Τουριστική Αγορά τ. 280

82 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ θα βιώνουν χρονικές καθυστερήσεις από 1 έως και 2 ώρες. Μάλιστα, υπολογίζεται ότι η επισκεψιμότητα των αεροδρομίων σε ημερήσια βάση θα διαμορφωθεί από 50.000 άτομα σε περίπου 470.000 άτομα το 2040». Τα 4 σενάρια που εξετάζει το Eurocontrol Από την πλευρά του, το Eurocontrol όχι μόνο δεν δείχνει να έχει μείνει με… σταυρωμένα τα χέρια, αλλά έχει εγκαίρως κάνει το… homework του. Συγκεκριμένα, έχει αναπτύξει κι εξετάσει πολλαπλά σενάρια που δύναται να ισχύ- σουν στο εγγύς μέλλον, αξιοποιώντας δι- αφορετικό ποσοστό ανάπτυξης. Σκοπός του; Να είναι σε θέση να διαχειριστεί το ρίσκο, λειαίνοντας απειλές και προβλή- ματα. Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Brennan, τα στελέχη του Eurocontrol έχουν κατασταλάξει σε τέσσερα διαφο- ρετικά σενάρια, που πραγματεύονται ξε- χωριστές αλλά πιθανές μελλοντικές συν- θήκες. «Ξεκινώντας από το πλέον πιθανό, του έχουμε προσδώσει τον διακριτικό τίτλο «Ρύθμιση και ανάπτυξη» και στηρίζεται σε ρυθμιζόμενη ανάπτυξη, προκειμένου να συμβιβαστεί η ζήτηση με τη βιωσιμότητα! Ακολουθεί η περίπτωση του «Happy Localism», η οποία προσομοιάζει την αμέσως προηγούμενη, απλά διαφοροποιείται, εξαιτίας μιας διαρκώς εντεινόμενα «εύθραυστης» Ευρώπης, η οποία εμφανίζει ορισμένα σημάδια εσωστρέφειας. Το τρίτο σενάριο βασίζεται στον εκρηκτικό ρυθμό ανάπτυξης σε παγκόσμια κλίμακα, οπότε η τεχνολογία και οι πάσης φύσεως εφαρμογές θα χειρίζονται αποτελεσματικά κάθε ζήτημα που σχετίζεται με τις προκλήσεις της αειφορίας. Όσο για το τέταρτο σενάριο, αφορά έναν κατακερματισμένο κόσμο, όπου εντείνονται οι εντάσεις και οι πάσης φύσεως προστριβές και ταυτόχρονα συρρικνώνεται η ψήφος εμπιστοσύνης προς την παγκοσμιοποίηση». Άμεση αντίληψη της πρόκλησης και συνεργασίες για την αντιμετώπισή της! Εξυπακούεται πως η προσθήκη χωρη- τικότητας κι η κατασκευή νέων διαδρό- μων προσ–απογείωσης μόνο ως εύκολη διαδικασία δεν λογίζεται για τα ευρωπαϊ- κά αεροδρόμια. Σύμφωνα με τον κ. Brennan, οι εμπλεκόμενοι stakeholders βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα καίριας σημασίας δίλημμα: Με ποιους τρόπους επιτυγχά- νεται η βέλτιστη χρήση κι αξιοποίηση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων και της διαθέσιμης χωρητικότητας; «Προς αυτή την κατεύθυνση, σημαντικό ρόλο δύναται να παίξουν κι όσα αεροδρόμια αποτελούν ή θεωρούνται «best practices», έχοντας λ.χ. επιτύχει να αυξήσουν με ασφάλεια κι αποτελεσματικότητα την ικανότητα διαχείρισης πτήσεων, μέσω των υφιστάμενων διαδρόμων τους! Αναμφίβολα, ως βιομηχανία στο σύνολό της οφείλουμε να αναγνωρίσουμε εγκαίρως το πρόβλημα που ορθώνεται ενώπιόν μας, διαμορφώνοντας τις ανάλογες συνεργασίες, προκειμένου να το αντιμετωπίσουμε με τους πλέον αποτελεσματικούς τρόπους και τις βέλτιστες λύσεις. Αυτές, μπορεί να εκτείνονται από τη δημιουργία πρόσθετων διαδρόμων προς–απογείωσης μέχρι την υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών και από τον ομαλότερο και ρεαλιστικότερο προγραμματισμό πτήσεων μέχρι τη χρήση μεγαλύτερων αεροσκαφών, που μπορούν να μεταφέρουν πολλαπλάσιους επιβάτες». • “ Η έλλειψη χωρητικότητας σε επίπεδο αεροδρομίων στην Ευρώπη αναμένεται να οδηγήσει σε απώλεια οικονομικών μεγεθών της τάξεως των 88,1 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι το 2040! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=