Τουριστική Αγορά τ. 281

86 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Μην φοβηθείτε να «μοιράσετε» τις πληροφορίες σας προς το ευρύ ταξιδιωτικό κοινό Για παράδειγμα, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια έντονη «στροφή» προς την υιοθέτηση και την εφαρμογή λογικών self–service εξυπηρέτησης. Προσέγγιση που όχι μόνο περιορίζει τις ουρές, μα ταυτόχρονα μειώνει το πλή- θος των υπαλλήλων που απαιτούνται στην εν λόγω περιοχή ενδιαφέροντος. Στην ίδια λογική, η καλύτερη κατανόη- ση της συνολικότερης διαδικασίας της ασφάλειας και των συνοδευτικών ελέγ- χων επιτρέπει στις κεντρικές υπηρεσίες ενός αεροδρομίου να προσδιορίζουν το πόσοι υπάλληλοι απαιτούνται, ώστε να παρέχεται η ταχύτερη δυνατή υπη- ρεσία. Όταν κάποιοι δίνουν έμφαση, εστιά- ζοντας στην πορεία του επιβάτη, πολλοί δεν λαμβάνουν καν υπόψη το γεγονός πως ένας από τους σημαίνοντες τομείς ενδιαφέροντος θα πρέπει να είναι αναμ- φίβολα η φυσική πορεία και κίνηση του πελάτη στους χώρους του αεροδρομίου. Παρ’ όλα αυτά, είναι εξαιρετικά σημα- ντικό να αναγνωριστεί πως η εν λόγω πορεία, το ταξίδι, ξεκινά ουσιαστικά στα σημεία διασύνδεσης των μεταφορών, όπως οι δρόμοι, το μετρό, ο σιδηρόδρο- μος, τα ταξί και τα λεωφορεία. Αναμφίβολα, η γνώση αποτελεί δύνα- μη και σίγουρα βοηθά στην αποφυγή των επιμέρους… κακοτοπιών! Υπό αυ- τό το πρίσμα, η επίγνωση των ιδιαίτερα σημαντικών επιδράσεων που άπτονται των ευρύτερων θεμάτων μεταφορών, αλλά και των τοπικών έργων υποδο- μής, καθώς επίσης κι οι μεταβολές που έχουν εποχική χροιά, ακόμη κι ο βαθ- μός επίδρασης των τοπικών ή εθνικών εορτών, δύναται να συμβάλλουν σημα- ντικά στη διασφάλιση της λειτουργίας ενός αεροδρομίου, με τέτοιο τρόπο, ώστε να γίνεται αποτελεσματική διαχεί- ριση των όσων επιβατών εμφανίζονται χρονικά καθυστερημένοι. Μάλιστα, από τη στιγμή κατά την οποία το αεροδρό- μιο διαθέτει εκτενή γνώση της γύρω περιοχής και είναι ενημερωμένο σχετι- κά με πιθανές διαταραχές που πρόκει- ται να πλήξουν την ομαλή λειτουργία του ευρύτερου δικτύου μεταφορών, μπορεί να επικοινωνεί εγκαίρως, με σα- φήνεια και, σε ορισμένες περιπτώσεις, με προειδοποιητική λογική στο ευρύ ταξιδιωτικό κοινό οτιδήποτε μπορεί να διαταράξει την κίνησή του από και προς το αεροδρόμιο! Αποτέλεσμα; Όλοι να προβαίνουν στις αναγκαίες ρυθμί- σεις κι αλλαγές πλάνου, πριν βρεθούν αντιμέτωποι… κατάματα με το ίδιο το πρόβλημα, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο και κερδίζοντας σωματική και ψυχική γαλήνη. Δεν υπάρχουν μαγικές, μα λογικές λύσεις! Το ιδεατό σενάριο θα ήταν, φυσικά, με μια (μαγική) κίνηση να εξαφανιστούν οι καθυστερήσεις που λαμβάνουν χώρα σήμερα στα αεροδρόμια. Επειδή κάτι τέτοιο, ωστόσο, ανάγεται στη σφαίρα της απόλυτης φαντασίας, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να πραγματοποιούνται μικρά, μα σταθερά βήματα, όπου αυτό κρίνεται δυνατόν, προκειμένου να αντιμετωπίζο- νται όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται οι εν λόγω καθυστερήσεις. Για παράδειγμα, η μεταφορά των ουρών από το ένα ση- μείο στο άλλο πρέπει να αποφεύγεται το δίχως άλλο. Μάλιστα, λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες, σε επίπεδο χωρητικότητας, ενός αεροδρομίου, μια δεκάλεπτη ουρά στο check–in κι άλλη μια αντίστοιχη στον έλεγχο ασφαλείας ενδέχεται να είναι περισσότερο… εύπε- πτη από μια ουρά που προσεγγίζει –ου μην και περνά– τα 20 λεπτά αναμονής! Γι’ αυτό κι οι υπεύθυνοι λειτουργίας ενός αεροδρομίου πρέπει να στοχεύουν, ώστε, όπου κρίνεται εφικτό, ο χρόνος αναμονής να είναι ισορροπημένος. Επι- πλέον, μέσω της κοινοποίησης στους επιβάτες ανανεωμένων χρονικά πληρο- φοριών, επιτυγχάνεται αισθητή μείωση των φαινόμενων σύγχυσης. Χώρια που οι ταξιδιώτες απολαμβάνουν ένα επί- πεδο ελέγχου της κατάστασης, έχοντας τη δυνατότητα να προγραμματίζουν τα επόμενα βήματά τους. Επιπροσθέτως, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες από μόνες τους είναι υπεύθυ- νες για τη διασφάλιση και την εισφορά ενός εκ των μεγαλύτερων revenue streams στα ίδια τα αεροδρόμια, πρέπει οι καθυστερήσεις που οφείλονται στους επιβάτες να διατηρούνται σε εξαιρε- τικά χαμηλά επίπεδα. Ταυτόχρονα, η υιοθέτηση και χρήση «ευφυών» λύσεων που «τρέχουν» τις διαδικασίες σε ό,τι αφορά την ομαλή ροή της κίνησης των επιβατών, όχι μόνο βελτιώνουν τη φή- μη και την καλή εικόνα του ίδιου του αεροδρομίου, αλλά αυξάνουν την πι- θανότητα να τηρήσουν οι αεροπορικές εταιρείες τη μακροχρόνια δέσμευση κι εν γένει υποστήριξή τους απέναντι στο επιβατικό κοινό. • STRATEGY “ Σύμφωνα με πρό­ σφατη μελέτη που διενήργησε η εταιρεία Which?, περίπου 1,3 εκα­ τομμύρια επιβάτες πέτα­ ξαν προς ή από τα βρε­ τανικά αεροδρόμια, αντι­ μετωπίζοντας καθυστερή­ σεις που ανέρχονταν σε τουλάχιστον 3 ώρες για το δωδεκάμηνο Ιουνίου 2017 – Ιουνίου 2018. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=