Τουριστική Αγορά τ. 280
114 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Να ’μαστε και πάλι μαζί. Σας εύχομαι ολόψυχα Καλή Χρο- νιά, με υγεία, δύναμη, δημιουργικότητα, τύχη και πρόοδο. Και φυσικά κάθε καλό στις επιχειρήσεις σας, με πολλές κρατή- σεις, περισσότερες πωλήσεις και έσοδα τα οποία θα ζεστάνουν το ταμείο της επιχείρησής σας και θα ικανοποιήσουν μέρος των αναγκών σας. Στην καθημερινή μας πρακτική συνηθίζουμε να ισχυριζόμαστε πως οι ψηλοί κι οι ευτραφείς είναι δύ- σκολο να κρυφτούν. Πόσο μάλλον, εάν έχουν επιλέξει ως… κρυψώνα το δάκτυ- λό τους! Βέβαια, στη συγκεκριμένη περίπτωση το κεντρικό πρόσωπο δύσκολα μπορεί να κρυφτεί, ενώ μόνο σίγουρο δεν μπορεί να θεωρηθεί πως θέλει να κρυφτεί. Η αλή- θεια είναι πως έχει δημιουργήσει ένα αν- θεκτικό –όπως δείχνει κι η πράξη– περι- βάλλον, όπου κινείται με χαρακτηριστική άνεση, καταφέρνοντας να περνά σχεδόν απαρατήρητο και πάντοτε κάτω από τα ραντάρ, παίζοντας δυνατά το «χαρτί» των επειγουσών εκκρεμοτήτων και των διαρ- κών ταξιδιών στο εξωτερικό. Αποτέλεσμα; Να μην έχει… βραχεί ούτε κατ’ ελάχιστον, καθώς πολλοί έχουν αδυναμία ακόμη και να θυμηθούν τα στοιχεία του ονοματεπώνυμου του ση- μαίνοντος προσώπου. Πολλώ μάλλον, να σκεφτούν να ζητήσουν τα… ρέστα. Παρόλα αυτά, η πορεία του εν λόγω προσώπου δείχνει να είναι προδιαγραμ- μένη και προσυμφωνημένη και κάθε κίνηση να γίνεται βάσει σχεδίου και εκ των προτέρων συνεννόησης. Πάντοτε, έχοντας ως κύριο (όσο κι αποκλειστικό) ζητούμενο την περίφημη… πάρτη της! Τα υπόλοιπα, ψιλά γράμματα… «Live another day and let the others die» το σκεπτικό που «θριαμβεύει». Η αυταρέσκεια κι η υπερβολή που συναντάται στον κλάδο της διαμονής δεν δείχνει να έχει προηγού- μενο. Δυστυχώς, το φαινόμενο το «ψάρι να βαφτίζεται κρέας» αποτελεί κοινή και καθημερινή πρακτική, την οποία ολοένα και περισσότεροι επαγγελματίες επιλέ- γουν να ενστερνιστούν. Βέβαια, στη συντριπτική τους πλειο- ψηφία πρόκειται για επιχειρήσεις που διαθέτουν εμφανείς αδυναμίες, κενά κι ελλείψεις που προσπαθούν (εσφαλμένα) να καλύψουν με φιλολογικά τρικ κι ευ- φάνταστα καλολογικά ευρήματα. Από ουσία, όμως, ατυχήσαμε! Ένας πολλαπλασιαζόμενος… guest–star χαρακτηρισμός–πληγή δεν είναι άλλος από αυτόν του «Resort». Απ’ άκρου εις άκρον της χώρας, από νησιά και πεδι- άδες σε ραχούλες και χιονοδρομικά, έχουμε κατακλυστεί από «Resort». Του- λάχιστον, στη φαντασία των όσων υπο- στηρίζουν κάτι τέτοιο! Μια απλή όσο και ξεκάθαρη εξήγηση: Όταν χαρακτηρίζουμε κάτι, μια εγκατά- σταση εν προκειμένω, «Resort», οφείλει να πληροί μια σειρά από δεδομένα και χαρακτηριστικά. Δεν μας ήρθε μια ιδέα ή ακούσαμε πως κάποιος γνωστός μας προέβη σε μια τέτοια κίνηση κι εμείς ακολουθούμε, βαφτί- ζοντας «Resort» ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις παλαιάς κοπής ή συμπλέγματα από ενοικιαζόμενα δωμάτια. Με ποια εχέγγυα και τι περιεχόμενο; Αλήθεια, γίνεται αντιληπτό πως αφενός οι πελάτες θα αντιδράσουν αρνητικά αφετέρου δύσκολα θα αποτελέσουν επαναλαμβανόμενους επισκέπτες; Χώρια η δυσφήμιση που τυ- χόν κάνουν. Τόση άγνοια κι αφ’ υψηλού θεώρηση των πραγμάτων; Το κόστος, το υπολογίζει κάποιος; Άμεσο όσο και μακροπρόθεσμο; Μερικά «παπαγαλάκια» επικα- λούνται το γεγονός ότι στελέχη με βαρύτητα γνώμης και γνώσης δεν έχουν αναφερθεί στην εύκολη, είναι αλήθεια, κριτική απέναντι σε ιδεοληψίες, πρακτικές και λογικές των νυν κρατού- ντων. Κάτι σαν τη… σιωπή του πνευ- ματικού κόσμου, που χρησιμοποιούταν πολλάκις κατά το παρελθόν. Μάλιστα, δεν διστάζουν να την εκλαμβάνουν και μεταφράζουν –εντελώς αυθαίρετα– ως ψήφο εμπιστοσύνης! Αλήθεια, έχουν προσπαθήσει (για να μην αναφέρουμε «τολμήσει», κατά το ορθότερο) να συνομιλήσουν μαζί τους (ελάχιστα) μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας; Τότε να δούμε πώς θα… μεταφράσουν τα όσα ακούσουν. Ενδεχομένως να χρειαστεί να μάθουν και κάποια καινούργια ξένη γλώσσα… Διακοπεύει, ταξιδεύει, πετάει και ψαρεύει, κολυμπά και διασκεδάζει και όλα τα στραβά τα κράζει...
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=