Τουριστική Αγορά τ. 281

84 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Οι διοικήσεις των αεροδρομίων οφεί- λουν να «μετρήσουν» με απόλυτη σαφή- νεια κι ακρίβεια τα εμπορικά οφέλη που δύναται να προκύψουν από τη διασφάλι- ση της ταχείας πρόσβασης των επιβατών, μέσω των ελέγχων ασφάλειας, και της προώθησης κι εν γένει διάχυσής τους στο εμπορικό κομμάτι των αεροδρομίων. Σε αυτή τη λογική, σήμερα, η απο- τελεσματική διαχείριση των όποιων περιορισμών σχετίζονται με τη χωρη- τικότητα των αεροδρομίων θεωρείται κρίσιμη. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία η εμπορική χρήση τους καθίσταται ολοένα και πιο σημαντική για την ομαλή λειτουργία τους, αντι- προσωπεύοντας κάτι παραπάνω από το 30% των συνολικών μη–αεροναυτικών εσόδων τους παγκοσμίως! Μάλιστα, το συγκεκριμένο ποσοστό βρίσκεται σε διαρκή άνοδο, καταδεικνύοντας πως στα αμέσως προσεχή χρόνια ενδέχεται να προσεγγίσει ακόμη και το επίπεδο του 40–45% του τζίρου των αερολι- μένων. Καθώς, λοιπόν, οι προσδοκίες των καταναλωτών αυξάνονται, η πράξη εξισορρόπησης της συμμόρφωσης και της υπηρεσίας αποδεικνύεται ζωτικής σημασίας για την επιτυχημένη λειτουρ- γία των αεροδρομίων! Αποτελεί κοινό τόπο πως οι έντονα καταβεβλημένοι όσο και ταλαιπωρημέ- νοι από ατέλειωτες ουρές και πολύωρες αναμονές επιβάτες είναι απίθανο να ξοδέψουν το μικρό χρονικό διάστημα που έχουν στη διάθεσή τους, προκει- μένου να πραγματοποιήσουν αγορές σε καταστήματα κι εστιατόρια του αε- ροδρομίου ή να απολαύσουν ποικίλες υπηρεσίες φροντίδας, προσωπικής περιποίησης κι ομορφιάς. Αποτέλεσμα; Να υπάρχει σαφής μείωση των εσόδων τόσο για το ίδιο το αεροδρόμιο, όσο και για τις επιχειρήσεις–ενοίκους του. Έχοντας όλα αυτά κατά νου, ο σχε- διασμός της χωρητικότητας πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για όλα τα αεροδρόμια. Μάλιστα, η σημασία κι ο συνολικότερος αντίκτυπός της δικαιο- λογούν σε απόλυτο βαθμό τη δημιουρ- γία εξειδικευμένης ομάδας που θα έχει τομέα ευθύνης τον σχεδιασμό της χω- ρητικότητας και που θα λειτουργεί ως επιχειρησιακός κόμβος εντός των κόλ- πων της επιχειρηματικής διάρθρωσης του ίδιου του αεροδρομίου. Επιπλέον, θα αξιοποιεί το επιχειρησιακό know– how, προκειμένου να παρακολουθεί την απόδοση και να καθορίζει και να καθοδηγεί τις απαιτούμενες αλλαγές. Τα δεδομένα «δείχνουν» τα επόμενα βήματα Η μελέτη των μακροπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων προβλέψεων για τη χωρητικότητα κα- θιστά ευκολότερο τον καθορισμό των αλλαγών που θα πρέπει να βρίσκονται στην κορυφή της ημερήσιας διάταξης ενός αεροδρομίου. Κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αναμόρφωση και βελτίωση της διαδικασίας ελέγχου επιβατών, προκει- μένου να διευκολυνθεί η αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλούνται από την αύξηση της επισκεψιμότητας ενός αεροδρομίου, ή σε αύξηση του αριθμού των ορατών υπαλλήλων σε περιόδους υψηλής κίνησης, όπως οι κα- λοκαιρινές διακοπές. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τον προγραμ- ματισμό της χωρητικότητας η διοίκηση των αεροδρομίων να έχει στραμμένο το “ Σύμφωνα με στοιχεία του International Air Trans­ port Association (IATA), πέρυσι μετακινήθηκαν αεροπορικώς περί τους 4,3 δισεκατομμύρια επιβάτες σε διεθνές επίπεδο! Μάλιστα, η επιβατική κίνηση στους αιθέρες αυξήθηκε κατά 6,3%, σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο έτος. ” STRATEGY

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=