Τουριστική Αγορά τ. 280

98 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ διαμορφώνεται στα 1.793 χιλιόμετρα. Σε αντίθεση με τα 14.800 χιλιόμετρα της πατρίδας μας! Το λιμάνι της Λισσαβόνας έχει κατα- φέρει τα τελευταία χρόνια να ενισχύσει σταδιακά και μεθοδικά τα μεγέθη που αφορούν την κρουαζιέρα. Έτσι, ενώ το 2016 προσέλκυσε 311 πλοία με 522.497 επιβάτες, το αμέσως επόμενο έτος τα κρουαζιερόπλοια αυξήθηκαν σε 330, άνοδος της τάξης του 6%. Πάραυτα, το ποσοστό των επιβατών παρέμεινε αμε- τάβλητο, καθώς το λιμάνι υποδέχτηκε 521.042 άτομα. Ένα από τα σημεία στο οποίο δίνουν ξεχωριστή βαρύτητα τα στελέχη της Λιμενικής Αρχής της πόλης αφορά το πλήθος των επιβατών που χρησιμοποιούν τη Λισσαβόνα ως σημείο εκκίνησης μιας κρουαζιέρας, αλλά κι αυτό που την επιλέγει ως σημείο ολοκλή- ρωσής της. Στα συγκεκριμένα μεγέθη κα- ταγράφεται σημαντικά ανοδική τάση, κα- θώς κατά τη διάρκεια του 2017, συνολικά 30.225 άτομα ξεκίνησαν την κρουαζιέρα τους από την πρωτεύουσα της Πορτο- γαλίας, έναντι των 24.107 επιβατών του αμέσως προηγούμενου έτους. Ήτοι, αύ- ξηση της τάξεως του 25%! Ταυτόχρονα, 28.690 επιβάτες ολοκλήρωσαν το 2017 την κρουαζιέρα τους στη Λισσαβόνα, εν συγκρίσει με 23.525 άτομα που ήταν το 2016. Μέγεθος ενισχυμένο κατά 22%. Η μεθοδικότητα της λειτουργίας της Λιμενικής Αρχής της Λισσαβόνας απέφε- ρε ακόμη μεγαλύτερους καρπούς κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, κα- θώς, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο του 2018, η κίνηση σε επίπεδο επιβατών αυξήθηκε κατά 15% και σε πλήθος κρουαζιερόπλοιων κατά 11%, σε σχέση με ό,τι ίσχυε το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2017. Συγκεκρι- μένα, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούνιο του 2018 τη Λισσαβώνα προσέγ- γισαν 148 πλοία, με συνολικά 221.072 επιβάτες, έναντι 133 πλοίων και 192.685 ατόμων την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2017. Στρατηγική διπλασιασμού της κίνησης κρουαζιέρας με 3 πυλώνες «Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών παρακολουθούμε εκ του σύνεγγυς τα δεδομένα που αφορούν την αγορά της κρουαζιέρας, το οικονομικό της αποτύπωμα και τα αριθμητικά μεγέθη πλοίων κι επιβατών. Την ίδια στιγμή καταγράφουμε τις τάσεις σε διεθνές επίπεδο, επιχειρώντας αφενός μεν να προβλέψουμε την πορεία της αγοράς, αφετέρου δε να κατασταλάξουμε στο πώς δύναται να διαμορφωθεί η δική μας παρουσία, ποιας λογικής επιβάτες μας ταιριάζουν, τι είδους στρατηγική θα πρέπει να εφαρμόσουμε, ποιοι οι άμεσοι στόχοι μας, ποιας μορφής έργα απαιτούνται κ.ο.κ.» , όπως υποστηρί- ζει ο Ricardo Ferreira, Διευθύνοντας Σύμβουλος της Λιμενικής Αρχής της Λισσαβόνας. Και συνεχίζει: «Έπειτα, λοιπόν, από μια σε βάθος μελέτη των αριθμητικών δεδομένων, φτάσαμε στη θεσμοθέτηση ενός κεντρικού στόχου που δεν είναι άλλος από τον διπλασιασμό της κίνησης σε επίπεδο μεγεθών κρουαζιέρας στο λιμάνι της Λισσαβόνας εντός της προσεχούς δεκαετίας το πολύ! Προκειμένου, λοιπόν, αυτό να γίνει πραγματικότητα, επεξεργαστήκαμε μια ευρύτερη στρατηγική η οποία στηριζόταν σε τρεις βασικούς πυλώνες: τη διασφάλιση άνεσης κι υψηλής ποιοτικής στάθμης υπηρεσιών εξυπηρέτησης των πελατών, την ασφάλεια σε κάθε πτυχή της λειτουργίας του λιμανιού απέναντι στο επιβατικό κοινό, τις ναυτιλιακές εταιρείες και τους άμεσα και έμμεσα εμπλεκομένους στην καθημερινότητά του, καθώς επίσης και τη φιλική δράση και προστασία απέναντι στο περιβάλλον, σε συνδυασμό με την υπεύθυνη στάση σε ό,τι έχει να κάνει με το δημόσιο καλό. Επιπροσθέτως, φροντίζουμε να αναπτύξουμε μια σειρά από υπηρεσίες που θα απευθύνονται τόσο στους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων όσο και στους εργαζομένους σε αυτά, ώστε να αισθάνονται στην πράξη καλοδεχούμενοι και σημαντικοί για την ομαλή λειτουργία του ίδιου του λιμανιού. Ξέρετε, σε αυτά περιλαμβάνονται από τα πολύ απλά μέχρι τα πλέον σύνθετα ζητήματα, όπως η παροχή μιας ομαλής ροής που θα διακρίνεται από ταχύτητα σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες του check–in, της διαχείρισης των αποσκευών, της μεταφοράς από και προς το λιμάνι κ.ο.κ. Τέλος, επιχειρούμε να φέρουμε πιο κοντά τον τοπικό πληθυσμό με την ευρύτερη περιοχή που περικλείει το terminal της κρουαζιέρας, προκειμένου να θεμελιώσουμε έναν ισχυρό αμφίπλευρο δεσμό εμπιστοσύνης και συνεργασίας, ψηλαφίζοντας κι αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τις ποικίλες ευκαιρίες συνεργειών μεταξύ τους, προς αμοιβαίο όφελος» . Από την πλευρά του, ο Ricardo Medeiros, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Λιμενικής Αρχής της Λισσαβόνας, θεωρεί πως χρειάζο- νται μια σειρά από κινήσεις, ώστε ο προαναφερθείς στόχος να μπορεί να πραγματωθεί εντός χρόνου και budget, φυσικά… «Καταρχάς, απαιτείται η “ Με τον κατάλληλο σχεδιασμό, τη μεθοδική δουλειά και την επίτευξη συνεργασιών θα καταφέρουμε να διπλασιάσουμε την κίνηση των κρουαζιερόπλοιων που υποδεχόμαστε εντός της προσεχούς δεκαετίας ” FUTURE LOOK

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=