Τουριστική Αγορά τ. 281

4 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ EDITORIAL Compupress A.E. Κεντρικά Γραφεία: 2 ο χλμ. Λεωφ. Μαρκοπούλου, 19400 Κορωπί, τηλ.: 210 9238672, fax: 210 9216847 Γραφεία πόλης: Σολωμού 39, 10682 Αθήνα, τηλ.: 216 9001092-7, fax: 210 3841095, e-mail: cpress@compupress.gr ΕΚΔΟΤΗΣ: Nίκος Μανούσος, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: Ιωάννης Πατρίκος, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ MARKETING: Λουκία Ταλιαδώρου ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Παναγιώτης Μαρκέτος, ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Άκης Λιάντζουρας ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ: Δέσποινα Προβιδάκη, Σταύρος Ιορδανίδης ΥΠΕΥθΥΝΟΣ DTP: Δημήτρης Μελένιος, ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ: Αρτεμησία Παπαδάκη ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ: Παυλίνα Μπεθάνη, ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: Iωάννης Τζίφας ΕΚΤΥΠΩΣΗ - ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑ: ΣΠΥΡΟΥ AE ΚΩΔΙΚΟΣ ISSN: 1105-5529 www.touristiki-agora.gr, e-mail: ta@compupress.gr , ΤιμΗ τΕΥχουΣ: € 5,00 ΚΩΔΙΚΟΣ: 011641 Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή/απόδοση του περιεχομένου του ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ, με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της Compupress A.E., όπως ορίζει ο νόμος 2121/1993, η Διεθνής Σύμβαση της Βέρνης περί πνευματικής ιδιοκτησίας και οι κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα. Ο φείλουμε να ξεκαθαρίσουμε κάτι: πράγματι, ως λαός συνήθως είμαστε μοιρολάτρες, αδυνατούμε να δούμε πρωτίστως τη θετική πλευρά των πραγμάτων, προωθούμε τον αρνητισμό, προβάλλουμε αντιρρήσεις επί παντός επιστητού, πριν καν προλάβουμε να το επεξεργαστούμε, κι υφαίνουμε διαρ- κώς θεωρίες συνομωσίας και «μαύρα» σενάρια, στο επίκεντρο των οποίων πάντοτε κάποιος ή κάτι μας επιβουλεύεται! Α, ναι, και πάντα έχουμε επίγνωση της αλήθειας. Της μιας και μοναδικής. Άσχετα εάν αυτή είναι –μόνο– η δική μας… Αφού… καθαρίσαμε με τις παραδοχές, οφείλουμε να ομολογήσουμε πως τα μηνύματα που αφορούν την τουρι- στική σαιζόν που ήδη ξεκίνησε μπορούν να χαρακτηριστούν από επιφυλακτικά μέχρι κι αρνητικά. Μάλιστα, σε πολλές off και on the record συζητήσεις με στελέχη της αγοράς, λίγο έως πολύ, όλοι αναμένουν να υπάρξει ένα φαινόμενο διόρθωσης (λέγε με και πτώση σε πιο «εκλεπτυσμένη» γλώσσα). Μήπως, λοιπόν, έφτασε η στιγμή κατά την οποία θα ήταν χρήσιμο να φροντίσουμε τα του οίκου μας; Να αξιοποι- ήσουμε τον χρόνο, ώστε να προετοιμαστούμε για τον επόμενο αναπτυξιακό κύκλο που συνήθως ακολουθεί το φαινόμενο της διόρθωσης; Κι εξηγούμαστε: οφείλουμε να σταθούμε ενώπιος ενωπίω και να αποφασίσουμε προς ποια κατεύθυνση επιθυμούμε ως χώρα κι ως βιομηχανία να κινηθούμε. Πόσο αποδοτικό είναι να κυνηγάμε το πλή- θος των τουριστών και να μην στοχεύουμε στο ποιοτικό του αποτύπωμα, αλλά και στη δαπάνη που το συνοδεύει; Εν συνεχεία, πρέπει να επεξεργαστούμε τις κινήσεις, τη στρατηγική, τις βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν, τα νέα προϊόντα και τις υπηρεσίες που οφείλουν να αναπτυχθούν, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη τις σύγχρονες τάσεις της αγοράς, αλλά και τον τεχνολογικό παράγοντα που εμφανίζει πρωτόγνωρο ποσοστό διείσδυσης στην αγορά σε διεθνές επίπεδο. Το μέλλον είναι μπροστά, ως τέτοιο πρέπει να σχεδιάζεται και με αντίστοιχους όρους να προσεγγίζεται! Αλλιώς, ο κύκλος (χρονικός και ποσοτικός) της διόρθωσης κινδυνεύει να λάβει κάθε άλλο παρά επιθυμητές διαστάσεις… Στην «ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ» πιστεύουμε πως «αριθμοί» από «αριθμοί» διαφέρουν. Γιατί καλές οι χαρές και τα… πανηγύρια για ρεκόρ τα οποία σπάνε το ένα μετά το άλλο κι αφορούν το εισερχόμενο τουριστικό ρεύμα, ωστόσο, στο τέλος της ημέρας, τα ταμεία των πέριξ του τουρισμού επιχειρήσεων δεν μετρούν «κεφάλια», αλλά ευρώ! Τι απέφερε η… πλημμύρα επισκεπτών στη χώρα μας κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών και πόσα χρήματα ει- σήλθαν στα ταμεία; Πόσα εξ αυτών επανεπενδύθηκαν και πόσα κατέληξαν στο…πηγάδι δίχως πάτο των κρατικών ταμείων; Ποια τα κίνητρα που σχεδιάστηκαν και προσφέρθηκαν στις επιχειρήσεις της τουριστικής βιομηχανίας; Πόσο οργανώθηκε η υποδομή, προκειμένου να διευκολυνθεί το συνολικότερο έργο των εμπλεκομένων; Όσο η λογική είναι κοντόφθαλμη, φορομπηχτική, δίχως όραμα κι εξαντλείται στο «δος ημίν σήμερον», αποφεύγο- ντας να επεξεργαστεί ένα σχέδιο για το «δος ημίν και αύριο, και μεθαύριο και παραμεθαύριο…», τόσο ο ορίζοντας θα είναι περιορισμένος και το άλμα θα γίνεται περισσότερο στο κενό, παρά σε στέρεο έδαφος! Καλή συνέχεια, καλή δύναμη και καλή σαιζόν! «ΜΟΙΡΟΛΑΤΡΕΣ» ή «ΡΕΑΛΙΣΤΕΣ» ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ;

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=