Τουριστική Αγορά τ. 281

28 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ μεγεθών σε ό,τι αφορά τις αφίξεις και τον τζίρο, ωστόσο, προβλέπω πως θα είμαστε πιο χαμηλά, με τον βαθ­ μό επίδρασης να είναι μεγαλύτερος στον τζίρο. Παρ’ όλα αυτά, είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι και σε αναμονή να προβούμε στις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις, ώστε να με­ τριάσουμε τυχόν ζημιές. Σε επίπεδο χωρών από τις οποίες κι αντλούμε το βασικό μας τουριστικό ρεύμα, αυτές είναι κυρίως οι Σκανδιναβικές χώρες, σε ποσοστό που προσεγγίζει το 50% του συνόλου των αφίξεων! Και μιλάμε για τουλάχιστον 1.200.000 άτομα που προέρχονταν από διεθνείς προορι­ σμούς και τα οποία καταγράφηκαν στο αεροδρόμιο των Χανίων κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους. Οι προσπάθειες που κάνουμε ως Ένω­ ση Ξενοδόχων εστιάζονται σε δύο κατευθύνσεις: τον εμπλουτισμό του μείγματος των επισκεπτών μας και την προβολή κι ανάδειξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, ώστε να πετύ­ χουμε εμπράκτως τη σταδιακή και σε στέρεες βάσεις χρονική επέκταση της τουριστικής σαιζόν. Κύριες εκφάνσεις της τελευταίας είναι η γαστρονομία, ο πολιτισμός, τα αρχαιολογικά κι εν γένει ιστορικά μνημεία κ.ά. Το ζήτημα των εν γένει υποδομών (οδικό δίκτυο, πε­ ζοδρόμια, χώροι στάθμευσης) και της συνολικής εικόνας (δενδροφύτευση, φωτισμός, καθαριότητα) αποτελούν τα βασικά ζητήματα που οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά, ώστε να βελτιώσουμε τις τουριστικές μας επιδόσεις και να ικανοποιήσουμε περαιτέρω τους επισκέπτες μας! Θεσσαλονίκη Η δική μας εμπειρία εστιάζεται σε ένα ιδιαίτερα εξειδικευμένο προϊόν, το city resort, στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται, ουσιαστικά, για τη Ριβιέρα της πόλης. Το καλοκαίρι οι πελάτες μας έρχονται –σχεδόν– απο­ κλειστικά για την παραλία, κάτι που αντίκειται στη λογική του τουρισμού πόλης που επικρατεί στη Θεσσαλονίκη. Απλώς, η εγγύτητα στην πόλη δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες μας να είναι σε θέση να συνδυάσουν τις δύο μορφές τουρισμού. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία υπάρχει δια θαλάσσης σύνδεση με καραβάκι κι άρα δεν υφίσταται το ζήτημα του κυκλο­ φοριακού και του ανάλογου μποτιλια­ ρίσματος. Σε σχέση με την περυσινή τουριστική σαιζόν τα μέχρι τώρα μηνύ­ ματα που έχουμε λάβει κάνουν λόγο για μείωση και δη σε συγκεκριμένα προφίλ τουριστών, η οποία οφείλεται –μεταξύ άλλων– και στην ανεξέλεγκτη υπερπρο­ σφορά διαθέσιμων κλινών, λόγω της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Προσφέρεται ολόκληρη η γκάμα σπιτιών, σε μια ευ­ ρύτητα τιμών, δίχως καμία συνοδευτική υπηρεσία, με τραγικές ελλείψεις σε επίπεδο ασφάλειας και χωρίς να πλη­ ρούνται κάποιου είδους προϋποθέσεις ή πρότυπα. Κι οι Αρχές περί άλλων τυρβάζουν… Από την πλευρά μας έχουμε εστιάσει τις προσπάθειές μας να βρούμε νέο πελατολόγιο, να εμπλου­ τίσουμε τις διαθέσιμες υπηρεσίες μας, να λάβουμε πιστοποιήσεις τέτοιες, που θα μας εισάγουν σε νέα τμήματα της αγοράς κ.ο.κ. Ως κλάδος οφείλουμε να εστιάσουμε μέρος των προσπαθειών μας στην… αφύπνιση της τουριστικής μας συνείδησης, η οποία, δυστυχώς, σε πλείστες περιπτώσεις, παραμένει εν υπνώσει, ενώ ολοένα και συχνότερα συναντάται το φαινόμενο της παροχής εξαιρετικά «φτωχών» υπηρεσιών, κάτι που σε εγκλωβίζει να απευθύνεσαι –πε­ ρίπου– αποκλειστικά σε χαμηλής οικο­ νομικής στάθμης πελάτες. Αποτέλεσμα; Τα οικονομικά δεδομένα και τα εν γένει οφέλη που δύναται να προσποριστείς να κινούνται σε αρκούντως χαμηλά επί­ πεδα! Απαιτείται η εξισορρόπηση μετα­ ξύ ποιότητας και ποσότητας, με έμφαση στο πρώτο σκέλος της εξίσωσης… Ελένη Παπία, Μέλος της Διοίκησης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος ΡΕΠΟΡΤΑΖ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=