Τουριστική Αγορά τ. 280
37 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ τις εκθέσεις. Τίποτε άλλο! Πρόκειται για μια τυπική διάταξη, αντίστοιχη με αυτές που ισχύουν για κάθε αγορά και κλάδο ξεχωριστά, που απέχει παρασάγ- γας από κάποια μορφή εκθεσιακής στρατηγικής. Δυστυχώς, οι κρατούντες στη χώρα μας αρνού- νται –σχεδόν πεισματικά– ή αδιαφορούν πλήρως απέναντι στην εξόχως δημιουργική πρόκληση της επεξεργασίας και διαμόρφωσης μιας οργανωμένης και συμπαγούς εθνικής εκθεσιακής πολιτικής, η οποία ουσιαστικά θα θέτει τις βάσεις, τα κριτήρια, τους στόχους, τα χρονοδιαγράμματα και τη στρα- τηγική για την ακόμη πιο δυναμική ανάπτυξη ενός υγιούς κλάδου, όπως είναι αυτός της διοργάνωσης επαγγελματικών εκθεσιακών events κι εκδηλώσε- ων. Παράλληλα, αυτή όχι μόνο θα είναι άκρως δε- κτική απέναντι σε διεθνείς συνέργειες, αλλά και θα αποβλέπει στην προσέλκυση ευμεγέθους πλήθους εκθετών κι επισκεπτών από ξένες αγορές. Κατ’ αυτό τον τρόπο, θα λειτουργήσει ως άλλη θρυαλλίδα που θα συμβάλλει καταλυτικά στην ενεργοποίηση μιας σειράς από συνδυαστικές και συνεργατικές ενέργειες με άμεσα εμπλεκόμενους για ένα τέτοιο concept: από ξενοδοχεία κι αεροπορικές εταιρείες, μέχρι επαγγελματικά μέσα μεταφοράς, διατροφή, εκδρομικές προτάσεις, πολιτιστικά γεγονότα κ.ά. Και όλα αυτά σε off–season περιόδους, που θα φέ- ρουν έσοδα από εκεί που δεν το περιμένει κάποιος! Αλήθεια, πόσες φορές δεν έχετε επισκεφτεί σημα- ντικά εκθεσιακά γεγονότα στο εξωτερικό και διαπι- στώνετε πως γύρω τους έχει στηθεί μια ολόκληρη υποστηρικτική βιομηχανία, η οποία και συνεισφέ- ρει τα δέοντα στην καθημερινότητα των εκεί τόπων και των απασχολούμενων σε αυτά; Γιατί, άραγε, να μην μπορούμε να λειτουργήσουμε κατ’ αυτό το πρότυπο; Υπάρχει κάποια λογική εξήγηση η τουρι- στική βιομηχανία να παραμένει –σχεδόν– αδρανής απέναντι στα εκθεσιακά δρώμενα της πόλης ή της χώρας μας; Πόσο δύσκολη διαδικασία μπορεί να θεωρηθεί ο προσδιορισμός μιας σειράς από κίνη- τρα τα οποία δύναται να συμβάλλουν ως πρόσθετη παροχή στη θετική αντιμετώπιση της χώρας μας από το διεθνοποιημένο εκθεσιακό περιβάλλον; Τα πάντα έχουν ένα και μόνο σημείο εκκίνησης: τη χάραξη μιας εθνικής εκθεσιακής πολιτικής που θα διακρίνεται από αρχή, μέση και τέλος, ενώ παράλ- ληλα θα λαμβάνει μέριμνα για την υποδομή και θα προβαίνει στον διαχωρισμό των τοπικών και των διεθνών εκθέσεων, με τη θέσπιση των αντίστοιχων incentives που θα τις συνοδεύουν». Ο καλός «γονιός» δεν προβαίνει σε διακρίσεις κι αποκλεισμούς! Στο… προβοκατόρικο ερώτημα σχετικά με το εάν ξεχωρίζει ή έστω περιβάλλει με περισσότε- ρη αγάπη κι ενδιαφέρον κάποιο συγκεκριμένο εκθεσιακό event που διοργανώνει η Forum, ο κ. Χουδαλάκης επιλέγει να απαντήσει με τη λογική και τη διακριτικότητα που χαρακτηρίζει έναν γονιό απέναντι στα (πολλά, εν προκειμένω) παι- διά του: «Έπειτα από τρεις δεκαετίες στον χώρο, έχω μάθει να κρίνω με βάση τη λογική και τον ρεαλισμό, αποφεύγοντας συναισθηματισμούς της στιγμής, και να κατευθύνω ό,τι χρειάζεται κι απαιτείται σε κάθε μια ξεχωριστά. Γιατί, αλήθεια, πώς μπορώ να ξεχωρίσω κάποια συγκεκριμένη έκθεση, όταν όλες τους είναι μοναδικές, προσφέ- ροντας τη δική τους δυναμική και outcome στη “ Απαιτείται η χάραξη μιας εθνικής εκθεσιακής πο- λιτικής, η οποία θα λαμβάνει μέριμνα για την υποδομή, προ- βαίνοντας στον διαχωρισμό των τοπικών και διεθνών εκθέ- σεων, θεσπίζοντας αντίστοιχα incentives. ”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=