Τουριστική Αγορά τ. 281

30 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Σ το άκουσμα της λέξης «Ελλάδα» στο εξωτερικό, δύο από τα πλέ- ον διαδεδομένα χαρακτηριστικά που συνειρμικά απαντώνται είναι «αρχαία» και «πολιτισμός». Πό- σες και πόσες φορές δεν έχουμε νιώσει υπερήφανοι για την πολύτιμη κληρο- νομιά των αρχαίων προγόνων μας, δεν έχουμε καυχηθεί σε κάποια ομήγυρη με ξένους συνομιλητές και συνδαιτυμόνες, δεν έχουμε προτείνει μετ’ επιτάσεως ένα μουσείο ή ένα αρχαίο θέατρο; Την ίδια στιγμή, ολοένα και πιο συχνά, πα- ράγοντες της τουριστικής βιομηχανίας επιμένουν για την αναγκαιότητα ανά- πτυξης του πολιτιστικού πυλώνα, με αιχ- μή του δόρατος τα μουσεία, τα αρχαία θέατρα και τους αντίστοιχους χώρους. Παρ’ όλα αυτά, η ρεαλιστική αποτύ- πωση των πραγμάτων, η πράξη και τα μεγέθη δεν φαίνεται να συμβαδίζουν αρμονικά. Σε σημείο τέτοιο, μάλιστα, ώστε να μην αξιοποιείται όσο θα μπο- ρούσε ή θα έπρεπε ένα τόσο δυναμικό και μοναδικό «χαρτί», που από μόνο του είναι σε θέση να προσδώσει μια ξεχωρι- στή πινελιά στο παρεχόμενο τουριστικό προϊόν μας. “ Η Ακρόπολη Αθηνών κυριαρχεί, καθώς υποδέχτηκε 176.807 άτομα, ποσοστό που ξεπερνά το 35% του συνόλου των όσων επισκέφτηκαν αρχαιολογικούς χώρους τον Νοέμβριο του 2018. ” Το (περιορισμένα) αποδοτικό παρόν των ελληνικών μουσείων κι αρχαιολογικών χώρων! Η χώρα μας κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους υποδέχτηκε περί τους 30 εκατομμύρια τουρίστες. Ο συνολικός αριθμός που επισκέφτηκε τα πολυάριθμα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου–Νοεμβρίου 2018 ανήλθε σε 18.007.167 άτομα. Σε αυτό το πλήθος, ένα σημαντικό ποσοστό ήταν γηγενείς κάτοικοι – τουλάχιστον, τα 6 εκατομμύρια εξ αυτών. Αποτέλεσμα; Το 1/3 των Ελλήνων επισκεπτών να… βρίσκει τον δρόμο του για κάποιο μουσείο ή εν γένει αρχαιολογικό χώρο. Αρκεί; Πόσο ικανοποιητικό είναι το εν λόγω μέγεθος; Ζητείται σχέδιο αξιοποίησης πολιτιστικού πλούτου!

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=