Τουριστική Αγορά τ. 279

94 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ Α λήθεια, πόσες φορές τα τελευ- ταία χρόνια δεν είδαν το φως της δημοσιότητας απέλπιδες προσπάθειες για αξιοποίηση κάποιου αρχαιολογικού χώρου ή μουσείου –με το αζημίωτο, φυσικά– προκειμένου να πραγματοποιηθεί μια επίδειξη μόδας, να γυριστεί μια ταινία, ένα διαφημιστικό ή ένα ντοκιμαντέρ, να γίνει κάποια φωτογράφιση, να «στηθεί» μια διαφημιστική καμπάνια κ.ο.κ. Φυσικά, εάν ένα τέτοιο σχέδιο πραγ- ματοποιούνταν, τότε δεν θα έμενε μόνο εντός των στενών συνόρων της χώρας, αλλά θα προβαλλόταν στις άκρες τις γης, θα εκτιθόταν στα μάτια δεκάδων –αν όχι εκατοντάδων εκατομμυρίων– κα- ταναλωτών, οι οποίοι με τη σειρά τους επηρεάζουν άλλους τόσους ή και περισ- σότερους χρήστες, οι οποίοι διαθέτουν αγοραστική δύναμη, ταξιδεύουν, πραγ- ματοποιούν διακοπές και δαπανούν! Εξυπακούεται πως η πατρίδα μας τα έχει όλα ανάγκη στον μέγιστο βαθμό, και δω- ρεάν αλλά και επί πληρωμή! Ποια ήταν η συνήθης απάντηση που έδιναν τα μυωπικά μέλη αποστειρω- μένων επιτροπών, οι οποίες αναδύουν έντονα την… οσμή της φορμόλης; «Τα χρήματα δεν μπορούν να αγοράσουν τις REFORM Μπορεί η Γαλλία να μην έρχεται πρώτη στο μυαλό μας ως χώρα με προωθημένο business σκεπτικό, σίγουρα όμως, όταν συγκρίνεται με τη χώρα μας, τα δεδομένα αλλάζουν άρδην… και, μάλιστα, εις βάρος μας. Ένα πρόσφατο παράδειγμα αφορά στο περίφημο Μουσείο του Λούβρου, την προβολή ορισμένων εκ των πλέον γνωστών εκθεμάτων του, το ντουέτο των Carters και τα οφέλη από αυτά που αποτελούν ήδη πραγματικότητα για τη Γαλλία. Πώς η Γαλλία αξιοποιεί αποτελεσματικά την πολιτιστική της κληρονομιά, «γεννώντας» πολλαπλά οφέλη

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=