Τουριστική Αγορά τ. 280

59 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ μή που ήδη διαπιστώσαμε τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό με ποιον τρόπο το «φαινόμενο» αυτό επιδρά αρνητικά στην ισορροπία των πόλεων και στη ζωή των κατοίκων και των επαγγελματιών. Καλούμαστε εγκαίρως να το εξετάσουμε σοβαρά και να θέσουμε κανόνες, προδιαγραφές, όρους και όρια. Πώς πρέπει να «μετράμε» τον τουρισμό; Πόσο ασφαλές κριτήριο είναι η επανάπαυση στο πλήθος των αφίξεων; Μήπως πρέπει να προ- τάσσουμε το κριτήριο και το χαρακτηριστικό του οικονομικού αποτυπώματος που αφήνει το πλήθος των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας; Μεταβάλλοντας, ενδεχομένως, τη συγκεκριμένη οπτική και «μεταφράζοντας» τη δυναμική της τουριστικής αγοράς, μέσω ενός εντελώς διαφορετικού πρίσματος, θεω- ρείτε πως θα πρέπει να οδηγηθούμε στην ανα- ζήτηση, τον σχεδιασμό και την εφαρμογή μιας διαφορετικής πολιτικής προσέγγισης; Τα στοιχεία των αφίξεων, σαφώς, «μετρούν» και μας ενδιαφέρουν, αφού δηλώνουν τις τάσεις της ζήτησης και τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουν και την οικονομική ζωή ενός προορισμού. Την ίδια στιγμή, μας ενδι- αφέρει –ή θα πρέπει να μας ενδιαφέρει εξίσου– η ποιότητα των επισκεπτών μας, το μορφωτικό τους επίπεδο, οι απαιτήσεις/προτιμήσεις τους και, σα- φώς, το οικονομικό τους αποτύπωμα –όπως πολύ σωστά αναφέρατε. Από την πλευρά της, η ΕΞΑΑΑ υλοποιεί κάθε χρόνο μια έρευνα που είναι η μο- ναδική του είδους της στα ξενοδοχεία–μέλη της,

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=