Τουριστική Αγορά τ. 281

22 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ συγκροτημάτων, βασίζεται εν μέρει στον οδικό τουρισμό. Ωστόσο, η κύ­ ρια δυναμική της δεν είναι άλλη από τον θαλάσσιο τουρισμό, μέσω γιοτ και ιστιοπλοϊκών σκαφών, η οποία και διαρκεί τους περισσότερους μήνες του χρόνου. Μάλιστα, διαθέτουμε μαρίνα υψηλών προδιαγραφών, που μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 1.000 σκάφη, και η οποία θεωρείται ως η καλύτερη που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο Ιόνιο Πέ­ λαγος, ενώ παράλληλα κατασκευάζεται και μία ακόμη. Την ίδια στιγμή, υπάρχει πλήρης άνθιση των επαγγελμάτων που στρέφονται γύρω από τα σκάφη, δια­ σφαλίζοντας εργασία καθ’ όλη τη διάρ­ κεια του έτους σε σημαντικό ποσοστό εργατικού δυναμικού! Κυκλάδες Πάρος–Αντίπαρος Με μια πρώτη αίσθηση που έχω, δια­ βλέπω πως τα πράγματα θα κινηθούν λίγο έως πολύ στα περυσινά επίπεδα. Στην Πάρο και την Αντίπαρο οι κύριες πηγές άντλησης τουριστικού ρεύματος, που προσεγγίζει και μάλλον ξεπερνά το 1 εκατομμύριο επισκέπτες, δεν είναι άλλες από τη Γαλλία, τη Γερμανία και τις γερμανόφωνες χώρες (Αυστρία, Ελβετία). Τον Ιούλιο έχουμε ικανοποι­ ητικό ποσοστό Σκανδιναβών, ενώ τον Αύγουστο υποδεχόμαστε πολλούς Ιτα­ λούς κι αρκετούς Έλληνες, τόσο νεαρής ηλικίας, όσο κι αυτούς που διαθέτουν παραθεριστικές ως επί το πλείστον κατοικίες στα δύο νησιά μας. Όσο για το παρεχόμενο τουριστικό μας προϊ­ όν, θα τολμούσα να πω πως κινείται στη λογική του... λίγο απ’ όλα. Κι αυτό, καθώς διαθέτουμε μια πολύ καλή μορ­ φολογία εδάφους, με απεριόριστη θέα, που ευνοεί την κατασκευή πολυτελών κατοικιών. Έχουμε όμορφες παραλίες και μικρά χωριά, τα οποία είναι εύκολα προσβάσιμα, και την ίδια στιγμή απο­ τελούμε σημείο αφετηρίας και βάση για ημερήσιες εξορμήσεις στα κοντινά κυκλαδίτικα νησιά. Την ίδια στιγμή, οι­ κονομικά δεν κινούμαστε στα ανώτερα επίπεδα, όπως αυτά της Μυκόνου και της Σαντορίνης, αντιθέτως αποτελούμε προσιτή επιλογή. Στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά μας είναι η αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του ενα­ πομείναντος 1/3 του βιολογικού καθα­ ρισμού και της σύνδεσης του συνόλου του νησιού με αυτόν και η βελτίωση του οδικού δικτύου, που χρειάζεται φροντίδα και μια σειρά από έργα. Στη δε πρωτεύουσα της Πάρου, την Παροι­ κιά, υπάρχουν δύο σημαντικά ζητήματα που ζητούν άμεση λύση: η αντιμετώπι­ ση του φαινομένου της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο κέντρο της κι η ανα­ γκαιότητα μεταφοράς του εμπορικού σκέλους του λιμανιού σε άλλο σημείο του νησιού, ώστε το κεντρικό λιμάνι να διατίθεται αποκλειστικά για την εξυπη­ ρέτηση της επιβατικής κίνησης και της κρουαζιέρας. Νάξος Σε επίπεδο προκρατήσεων, η Νάξος δείχνει να κινείται στα ίδια με τα περυ­ σινά επίπεδα. Αυτό που μας χαροποιεί είναι πως τα μεγέθη για τον προσεχή Οκτώβριο δείχνουν να είναι δυναμικά, επιτρέποντάς μας να κάνουμε πράξη την επέκταση της τουριστικής σαιζόν. Κάτι, που έρχεται ως απόρροια σειράς ενεργειών που έχουμε πραγματο­ ποιήσει προς αυτή την κατεύθυνση. Για παράδειγμα, βρισκόμαστε στη διαδικασία πιστοποίησης συνολικά 15 μονοπατιών–διαδρομών, με την ταυτόχρονη ανάπτυξη διαδραστικών εφαρμογών κι εξειδικευμένων χαρτών. Το δε ενδιαφερόμενο κοινό, συνήθως, διακοπεύει τον Απρίλιο και τον Μάιο, αλλά και τον Οκτώβριο, βοηθώντας μας να ενισχύσουμε τα μεγέθη μας! Ως Ένωση, έχουμε δώσει έμφαση στη σταδιακή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, κάτι που έχουμε επιτύχει σε μεγάλο βαθμό. Στα θετικά του νησιού μας είναι το μεγάλο του μέγεθος κι οι παρθένες περιοχές που διαθέτει, που προδιαθέτουν θετικά τους ενδιαφερό­ μενους επενδυτές για τη δημιουργία καινούργιων ξενοδοχειακών υποδομών. Η πλειοψηφία των επισκεπτών μας είναι Ευρωπαίοι, οι οποίοι και «τμηματοποι­ ούνται» σε ό,τι έχει να κάνει με την επο­ χικότητα της ροής τους. Συγκεκριμένα, οι Γερμανοί έρχονται στη Νάξο στις Γιώργος Μπαφίτης , Πρόεδρος Ενώσεως Ξενοδόχων Πάρου Ευάγγελος Κατσαράς , Πρόεδρος Ενώσεως Ξενοδόχων Νάξου ΡΕΠΟΡΤΑΖ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=