Τουριστική Αγορά τ. 281
24 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ δύο «άκρες» της τουριστικής σαιζόν (Μάιος και Σεπτέμβριος–Οκτώβριος), ενώ τους πιο καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιος–Αύγουστος) έχουμε μεγάλο αριθμό επισκεπτών από τη Γαλλία και την Ελβετία, Σκανδιναβούς τον Ιούλιο κι Ιταλούς τον Αύγουστο. Την ίδια στιγμή, τα τελευταία χρόνια έχουμε στρέψει αρκετά τις προσπάθειές μας στην επέ- κταση προς την αμερικανική και την καναδική αγορά, οι οποίες κι έχουν ήδη αποδώσει καρπούς! Σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της γαστρονομικής μας πρότασης, έχουμε δομήσει ένα ιδιαίτερα ελκυστικό τουριστικό προϊόν υψηλής ποιότητας, πλούσιο σε γεύση κι αρώματα! Ένα από τα καίρια ζητήματα που μας απασχολούν είναι η μεταφορά του εμπορικού σκέλους του λιμανιού της χώρας σε άλλο σημείο του νησιού, προκειμένου να «ανασάνει» η περιοχή του λιμανιού, αλλά κι η ίδια η πόλη. Μύκονος Φέτος, η ζήτηση σε επίπεδο προκρα- τήσεων αρχικά ήταν ελαφρά μειωμένη, ωστόσο στην πορεία έδειξε σημάδια ανάκαμψης, με τη ζήτηση –πλέον– να κινείται σε αντίστοιχα με τα περυσινά δεδομένα. Το θετικό είναι πως έχουμε καταφέρει η τουριστική σαιζόν στη Μύκονο να εκτείνεται σε χρονικό εύρος έξι μηνών (αρχές Απριλίου μέχρι και τέλη Οκτωβρίου), ενώ ορισμένα ξενο- δοχεία λειτουργούν και πέραν αυτών των χρονικών δεδομένων. Αποτέλεσμα; Κατά μέσο όρο το εξάμηνο στο νησί να διανυκτερεύουν από 80 έως και 100.000 τουρίστες! Μάλιστα, για το 2019 είχαμε κινητικότητα τον Μάρτιο, ενώ τα μηνύ- ματα είναι αισιόδοξα και για τον Νοέμ- βριο! Όσο για το από πού προέρχονται οι τουρίστες που επιλέγουν τις αρχές και το τέλος της σαιζόν, αυτοί είναι από χώρες της Λατινικής Αμερικής, την Ασία και ένα μικρό ποσοστό από τις ΗΠΑ. Προς αυτή την κατεύθυνση επενδύουμε διαρκώς ως επαγγελματίες, ώστε να πετύχουμε την αναβάθμιση της ποιότη- τας των παρεχομένων υπηρεσιών, ενώ και η τοπική αυτοδιοίκηση προσπαθεί να μας βοηθήσει ενεργά στον τομέα των υποστηρικτικών υποδομών. Τους υπόλοιπους καλοκαιρινούς μήνες, τους θεωρούμενους και ως «high season», οι επισκέπτες που επιλέγουν τη Μύκονο προέρχονται από χώρες της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αμερική. Ένας από τους μεγάλους μας στόχους είναι σε βάθος διετίας να έχουμε υλοποιήσει και θέσει σε πλήρη λειτουργία ένα καινοτόμο, πρωτοποριακό, άκρως δυναμικό όσο και state of the art web project, που θα σχετίζεται με το συνολικότερο marketing του νησιού, που εμπεριέχει την ανάπτυξη δυναμικών portals, να «τρέχουν» στοχευμένες ενέργειες σε VIP πελάτες κ.ά. Απώτερος σκοπός μας; Να διασφαλίσουμε την αρτιότερη δυ- νατή εμπειρία προς τους πελάτες μας. Είμαστε ένας ακριβός προορισμός κι οφείλουμε να καταβάλλουμε διαρκείς προσπάθειες, αφενός για την αναβάθμι- σή μας αφετέρου για τη διατήρηση των υψηλών ποιοτικά στάνταρντ μας. Αί- σθηση προκαλεί και το γεγονός ότι φέ- τος εκδόθηκαν περί τις 600 νέες άδειες κατασκευής χώρων φιλοξενίας, ενώ το καλοκαίρι εγκαινιάζουν τη λειτουργία τους και 4 νέα ξενοδοχεία στη Μύκονο! Η μεγαλύτερη πρόκληση, πλέον, είναι η ανεύρεση προσωπικού κι η δική τους φιλοξενία, καθώς έχουν εξαντληθεί –κυ- ριολεκτικά– οι διαθέσιμοι χώροι. Αττική Τα δεδομένα που προκύπτουν μέχρι τώρα, αναφορικά με την επερχόμενη τουριστική σαιζόν, ως ένα σημείο, δεί- χνουν «προβληματικά», κάνοντάς μας να ανησυχούμε δικαίως. Ήδη το πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους, η Αττική βίωσε πτωτικά μεγέθη τόσο σε επίπεδο πληρότητας όσο και στο ακόμη πιο ση- μαντικό δεδομένο του μέσου εσόδου ανά διαθέσιμο δωμάτιο, αλλά και στη μέση τιμή δωματίου. Για παράδειγμα, αρκεί να αναφέρω πως τον Φεβρουάριο καταγράφηκε μείωση της πληρότητας κατά 8,7%, του εσόδου ανά διαθέσιμο δωμάτιο 10,1% και της μέσης τιμής δωματίου κατά 8%. Την ίδια στιγμή, πέρυσι η ευρύτερη περιοχή της Αττικής και των νησιών του Αργοσαρωνικού εμφάνιζε οριακή αύξηση της τάξεως του 1,5%. Παρ’ όλα αυτά, τους μήνες που θεωρούνται «high season», δηλαδή το τετράμηνο Ιουνίου–Σεπτεμβρίου, αλλά και τον Δεκέμβριο, σημειώθηκε πτώση του συνόλου των αριθμητικών δεικτών, κι αυτό, ενώ οι αφίξεις στο αεροδρόμιο εμφανίζονται ενισχυμένες. Δυστυχώς, οι ξενοδόχοι της Αττικής βιώνουν έντονα το φαινόμενο της «πα- Μαρία Κουσαθανά, Πρόεδρος της Ενώσεως Ξενοδόχων Μυκόνου Λαμπρινή Καρανάσιου– Ζούλοβιτς , Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=