Τουριστική Αγορά τ. 280

107 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ προσωπικό του εσωτερικό ταξίδι, καθώς αυτό δεν είναι πια ένα ταξίδι που τον γεμίζει με υλικά αγαθά, εικόνες απο- στειρωμένου ξενοδοχείου κι όμορφες αναρτήσεις στους λογαριασμούς του στα social media. Σε αυτού του είδους τα ταξίδια, ο τουρίστας δεν είναι απλός επι- σκέπτης αλλά ταυτίζεται με τους ντόπι- ους, δοκιμάζει το φαγητό τους, γνωρίζει από πρώτο χέρι –συμμετέχοντας μάλι- στα– τα ήθη και τα έθιμά τους, ξεπερνώ- ντας τις όποιες σωματικές, ψυχολογικές ή συναισθηματικές προκλήσεις μπορεί να συναντά κατά τη διάρκεια της παρα- μονής του στον προορισμό. Είναι το νέο luxury trend; Υπό μια έννοια, το transformative travel μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι ο τουρισμός του μέλλοντος, καθώς οι εμπειρίες που προσφέρει είναι πολύτι- μες. Μπορεί με μια πρώτη ματιά να μην διαπνέονται από πολυτέλεια, ωστόσο δεν αμφισβητεί κανείς ότι είναι σπάνιες και μοναδικές. Πολλοί θεωρούν ότι είναι πολυτέλεια το να κάνουν ποδηλατάδα στην έρημο Σαχάρα, μπάνιο στις θερμαντικές πηγές της Ισλανδίας, διαλογισμό στην Ταϊλάν- δη κι ελεύθερη πτώση στον Αμαζόνιο και να αντικρίσουν το θηριώδες ηφαί- στειο στη Νικαράγουα και τη δύση του ήλιου στην Αφρική μετά από ολοήμερη περιήγηση στις αγέλες. Για άλλους πολυτέλεια είναι το χαλα- ρωτικό spa σε ένα 6* ξενοδοχείο στη Νέα Υόρκη, τα ψώνια στην Champs–Élysées του Παρισιού ή ένα γεύμα στο πιο ακριβό εστιατόριο μοριακής κουζίνας στο Τόκυο. Όλα είναι θέμα προοπτικής. Ωστόσο, κα- νείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως τα όσα αποκομίζει ο ταξιδιώτης των πρώτων εμπειριών έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα, γιατί πολύ απλά μπορεί κάποιος να τις ζήσει μόνο εκεί, σε αυτά τα μέρη, οπότε αυτές οι στιγμές γίνονται μοναδικές, δεν αλλάζουν και δεν συγκρίνονται με άλλες. Πρόκειται για ταξίδια κατά τη διάρκεια των οποίων οι τουρίστες επιδιώκουν να ζήσουν προκλητικές φυσικές ή πολιτιστι- κές εμπειρίες, διαθέτοντας χρόνο για να προβληματιστούν για τον εαυτό τους και τη θέση τους στον κόσμο. Σύμφωνα με έρευνα της Virtuoso, το παγκόσμιο δίκτυο ταξιδιωτικών συμβούλων πολυτελείας, το transformative element, το στοιχείο εκείνο που προσφέρει αυτού του είδους το ταξίδι, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτε- ρα κίνητρα για διακοπές. Έτσι, πέρυσι 2 στους 3 επίδοξους ταξιδιώτες αναζήτη- σαν και τελικά πραγματοποίησαν αυτού του είδους τις διακοπές. Όπως είναι φυσικό, πολλές είναι οι ταξιδιωτικές εται- ρείες που έχουν ανακαλύψει τη δυναμική αυτού του είδους τουρισμού και δεν θα μπορούσαν να μείνουν εκτός από τη συ- γκεκριμένη τάση. Πολλοί tour operators, λοιπόν, σχεδιάζουν μικρά και «περιπετει- ώδη» ταξίδια με συχνά δρομολόγια σε εναλλακτικούς προορισμούς. Για πολλούς, και κυρίως για τους αν- θρώπους του κλάδου, το transformative travel δεν είναι απλώς μια τάση που θα περάσει. Και πώς να περάσει, όταν όλες οι πλευρές στη ζωή του σύγχρονου ανθρώ- που είναι πλέον συνώνυμες με την εναλ- λαγή και τη διαφορετικότητα, κάτι που φαίνεται από τις επιλογές που κάνει στη διατροφή του, τη διαμονή του, τον τρόπο εργασίας του κ.λπ. Αυτού του είδους τα ταξίδια αναμένεται, λοιπόν, να κερδίσουν όλο και περισσότερο έδαφος και να λάβουν στο μέλλον ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις και προτιμήσεις. Κι αυτό όχι άδικα, καθώς μέσα από το transformative travel οι τουρίστες μπαίνουν στο άγνωστο και μαθαίνουν τη σοφία πολιτισμών και τόπων που είναι μακριά από τη δική τους κουλτούρα, οπό- τε επιστρέφοντας σπίτι εφαρμόζουν αυτή τη γνώση κι αλλάζουν τελικά τη ζωή τους και τη ζωή των άλλων γύρω τους. Όπως λέει η παροιμία, όσα μέρη γνωρίζεις, τό- σες φορές άνθρωπος είσαι. Και στην περί- πτωση αυτού του συγκεκριμένου είδους τουρισμού, αυτό ταιριάζει απόλυτα! • “ Όπως λέει η παροιμία, όσα μέρη γνωρίζεις, τόσες φορές άνθρωπος είσαι. Και στην περίπτωση αυτού του συγκεκριμένου είδους τουρισμού, αυτό ταιριάζει απόλυτα! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=