Τουριστική Αγορά τ. 281

76 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ σή του, ενώ κι οι αφετηρίες μεταφοράς επιβατών μέσω οχημάτων μεταφέρονται εκτός του κέντρου της πόλης. Σε επικοινωνία με τις Δημοτικές Αρχές του Άμστερνταμ, η Vera Al, εκπρόσωπος Τύπου του αντιδημάρχου της πόλης, ανέφερε πως: «Εξυπακούεται πως οι τουρί- στες είναι ευπρόσδεκτοι στοΆμστερνταμ. Ωστόσο, πρωτίστως πρόκειται για μια πόλη, όπου διαμένουν άνθρωποι, και δευτερευό- ντως για έναν τουριστικό προορισμό…». Η συγκεκριμένη παράμετρος επεξηγεί τη λογική γύρω από την οποία η πόλη αντιμετωπίζει με εξαιρετική σκληρότητα τις αντίστοιχες πλατφόρμες βραχυ- χρόνιων μισθώσεων, τύπου Airbnb και Booking.com. Για παράδειγμα, οι ιδιοκτή- τες των κατοικιών έχουν τη δυνατότητα να τις διαθέσουν στο κοινό μόλις για 30 ημέρες, σε ετήσια βάση. Μάλιστα, το Δη- μοτικό Συμβούλιο συζητά την απαγόρευ- ση της δραστηριοποίησης του Airbnb σε συγκεκριμένες οδούς, ακόμη και περιο- χές, της πόλης. «Ξέρετε, έχουμε φτάσει στο σημείο οι κάτοικοι του Άμστερνταμ να νιώθουν ξένοι στα ίδια τους τα σπί- τια, καθώς δεν έχουν –πλέον– γείτονες! Αυτοί, αντικαθίστανται από ομάδες και πλήθη τουριστών…» , υπογραμμίζει χα- ρακτηριστικά η κυρία Al. Καμπάνια «I live here» και πρόστιμα για παραβατικές συμπεριφορές Ένα ακόμη μέτρο που αναγκάστηκαν να λάβουν οι τοπικές Αρχές αφορούσε τη δραστική αύξηση των προστίμων για πλημμελήματα, όπως κατανάλωση αλκο- όλ και ούρηση σε δημόσια θέα. Μάλιστα, τα πρόστιμα πρέπει να καταβάλλονται επί τόπου, αλλιώς ακολουθεί διαδικασία σύλληψης και προσαγωγής σε κοντινό αστυνομικό τμήμα… Οι κάτοικοι της πόλης, για την ενεργή στήριξη της προαναφερθείσας προσπά- θειας των Δημοτικών Αρχών, ξεκίνησαν την υλοποίηση της δράσης «I live here». Σε κεντρικά σημεία της πόλης έχουν αναρτηθεί μεγάλα ταμπλό κι αφίσες που «ζητούν» από τους επισκέπτες του Άμ- στερνταμ να φέρονται, όπως θα έκαναν και στη δική τους γειτονιά. Το success story που... προβληματίζει! Τα εκατομμύρια των επισκεπτών και το φαινόμενο του υπερτουρισμού έδει- ξε να καταλαμβάνει εξ απήνης τους κα- τοίκους του Άμστερνταμ, καθώς μέχρι πριν από μερικά χρόνια τα πράγματα κάθε άλλο παρά ευνοϊκά ή θετικά έδει- χναν να εξελίσσονται για την ολλανδική πρωτεύουσα! Για την ακρίβεια, τα πά- ντα κινούνταν γύρω από την παγκόσμια οικονομική κρίση και την αναζήτηση τρόπων αντιμετώπισής της. Κι αυτό, σε ένα οικονομικό περιβάλλον, που ολοέ- να και περισσότερες επιχειρήσεις μετα- φέρονταν ή οδηγούνταν σε… λουκέτο. Σε αυτό το πλαίσιο, η έννοια του του- ρίστα ήταν –σχεδόν– ανύπαρκτη! Τότε ήταν που το Άμστερνταμ αποφάσισε, μέσω του Οργανισμού Marketing της πόλης, να σχεδιάσει και να υλοποιήσει μια καμπάνια δημοσιότητας σε παγκό- σμια κλίμακα, με την οποία φιλοδοξού- σε να μετατρέψει το Άμστερνταμ σε ελ- κυστικό προορισμό. Κι η αλήθεια είναι πως τα κατάφερε, με αξιοζήλευτο πο- σοστό επιτυχίας! Σύμφωνα με στελέχη του Δημοτικού Οργανισμού Marketing του Άμστερνταμ, σήμερα δεν υφίσταται η ανάγκη για περαιτέρω διαφήμιση της ίδιας της πόλης, καθώς όλοι –πλέον– γνωρίζουν την ολλανδική πρωτεύουσα. «Πλέον, στόχος μας είναι η βελτίωση της φήμης μας», όπως χαρακτηριστικά ισχυρίζονται! Υπό αυτό το πρίσμα, το περασμένο καλοκαίρι εγκαινιάστηκε η καμπάνια «Απόλαυσε και σεβάσου», μέσω της οποίας επιχειρήθηκε να τεθούν, αλλά και να τονιστούν τα όρια προς τους ίδιους τους επισκέπτες. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή που η περιοχή των κόκ- κινων φαναριών, σε συνδυασμό με τα REFORM “ Το Άμστερνταμ διαθέτει μεν 850.000 μόνιμους κατοί- κους, αλλά υποδέχεται σε ετήσια βάση κάτι παραπά- νω από 19 εκατομμύρια τουρίστες! Μάλιστα, το 2025 η ολλανδική πρω- τεύουσα υπολογίζεται πως θα δεχτεί περισσότε- ρους από 29 εκατομμύρια επισκέπτες… ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=