Τουριστική Αγορά τ. 280

60 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ επιχειρώντας να παρακολουθήσει το προφίλ του επισκέπτη της Αθήνας κατά έτος, εστιάζοντας σε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που προαναφέρθη- καν. Επιπρόσθετα, καταγράφει και τις αντιδράσεις του, τη γνώμη του, δηλαδή, για όλα όσα είδε και όσα του προσέφερε η Αθήνα, η Αττική και ο Αργο- σαρωνικός. Αυτό που παρατηρούμε ξεκάθαρα είναι πως ο συνεδριακός Τουρισμός και τα incentives που κατά παράδοση αντικατοπτρίζουν επισκέπτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου χάνουν σημα- ντικό έδαφος. Αναμφίβολα, η απώλεια σε επίπεδο επαγγελματιών ταξιδιωτών είναι αρκούντως σημαντική. Από την άλλη πλευρά, παρατηρούμε κι ορισμένα θετικά μηνύματα από αγορές που το μέσο έξοδο για το ταξίδι τους και την παραμονή τους είναι, κατά παράδοση, υψηλό, όπως από ΗΠΑ, Αυστραλία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ισ- ραήλ, κ.ά. Υπό αυτό το πρίσμα, οφείλουμε να εξε- τάσουμε το σύνολο των δεδομένων, προκειμένου να προκρίνουμε συγκεκριμένα συμπεράσματα τα οποία και θα συνδιαμορφώσουν τη στρατηγική που θα ακολουθήσουμε. Θεωρώ πως το βάρος μας πρέπει να δοθεί σε όλα εκείνα που θα αναβαθμίσουν την πρόταση της Αθήνας και θα προσελκύσουν εκ νέου τον λε- γόμενο «ακριβό» επισκέπτη. Αντίστοιχα, θα προ- σελκύσουν και τον ευχαριστημένο αλλά κι επανα- λαμβανόμενο επισκέπτη! Η προώθηση των έργων αναμόρφωσης στο παραλιακό μέτωπο, κατά μή- κος της αθηναϊκής ριβιέρας, η αναβάθμιση του λι- μανιού μας, η ανανεωμένη πρόταση για θαλάσσιο τουρισμό στον Αργοσαρωνικό, η αξιοποίηση και η προβολή της ενδιαφέρουσας πολιτιστικής ζωής της Αθήνας, με τα διεθνή φεστιβάλ και τις πολλα- πλές και ποιοτικές καλοκαιρινές εκδηλώσεις, και η αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων για θεματικό city break, γενικότερα, θα μπορούσαν να αποτελέ- σουν μια τέτοια νέα «πολιτική» προσέγγισης. Όσο για τα αποτελέσματά της, αυτά θα ήταν άμεσα και μετρήσιμα. Ποιο είναι το όραμά σας για τον τουρισμό της Αττικής και του Αργοσαρωνικού; Ποιες είναι οι βασικές επιδιώξεις–στόχοι που θέτετε άμα τη αναλήψει των καθηκόντων σας; Πώς αντι- λαμβάνεστε τις νέες ευθύνες και καθήκοντα, και ποιο το περιεχόμενο που προσδοκάτε να δώσετε; Νομίζω πως με όλα τα παραπάνω ήδη έδωσα ένα «στίγμα» όσων θα ήθελα για την Αθήνα, την Αττική και τα νησιά μας. Αποτελούμε τη μοναδική νησιωτική πρωτεύουσα κι αυτό προφανώς δεν το έχουμε εμπεδώσει σε τέτοιο βαθμό ούτε οι ίδιοι, προκειμένου να λειτουργήσουμε ως «συγκοινω- νούντα» δοχεία με τα νησιά και στη συνέχεια να προβάλλουμε το πλεονέκτημά μας στους ξένους επισκέπτες και επαγγελματίες του Τουρισμού αντίστοιχα. Αν μη τι άλλο, διαθέτουμε πολλά συ- γκριτικά πλεονεκτήματα ως προορισμός, τα οποία οφείλουμε να αξιοποιήσουμε, αλλά, δυστυχώς, πολλά έργα που θα βοηθούσαν προς αυτή την κατεύθυνση έχουν καθυστερήσει…δραματικά! Δίχως άλλο, ολόκληρη η Αθήνα θα πρέπει να απο- τελεί πόλο έλξης, καθώς ακόμη και σε περιοχές της που θεωρούνται υποβαθμισμένες είτε υπάρχουν «θησαυροί» που πρέπει να διαφυλαχθούν και να αναδειχθούν, όπως το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, είτε κρύβουν «μικρά διαμαντάκια» που θα μπορούσαν να γίνουν σημείο επίσκεψης και κέντρο έλξης επισκεπτών! Σε ότι αφορά την Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής & Αργοσαρωνικού, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ “ Δεν είμαστε αρνητικοί απέναντι στο φαινόμενο των πλατφορμών που σχετίζονται με τις βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων! Οι όποιες ενστάσεις μας σχετικά με τον συγκεκριμένο τύπο διαμονής αφορούν αφενός την άναρχη – χωρίς καμιά πρόβλεψη, μελέτη και σχεδιασμό– υπερεπέκταση αυτής της δραστηριότητας αφετέρου τον «θολό» κι ενίοτε παράνομο τρόπο που λειτουργεί μέχρι σήμερα. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=