Τουριστική Αγορά τ. 281

85 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ βλέμμα στο μέλλον και να λαμβάνει υπό- ψη την επίδραση που μπορεί να έχουν οι αλλαγές στις υπόλοιπες σχετιζόμενες υπηρεσίες, ώστε να αποφεύγεται το φαινόμενο της μεταφοράς –απλώς– ουρών από τη μια υπηρεσία στην άλλη! Η συγκεκριμένη μορφή μοντελοποίησης δεδομένων παρέχει στη διοίκηση την ευκαιρία να διαχειρίζεται και να ελέγχει με έξυπνο κι αποτελεσματικό τρόπο ποικίλα projects, αποφεύγοντας την ίδια στιγμή τις περιττές περιπτώσεις disruption των επιβατών–πελατών. Επίδραση και σε επίπεδο επενδύσεων και υλοποίησης project Εξυπακούεται πως οι προβλέψεις δύ- ναται να εκτείνονται από μακράς χρονι- κής διάρκειας, σε ορίζοντα προσεχούς 10ετίας ή ακόμη και 15ετίας, μέχρι σύ- ντομης, εξαιρετικά ενδελεχούς κι ανα- λυτικής – λεπτό προς λεπτό – πορείας. Οι προαναφερθείσες προσεγγίσεις ανα- φορικά με την ανάλυση του ταξιδιού ενός πελάτη μπορεί να καταδεικνύουν αφενός το λειτουργικό ρίσκο αφετέρου το πού και το ποιες αλλαγές απαιτείται να λάβουν χώρα στην εξέλιξη της ροής των επιβατών. Η χρήση κι εν γένει αξιοποίηση δε- δομένων που αφορούν τις προβλέψεις επιτρέπουν τον σχηματισμό μιας περισ- σότερο αποκρυσταλλωμένης άποψης κι εικόνας, σχετικά με το εάν λ.χ. οι προγραμματισμένες επενδύσεις διαπνέ- ονται –ακόμη– από εμπορική λογική, δίνοντας τη δυνατότητα σε όσους είναι επιφορτισμένοι με τη λειτουργία ενός αεροδρομίου να εστιάζουν το ενδιαφέ- ρον τους σε projects, τα οποία δύναται να βελτιώνουν τη χωρητικότητα, δίχως ωστόσο να γεννούν κάποιο απειλητικό ή έστω εμφανές οικονομικό ρίσκο. Για παράδειγμα, στο απευκταίο σενάριο που τα συνολικότερα μεγέθη των επι- βατών εμφανίζουν κάμψη, η αναβολή μεγαλύτερων όσο και πιο απαιτητικών σε επίπεδο χρηματοδότησης εργασιών κρίνεται επιβεβλημένη, έναντι της προ- ώθησης κι ολοκλήρωσης μικρότερων σε μέγεθος και χαμηλότερων σε ρίσκο projects. Μπορεί δε να αποδειχθεί και κίνηση–κλειδί για την ομαλή μετεξέλιξη της λειτουργίας του αεροδρομίου! Η σημασία του PMO Σε αυτό το σημείο, ο παράγοντας της καθιέρωσης ενός απόλυτα εξειδικευμέ- νου Project Management Office (PMO) μπορεί να προσθέσει πραγματική αξία, παρέχοντας ευρεία οπτική στη σειρά των project που έχουν προγραμματι- στεί για το κοντινό μέλλον, διασφαλίζο- ντας όχι μόνο την αρτιότητα της εκτέ- λεσης των εργασιών με τον κατάλληλο τρόπο και στον ανάλογο χρόνο, αλλά και το γεγονός ότι κάθε εμπλεκόμενος είναι ενημερωμένος τόσο για την πο- ρεία εξέλιξης όσο και για τους πιθανούς συσχετισμούς που δύναται να υπάρ- ξουν μεταξύ ποικίλων ροών εργασίας! Αυτό που στη χώρα μας φωτογραφίζε- ται ως «ράβε–ξήλωνε, δουλειά να μην σου λείπει...». Συν τοις άλλοις, η καθιέρωση μιας περισσότερο αποτελεσματικής επικοι- νωνίας μεταξύ ποικίλων περιοχών ενδι- αφέροντος του ίδιου του αεροδρομίου βοηθά τα PMOs να διασφαλίσουν πως τα μεμονωμένα άτομα έχουν ξεκάθαρη κατανόηση οποιασδήποτε αλλαγής λαμβάνει χώρα, ενημερώνοντάς τα σχε- τικά με τη συχνότητα κατά την οποία προκύπτει. Αναμφίβολα, ένα εξειδικευ- μένο project management hub επιτρέ- πει στα διευθυντικά στελέχη, τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων και τους εν γένει decision makers να έχουν καλύ- τερη εικόνα για τις ποικίλες εξελίξεις και τα έργα ενός αεροδρομίου, παρέχοντας απόλυτα ενημερωμένα στοιχεία για τον οικονομικό προϋπολογισμό, αλλά και τις ongoing στρατηγικές αποφάσεις που πρέπει να λαμβάνονται. Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να γίνει μια σημαντική επισήμανση: ο εν γένει σχεδιασμός της χωρητικότητας ενός αεροδρομίου δεν πρέπει να στηρίζεται αποκλειστικά στις επιμέρους προβλέ- ψεις ή στη μοντελοποίηση των δεδο- μένων. Αντιθέτως, ο καθορισμός των πραγματικών λειτουργικών εμπλοκών του πλήθους και του μεγέθους των επιβατών συχνά προϋποθέτει λήψη των απόψεων και της εν γένει οπτικής όσων έχουν έναν βαθμό εμπλοκής στην καθημερινή λειτουργία του αεροδρο- μίου. Ενώ η μοντελοποίηση μπορεί να εξασφαλίζει στα ίδια τα αεροδρόμια ξεκάθαρη όσο και λεπτομερή εικόνα για μια σειρά από ζητήματα, εντούτοις κρίνεται κάτι παραπάνω από απαραίτη- το να τροφοδοτείται με συγκεκριμένο πλήθος από εμπειρίες, προκειμένου να γίνεται αντιληπτή η πραγματικότητα κι οι λειτουργικές εμπλοκές που ενυπάρ- χουν πέρα και πάνω από τα δεδομένα. Αντί, λοιπόν, οι ομάδες διαχείρισης των project να ακολουθούν την κλασική πεπατημένη του «γεμίζω και ξεχνώ…», ενδεχομένως θα έπρεπε να αξιοποιούν τα εν λόγω insights, χρησιμοποιώντας τα με τέτοιο τρόπο, ώστε να γίνονται περισσότερες και πιο χρήσιμες προβλέ- ψεις. Τα εν λόγω αποτελέσματα, στη συνέ- χεια, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πληροφόρηση των αρμόδια επι- φορτισμένων υπαλλήλων και στελεχών, σχετικά με τα σημεία εκείνα τα οποία θα μπορούσαν να βελτιώσουν την πο- ρεία του επιβάτη. “ Η ΙΑΤΑ εκτιμά πως τουλάχιστον το 1% του παγκόσμιου ΑΕΠ θα δαπανηθεί σε αεροπορι­ κές μεταφορές το 2019, ποσοστό που… μεταφρά­ ζεται σε κάτι παραπάνω από 919 δισεκατομμύρια δολάρια! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=