Τουριστική Αγορά τ. 280
112 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ σης, καθώς δεν ελέγχουν συχνά τους ψη- φιακούς εταιρικούς λογαριασμούς τους. Συγκεκριμένα, μόλις το 19% όσων ανή- κουν στην ηλικιακή ομάδα 18–34 ετών, έναντι ποσοστού της τάξεως του 31% για όσους έχουν συμπληρώσει το 50ο έτος της ηλικίας τους και άνω, τσεκάρει τους ψηφιακούς λογαριασμούς της εργασίας του στις διακοπές… Το ακόμη πιο παράδοξο στοιχείο είναι πως μόλις ένα περιορισμένο ποσοστό από ερωτώμενους ανέφερε πως τα διευ- θυντικά στελέχη (17%), οι προϊστάμενοι (10%) κι οι πελάτες (12%) αναμένουν τον έλεγχο των ψηφιακών λογαριασμών σε καθημερινή βάση, ενόσω οι ίδιοι βρίσκο- νται σε διακοπές! Κάτι που… μεταφράζε- ται σε αυθυποβολή κι αναίτια πίεση που ασκούν οι ίδιοι στον εαυτό τους! Ψυχολογικά οφέλη ακόμη κι από σύ- ντομες αποδράσεις Καθώς το μεγαλύτερο εμπόδιο, για να λείψει σε διακοπές κάποιος εργαζόμενος στις ΗΠΑ, είναι το οικονομικό (54%), η επιθυμία της συγκέντρωσης ικανού αριθ- μού ημερών διακοπών (23%) κι η αδυνα- μία λήψης άδειας από την εργασία του, γεννάται αβίαστα ένα καίριο ερώτημα: Για πόσο καιρό πρέπει να λείψει κάποιος από τα εργασιακά του καθήκοντα, προ- κειμένου να γευτεί εν τω συνόλω τους τα οφέλη των διακοπών; Η έρευνα της Expedia κατέδειξε πως: • Είτε κάποιος επιλέξει τη λύση των πο- λυήμερων διακοπών (από μια εβδομάδα κι άνω) ή της σύντομης απόδρασης (2–3 ημέρες), επιστρέφοντας στα εργασιακά του καθήκοντα, αισθάνεται ξεχωριστή αγάπη και θαλπωρή για τον εαυτό του και νιώθει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην ικανότητά του να επιλύει προβλήματα κι εν γένει δύσκολα ζητήματα. Παράλληλα, ο βαθμός αισιοδοξίας του εκτοξεύεται κι η διάθεση για εξωστρέφεια ενισχύεται σε εντυπωσιακό βαθμό! • Οι μεγαλύτερες σε διάρκεια διακοπές δείχνουν να αποφέρουν ελαφρώς καλύ- τερα αποτελέσματα, σε σημείο τέτοιο, ώστε κάθε θετική απόληξη να εμφανίζει κατά μέσο όρο 10% μεγαλύτερα ποσο- στά, εν συγκρίσει με τα αριθμητικά δε- δομένα που ίσχυαν για την επιλογή του ολιγοήμερου ταξιδιού και της σύντομης χρονικά απόδρασης. Το 59% των Αμερικανών ανέφερε πως δεν επιλέγει τη διέξοδο της πραγματο- ποίησης σύντομων αποδράσεων, προ- κειμένου να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της έλλειψης διακοπών για μεγάλα χρο- νικά διαστήματα. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία οι εργαζόμενοι θα πρέπει να ταξιδέψουν πολλές ώρες, ενώ συχνά–πυκνά μπορεί να εγκλωβιστούν σε φαινόμενα υπερτουρισμού, λόγω και των χρονικών σημείων που επιλέγουν να πραγματοποιήσουν ένα σύντομο break– way και που συμπίπτουν με συγκεκριμέ- νες αργίες! Ζητούμενα η πνευματική ισορροπία κι ανασυγκρότηση Τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει μια έντονη συζήτηση στην αμερικανική κοινωνία αναφορικά με την αυξανόμενη έμφαση σε ζητήματα που άπτονται της πνευματικής υγείας, γεγονός που μπορεί και να μεταβάλλει σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν να πραγματο- ποιούν τις διακοπές τους. Συγκεκριμένα, το…φαραωνικό ποσοστό της τάξεως του 81% των εργαζομένων στις ΗΠΑ ανέφερε πως συνήθως διαλέγει να πάει διακοπές, όταν η εσωτερική διαδικασία αναζήτησης φτάνει να «αγγίξει» το σημείο της πνευ- ματικής υγείας κι ισορροπίας. Μάλιστα, οι Αμερικανοί θεωρούν σχεδόν καθολικά (91%) πως οι διακοπές αποτελούν μια… χρυσή ευκαιρία να «επανεκκινήσουν» σε όρους στρες και άγχους. Χαρακτηριστικό στοιχείο είναι πως κατά μέσο όρο λαμβά- νουν δύο ημέρες ετησίως για την πνευμα- τική τους αναζωογόνηση και υγεία. Όπως επισημαίνεται, ένα ταξίδι που στρέφεται γύρω από την ευεξία δεν ση- μαίνει απαραιτήτως πως εξαντλείται σε spa ή yoga, όσο κι αν αμφότερες είναι ιδι- αίτερα διαδεδομένες επιλογές. Αντιθέτως, το… γέμισμα των μπαταριών κάθε εργα- ζομένου ξεχωριστά σημαίνει, συνήθως, αποσύνδεση από όσα τους κατατρύχουν επί καθημερινής βάσεως και ταυτόχρο- νο περιορισμό των υπέρμετρα ταχέων ρυθμών που ακολουθούν. Υπό αυτό το πρίσμα, χρήσιμο θα ήταν όσοι βρίσκονται σε διακοπές να θέσουν ορισμένους (άτυ- πους) κανόνες σε ό,τι αφορά τη συχνότη- τα με την οποία ελέγχουν τα email τους, ή ακόμα καλύτερα να άφηναν –σχεδόν– κενές τις διαθέσιμες ημέρες που έχουν για διακοπές. • “ Μόλις ένα περιορισμένο ποσοστό από ερωτώμενους ανέφερε πως τα διευθυντικά στελέχη (17%), οι προϊστάμενοι (10%) κι οι πελάτες (12%) αναμένουν τον έλεγχο των ψηφιακών λογαριασμών σε καθημερινή βάση, ενόσω οι ίδιοι βρίσκονται σε διακοπές! Κάτι που… μεταφράζεται σε αυθυποβολή κι αναίτια πίεση που ασκούν οι ίδιοι προς τον εαυτό τους! ” TRENDS
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=