου. Κάτι τέτοιο ισχύει και σε ό,τι αφορά τους Millennials και δη τη σχέση τους με τον τουρισμό και τα αντίστοιχα προϊόντα του. Για παράδειγμα, μπορεί η πλειονότητα να θεωρεί πως οι Millennials προτιμούν να ταξιδεύουν μόνοι, ωστόσο η έρευνα κατέδειξε πως μόλις το 10% των συνε- ντευξιαζόμενων σε αυτή δήλωσε πως ταξιδεύει σόλο! Μάλιστα, ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό της τάξης του 44% των Millennials ανέφερε πως ταξιδεύει συχνά εξαιτίας της οικογέ- νειάς του και, φυσικά, μαζί της!» Η γενιά της δικτύωσης Με βάση τα στοιχεία που απορρέουν από την ίδια έρευνα, τουλάχιστον το 60% των συμμετεχόντων εκλαμβάνει τον εαυτό του ως τον τελικό decision maker, όταν γεννάται ζήτημα της κατάστρωσης σχεδίων για ταξίδια ή διακοπές. Οι Millenials επαφίενται στις προσωπικές τους εμπειρίες, αλλά και στη μεμονωμένη αναζήτηση που πραγ- ματοποιούν σε online πηγές, ώστε να επιλέξουν τον ταξιδιωτικό τους προο- ρισμό, αντί να καταφύγουν σε φίλους, social media feeds, πάσης φύσεως επαγγελματίες του τουρισμού (λ.χ. ταξιδιωτικοί πράκτορες, αντίστοιχα εκθεσιακά γεγονότα) προκειμένου να λάβουν ενημέρωση όσο και έμπνευση! Επιπροσθέτως, οι Millennials επισημαί- νουν πως το να παραμένουν συνδεδεμέ- νοι με το διαδίκτυο αποτελεί τη μεγαλύ- τερή τους… ανησυχία όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό. Υπό αυτό το πρίσμα, το 76% των συμμετεχόντων στη σχετική μελέτη της NH Hotels δήλωσε πως η διαθεσιμότητα WiFi είναι «σημαντική» ή «εξαιρετικά σημαντική» στη διαδικασία επιλογής του ξενοδοχείου διαμονής κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Η παράδοση «πουλά» ακόμη! «Οφείλω να τονίσω πως η έρευνα που διενεργήσαμε ανέδειξε ορισμένα ακόμη σημεία-κλειδιά, στα οποία οι Millennials ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα σε ό,τι έχει να κάνει με τα ταξίδια τους. Έτσι, λοι- πόν, –με σειρά προτίμησης– αναζητούν φυσικές ομορφιές και τοπία, επισκέψεις σε αξιοθέατα, μίνι-αποδράσεις, προσφορές γευμάτων και ποτών, διεθνοποιημένη και φιλική ατμόσφαιρα που να συνοδεύεται από εξαιρετικούς, φιλόξενους και εξυπηρε- τικούς οικοδεσπότες». Η έρευνα της NH Hotels έδειξε πως, σε γενικές γραμμές, δεν υπάρχουν έντονες διαφοροποιήσεις σε ό,τι έχει να κάνει με τις ταξιδιωτικές συνήθειες των Millennials, έχοντας ως βάση το γεωγραφικό σημείο απ’όπου προέρχονται ή το φύλο τους. Μάλιστα, σύμφωνα με τα σχετικά αποτε- λέσματα, όταν τίθεται ζήτημα ταξιδιού, αμφότεροι άνδρες και γυναίκες συμπερι- φέρονται περίπου πανομοιότυπα, με τη… μικρή διαφορά πως οι γυναίκες επιμένουν να προγραμματίζουν και να σχεδιάζουν εν γένει τις διακοπές τους τουλάχιστον τρεις μήνες νωρίτερα από τη σχετική ημερομη- νία (12%) εν συγκρίσει με τους άνδρες. • TRENDS
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=