Τουριστική Αγορά τ. 280

57 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Η Αθήνα την τελευταία διετία έχει δείξει έντονα σημάδια ανάκαμψης στο εισερχόμενο τουριστικό ρεύμα, απολαμβάνοντας διαρκώς περισσότερους επισκέπτες κι ανάγοντας την πόλη –αργά αλλά σταθερά– σε έναν city προο- ρισμό. Ποια είναι η αίσθησή σας για το πώς θα εξελιχθούν τα μεγέθη κατά το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα; Τι απαιτείται να γίνει, ώστε να παγιωθεί η ανοδική αυτή τάση; Ποιος ο ρό- λος της ΕΞΑΑΑ προς αυτή την κατεύθυνση; Είναι γεγονός πως η Αθήνα, μετά τη μεγάλη κρίση του 2008–2013, κατάφερε να ανακάμψει και αυτή τη στιγμή να θεωρείται ένας από τους πλέον «in», όπως συνηθίζεται να λέμε, ευρωπαϊκούς αλ- λά κι ελληνικούς προορισμούς. Σε αυτό, φυσικά, συνέβαλλαν καθοριστικά οι άοκνες και διαρκείς προσπάθειες που κατέβαλλαν από το 2010 και μετά τόσο η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού όσο και πολλές επιχειρήσεις και φορείς του Τουρισμού. Συνταχθήκαμε, τότε, μέσω συνεργειών, με απώτερο σκοπό αφενός την ενη- μέρωση της διεθνούς κοινής γνώμης αφετέρου την επανατοποθέτηση της Αθήνας στον διεθνή τουριστικό χάρτη, με ανανεωμένα θεματικά προϊ- όντα και εν γένει με νέα ταυτότητα! Θα πρέπει να τονίσω πως οι καλοκαιρινοί μήνες (Ιούνιος–Σεπτέμβριος) του 2018 σημείωσαν μικρή μεν πτώση δε στην πληρότητα στα ξενοδοχεία της Αττικής (από 0,2% έως 1,4%), κάτι το οποίο εκλαμ- βάνουμε ως σημείο αφύπνισης κι ενδεχομένως παρακίνησης για την από εδώ και πέρα πορεία μας. Οφείλουμε, λοιπόν, να είμαστε αρκούντως προσεκτικοί αναφορικά με μια σειρά από λεπτο- μέρειες καίριας σημασίας, πρωτίστως, από τη στιγμή κατά την οποία ο Τουρισμός αποτελεί μια «ζωντανή» δραστηριότητα με περιόδους ανόδου αλλά και κάμψης. Οφείλουμε, επίσης, να διατη- ρήσουμε ένα υψηλό επίπεδο προσφερομένων υπηρεσιών, καθώς και μια ενδιαφέρουσα, ολοκλη- ρωμένη κι ανανεωμένη πρόταση της πόλης μας προς τον επισκέπτη. Αυτό, αν φυσικά πραγματικά επιθυμούμε να διατηρήσουμε, αλλά και να ενισχύ- σουμε, τη θέση μας έναντι των ανταγωνιστών μας, που διαρκώς βελτιώνονται κι ανανεώνουν τόσο τη γενική όσο και την εξειδικευμένη υποδομή τους. Ξέρετε, αποτελεί πάγια θέση της ΕΞΑΑΑ –κι αυτό αποδεικνύεται από τις επιλογές που ακολουθήθηκαν μέχρι σήμερα από την πλευρά της Ένωσης– πως η Αθήνα χρειάζεται την ενερ- γό εμπλοκή όλων μας, είτε ως πολίτες, είτε ως επιχειρήσεις, είτε ως φορείς, σε δράσεις που προ- στατεύουν την πόλη, την ενισχύουν και την προ- βάλλουν ταυτόχρονα. «Απαιτείται», θα τολμούσα να πω, η ενεργοποίηση όλων μας για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής πολιτών κι επισκεπτών. Γι’ αυτό τον λόγο εμείς παρεμβαίνουμε όχι μόνο «διεκδικώντας» από τοπικούς και πολιτειακούς φορείς αλλά και υλοποιώντας οι ίδιοι μια σειρά από σημαντικά projects (λ.χ. θεματικά fam & press trips, πλατφόρμα συνεργειών για την προβολή του Μαραθωνίου Δρόμου, δωρεάν θεατρικά δρώμενα στην πόλη υπό τον τίτλο «Oι πέτρες μιλούν» για την προβολή της αρχαίας Γραμματείας, εκεί που άνθισε ο φιλοσοφικός λόγος κ.ά.). Ο τουρισμός δείχνει να κατέχει βαρύνουσα ση- μασία στους πάσης φύσεως κρατικούς σχεδι- ασμούς σε επίπεδο δηλώσεων και καλών προ- θέσεων. Επί του πρακτέου, αντιμετωπίζεται ως η… χρυσοφόρος όρνιθα, υπερφορολογώντας τη λειτουργία της. Πόσο μπορεί να διατηρηθεί αυτή η κατάσταση; Είναι σημαντικό αυτό που επισημαίνετε. Το πρόβλημα, ωστόσο, όλων όσοι ασχολούμαστε με τον Τουρισμό δεν είναι τόσο το γεγονός ότι αντι- μετωπιζόμαστε ως η «χρυσή όρνιθα» –άλλωστε “ Το πρόβλημα όλων όσοι ασχολούμαστε με τον Τουρισμό δεν είναι τόσο το γεγονός ότι αντιμετωπιζόμαστε ως η «χρυσή όρνιθα», όσο κυρίως, ότι δεν υφίσταται ανταποδοτικότητα σχετική με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων πνοής και υποδομής που περιφρουρούν και αναβαθμίζουν το συνολικό προσφερόμενο τουριστικό προϊόν κάθε προορισμού. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=