Τουριστική Αγορά τ. 281
21 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ μέσω της οποίας θα διασφαλιστεί η προσφορά προστιθέμενης αξίας προς τους επισκέπτες, διαφοροποιώντας μας από άλλους προορισμούς, ακόμη κι αγορές. Δυστυχώς, όμως, η χώρα μας στερείται ενός ευρύτερου σχεδιασμού τουριστικής πολιτικής. Στη Ζάκυνθο το πρώτιστο πρόβλημα που αντιμε- τωπίζουμε είναι αυτό της αποκομιδής των απορριμμάτων, καθώς το ζήτημα της εναπόθεσης το έχουμε επιλύσει. Αποτέλεσμα; Οι τουρίστες να έρχονται αντιμέτωποι με το αποκρουστικό θέα- μα σωρών σκουπιδιών που βρίσκονται σε κάθε γωνιά του νησιού, καθώς οι τοπικές αρχές αδυνατούν να αντιμετω- πίσουν αποτελεσματικά το πρόβλημα της αποκομιδής. Κεφαλλονιά – Ιθάκη Αρχικά, παρατηρήθηκε ένα… μού- διασμα των προκρατήσεων, που θεω- ρούμε πως οφείλεται στην αβεβαιότητα και την έντονη κινητικότητα γύρω από το Brexit, καθώς η Κεφαλλονιά, παραδοσιακά, προσελκύει σημαντικό πλήθος Βρετανών τουριστών. Ωστόσο, με το πέρασμα του χρόνου, την ωρίμαν- ση σειράς αγορών στις οποίες είχαμε επιχειρήσει «ανοίγματα» εδώ και καιρό, αλλά και το γεγονός ότι ο χρόνος λει- τουργεί πιεστικά προς την κατεύθυνση όσων ενδιαφέρονται να προγραμμα- τίσουν τις διακοπές τους, καταφέραμε όχι απλώς να εξισορροπήσουμε τα αρχικά ελλειπτικά μεγέθη, αλλά και να τα υπερκεράσουμε. Μάλιστα, σήμερα, είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι πως θα καταφέρουμε να υποδεχτούμε περισσότερους τουρίστες σε σχέση με πέρυσι, σε ποσοστό που αναμένεται να κινηθεί ανοδικά μέχρι και κατά 5%! Ως νησί δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα του εισερχόμενου τουριστι- κού ρεύματος και λιγότερο στο πλήθος των επισκεπτών μας. Αποτέλεσμα; Να έχουμε καταφέρει να προσελκύουμε άνω του μέσου όρου εισοδήματος επισκέπτες, ενώ κι οι τιμές των ξενο- δοχείων μας διαμορφώνονται σε πιο αυξημένα επίπεδα, εν συγκρίσει με τις γειτονικές μας περιοχές. Δείχνουμε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το τουριστικό προϊόν που παρέχουμε στους επισκέ- πτες μας και θέτουμε σε προτεραιότητα την άμεση ανάπτυξη του γαστρονο- μικού τουρισμού, την αξιοποίηση του ορεινού όγκου του εθνικού δρυμού του Αίνου, για την υλοποίηση δράσεων πεζοπορίας και Mountain bike, και την ένταξη θαλάσσιων σπορ (λ.χ. κανόε / καγιάκ) στο πλούσιο υγρό στοιχείο από το οποίο περικλειόμαστε. Στους σχεδια- σμούς μας βρίσκεται κι η εκμετάλλευση των αναρίθμητων μοναστηριών, εκκλη- σιών, ιερών κειμηλίων που διαθέτουμε, ώστε να εξελίξουμε έτι περαιτέρω τον θρησκευτικό τουρισμό, απευθυνόμενοι σε γειτονικές χώρες (λ.χ. Βουλγαρία, Ρουμανία). Την τελευταία διετία έχουμε επιχειρήσει να επεκτείνουμε την τουρι- στική σαιζόν στα νησιά μας, με διαρκώς αυξανόμενα μεγέθη. Έτσι, τον Απρίλιο του 2017, υποδεχτήκαμε περί τους 3.500 επισκέπτες, τον επόμενο χρόνο 8.500, ενώ φέτος αισιοδοξούμε πως θα προσεγγίσουμε τους 12.000. Αυτό που έχουμε αντιληφθεί είναι πως απαιτείται ακόμη εκπαίδευση των επαγγελματιών της τουριστικής βιομηχανίας, προκει- μένου ένα τέτοιο εγχείρημα να στεφθεί με επιτυχία και κέρδη για τους εμπλε- κόμενους! Λευκάδα Η Λευκάδα εκτιμούμε πως θα κινηθεί στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα σε ό,τι έχει να κάνει με τα τουριστικά της με- γέθη. Το φαινόμενο της διόρθωσης δεν μας προκαλεί εντύπωση, καθώς κατά την τελευταία εξαετία σημειώθηκε ανο- δικός ρυθμός, οπότε νομοτελειακά θα εμφανιζόταν και μια κάμψη. Θεωρούμε δε πως η Ελλάδα σε βάθος πενταετίας θα αποτελεί «ώριμο» προορισμό για τη διεθνή τουριστική αγορά, υποδεχόμε- νη το πλήθος των τουριστών που δύνα- ται να εξυπηρετήσει, σε επίπεδο υπο- δομών και δυνατοτήτων φιλοξενίας. Ως προορισμός έχουμε την ιδιαιτε- ρότητα πως συνδυάζουμε το νησιωτικό με το ηπειρωτικό στοιχείο, καθώς η οδική σύνδεσή μας με την ηπειρωτική Ελλάδα μάς προσφέρει σημαντικά πλε- ονεκτήματα που όμοιά τους δύσκολα συναντώνται. Η Λευκάδα, εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν διαθέτει ιδιαίτερα αναπτυγμένη ξενοδοχειακή δυναμική, σε επίπεδο μεγάλων ξενοδοχειακών Γεράσιμος Τιμοθεάτος , Πρόεδρος Ενώσεως Ξενοδόχων Κεφαλληνίας και Ιθάκης Μανώλης Θερμός, Πρόεδρος Ενώσεως Ξενοδόχων Λευκάδος
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=