Τουριστική Αγορά τ. 281
80 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ 1 Η εμπειρία του πελάτη λαμβάνει χώρα κατά μήκος ολόκληρου του ξενοδοχείου, ωστόσο η πορεία του συγκεκριμένου ταξιδιού τίθεται αμά τη αφίξει του πελάτη–επισκέπτη. Υπό αυτό το πρίσμα, είναι εξαιρετικά σημαντικό να επιτευχθεί η δημιουργία μιας προσωπικής σύνδεσης από την αρχή του ταξιδιού, επιβεβαιώνοντας πως τα πάντα βρίσκονται στη θέση τους, προκειμένου να διασφαλιστεί μια απροβλημάτιστη άφιξη. Για παρά δειγμα, έχει καθαριστεί κι ετοιμαστεί το κατάλληλο δωμάτιο για τον τάδε ή δείνα πελάτη–επισκέπτη; Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης μελέτης την οποία διενήργησε η εταιρεία φιλο ξενίας Pulse, αποδείχτηκε πως μόλις το 5% του συνόλου των επισκεπτών λαμβάνει, ουσιαστικά, το δωμάτιο που έχει προεπιλέξει και «κλείσει». Αναρωτιέστε ποια είναι η απάντηση στο ερώτημα εάν οι πελάτες πρέπει να αναμένουν κάποιο συγκεκριμένο χρο νικό διάστημα, προκειμένου να μπουν στο δωμάτιό τους, η απάντηση είναι – φυσικά– «ασφαλώς». Για την ακρίβεια, αυτό ισχύει για τα 2/3 των επισκεπτών! Άραγε, οι πελάτες επιβραβεύονται ή αναγνωρίζονται για τον βαθμό πίστης που επιδεικνύουν στο ξενοδοχείο σας; «Μερικές φορές» είναι η πλειοψηφία των απαντήσεων που προέρχεται από πιστούς πελάτες στο ερώτημα εάν αισθάνονται πως λαμβάνουν κάποιου είδους πρόσθετη φροντίδα (λ.χ. ένα καλύτερο δωμάτιο σε σχέση με ό,τι εί χαν «κλείσει») ως μέλη του loyalty club εν συγκρίσει με κάποιον που δεν είναι μέλος της ίδιας κατηγορίας ή club. 2 Πάντοτε να θυμάστε το σημείο άμεσης επαφής με τους πελάτες σας! Είναι, περίπου, δεδομένο πως οι επισκέπτες αισθάνονται –τουλάχι στον– κολακευτικά και θεωρούν πως η παρουσία τους ως πελατειακή οντό τητα έχει ξεχωριστή σημασία, βαρύ τητα και αξία, με απλά δείγματα, όπως αν τους προσφωνούν με το επώνυμό τους, όταν επισκέπτονται κάποιο τμή μα του ξενοδοχείου (π.χ. εστιατόριο, είδη δώρων, υπηρεσίες φροντίδας κι ομορφιάς κ.ο.κ.) ή αν η καθαρίστρια που τακτοποιεί το δωμάτιό τους ή ακόμη κι ο σερβιτόρος που τους εξυ πηρετεί στο καφέ τους απευθύνεται με το ονοματεπώνυμό τους! Ξεφύγετε, λοιπόν, από την… παραδοσιακή πε πατημένη της αναφοράς του ονοματε πώνυμου των πελατών αποκλειστικά κατά τη διαδικασία του check–in ή του check–out! Επιπροσθέτως, ο όρος «φιλοξενούμενος» είναι χρήσιμο να εκλαμβάνεται κατά κυριολεξία και να αποτυπώνεται στην πλήρη του έννοια κι έκταση! Επί του πρακτέου, πάντο τε! Οφείλετε να ξεκαθαρίζετε στους υπαλλήλους και το εν γένει δυναμικό του ξενοδοχείου σας πως θέλετε κάθε άτομο που περνά το κατώφλι του να νιώθει και να λειτουργεί ως ένας ιδι αίτερα αγαπητός επισκέπτης, στο ίδιο του το σπίτι! Έμπειρα ξενοδοχειακά στελέχη συνηθίζουν να ισχυρίζονται πως «μην περιμένετε από τον πελάτη σας να χτυπήσει το κουδούνι της πόρ τας και στη συνέχεια να ρωτήσετε τι θα επιθυμούσε για δείπνο ή να βιαστεί να φύγει το πρωί, ώστε να καθαρίσετε ή απλώς να τακτοποιήσετε το δωμά τιό του. Αντιθέτως, είναι εξαιρετικά χρήσιμο να προετοιμαστείτε εκ των προτέρων για κάθε πιθανή (ή μη) πτυχή και λειτουργία της διαμονής του, φροντίζοντας για την παραμικρή λεπτομέρεια!». 3 Οι εξαιρετικές εμπειρίες (όσο και κριτικές) συνήθως στηρίζονται και καθοδηγούνται από δύο βα σικές αρχές: την κουλτούρα και τους ανθρώπους! Αναλογιστείτε εάν οι υπάλληλοι ενός ξενοδοχείου έχουν την αίσθηση και την προδιάθεση να προσφέρουν με τη σειρά τους κο ρυφαίες υπηρεσίες που δύναται να αλλάξουν το τοπίο της πελατοκεντρι κής φροντίδας και προσοχής. Έχετε παρατηρήσει εάν εργάζονται μαζί, με αγαστό τρόπο, σε ένα συνεργατικό περιβάλλον; Μήπως, αντιθέτως, βρί σκονται κλεισμένοι στα στενά όρια του τομέα ευθύνης ή του τμήματός τους; Έχετε αναλογιστεί εάν νιώθουν ικανοποιημένοι κι έχουν τον ανάλογο βαθμό παρακίνησης, ώστε να προ σφέρουν μια αξέχαστη εμπειρία σε κάθε σημείο επαφής κι επικοινωνίας με τους πελάτες; Θα πρέπει να είστε απόλυτα σίγουροι όσο και ξεκάθαροι σε ό,τι έχει να κάνει με τις απαντήσεις που θα δώσετε. Μην έχετε καμία αυταπάτη: σε περίπτωση που έστω κι ένας εργαζόμενος/υπάλληλος δια φωνεί, τότε δίχως άλλο η end–to–end στρατηγική σας δύσκολα θα πετύχει σε απόλυτο βαθμό τους στόχους της! Εξάλλου, μην ξεχνάτε πως οι άνθρω ποι διαμορφώνουν την κουλτούρα κι η τελευταία με τη σειρά της δομεί την ίδια την εμπειρία που βιώνουν οι πελάτες σας! • “ Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι τα μηνύματα στις αρνητικές κριτικές ήταν μακροσκελή, είχαν στο επίκεντρό τους συγκεκριμένα ζητήματα, με αναλυτικές λεπτομέρειες, καταδεικνύοντας την εμπλοκή υπαλλήλων με… ονοματεπώνυμο! ” STRATEGY
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=