Τουριστική Αγορά τ. 281

89 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Εμπρός στον δρόμο που χάραξε το… Darlington! Τα παραπάνω αποτελούν άκρως ρεα- λιστική απόδειξη ότι οι προορισμοί κι οι ταξιδιωτικές και τουριστικές επιχει- ρήσεις έχουν πειστεί από καιρό για την αξία και την αποτελεσματικότητα της σύναψης επαγγελματικής σχέσης με ειδι- κούς στα social media. Η πρώτη τέτοια απόπειρα είχε καταγρα- φεί προ δεκαετίας, το 2009, στη βρετα- νική πόλη Darlington, η οποία είχε απο- φασίσει να προσλάβει έναν Twitterer in residence. Ο Mike McTimoney, δάσκαλος στο επάγγελμα, επένδυσε 16 μήνες της ζωής του τουϊτάροντας νέα κι εκδηλώ- σεις που αφορούσαν ή λάμβαναν χώρα στο Darlington, μέσω του Twitter λογα- ριασμού, TheDarloBard. Η ανάληψη των προαναφερθέντων καθηκόντων αποτέ- λεσε μέρος του project «The Darlington Experiment 2.0», σκοπός του οποίου ήταν να «μετατρέψει την πόλη του Darlington σε online social παγκόσμια πρωτεύουσα!». Ταυτόχρονα, είχε σχεδι- αστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να «αυξήσει τον θετικό βαθμό αποδοχής της ίδιας της πόλης, αξιοποιώντας ποικίλα social media websites». Για τη συνολικότερη απασχόληση και τις επιμέρους προσπά- θειές του, ο McTimoney λάμβανε το… ιλιγγιώδες ποσό των £140 ετησίως! Την αμέσως επόμενη χρονιά, το 2010, το λονδρέζικο ξενοδοχείο Savoy προσέθεσε στις τάξεις του τον Stephen Fry, ηθο- ποιό κι «αστέρα» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ως τον πρώτο blogger–in– residence. Επρόκειτο δε, για μια κίνηση που ακολούθησε τη γιγαντιαία ανακαί- νιση του συγκεκριμένου ξενοδοχείου, συνολικού ύψους 220 εκατομμυρίων βρετανικών λιρών. Μάλιστα, ήταν ο πρώ- τος που πέρασε (με το δεξί...) τις πόρτες του, έπειτα από την επανέναρξη της λει- τουργίας του! Instagrammers και σε Μουσεία! Έκτοτε, φαίνεται, πως πολύ νερό κύλησε στ’ αυλάκι, σε σημείο τέτοιο, ώστε ο ρόλος του Instagrammer in residence να έχει αποδειχτεί ιδιαίτερα δημοφιλής όσο και διαδεδομένος. Ακόμη και χώροι που ο μέσος νους δύσκο- λα συσχετίζει με τη σύγχρονη πραγματι- κότητα των social media, όπως το κέντρο τέχνης Barbican Centre στο Λονδίνο ή το Μουσείο Τέχνης της Κομητείας του Los Angeles, έχουν προσλάβει, με μόνιμη ή πε- ριστασιακή σχέση εργασίας, ειδικούς περί το Instagram, προκειμένου να…απλώσουν τη γνώση που κατέχουν σε πολλαπλάσιο κοινό, να γνωστοποιήσουν την παρουσία τους στην πόλη, να γίνουν πιο προσιτοί και προσβάσιμοι κι εν τέλει να προσελκύ- σουν το ενδιαφέρον της social κοινότητας, προκειμένου να τη…μεταφράσουν σε ση- μαντική ενίσχυση της επισκεψιμότητας, με ταυτόχρονη αύξηση των εσόδων. Λαμβάνοντας αυτές τις εξελίξεις κατά νου, αποδεικνύεται πως σε ορισμένα χρόνια από σήμερα το πιο πιθανό είναι πως δεν θα θεωρούμε ως «περίεργους», «καινοτόμους» ή ακόμη κι «εξωτικούς» τέτοιους ρόλους. Δεν χρειάζεται παρά να κάνετε μια… βουτιά στο παρελθόν, προκειμένου να καταμετρήσετε πόσα και ποια επαγγέλματα είτε έχουν πάψει να υφίστανται ή έχουν μεταβληθεί σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μην προσομοιά- ζουν το περιεχόμενο της δραστηριότη- τάς τους κατά το παρελθόν. Εξάλλου, το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση που επιχειρήσετε ένα… άλμα στο μέλλον και κάνετε πράξη την ίδια εξίσωση, σχετικά με την απασχόληση τότε! Σήμερα, παρ’ όλα αυτά, in–house θέσεις, όπως αυτή του κυνηγού εμπειριών της Royal Caribbean, είναι εξαιρετικά σπάνιες και, όπως ενδεχομένως ισχυριστούν οι πιο κυνικοί, έχουν δημιουργηθεί για συγκεκρι- μένες χρονικές περιόδους που σχετίζονται με την αναζήτηση της δημοσιότητας και των… καρπών που δύναται να προσφέ- ρει, αλλά και να δρέψει μια επιχείρηση. Από την άλλη πλευρά, δεν λείπουν κι εκείνες οι επιχειρήσεις που απλώς και μόνο αξιοποιούν ειδικούς περί των social media κατά το δοκούν κι όποτε τους χρειάζονται. Κατ’ αυτό τον τρόπο, εξη- γείται κι η σταδιακή άνοδος του βαθμού επίδρασης του influencer marketing! • “ Περισσότερα από 34.000 άτομα ενδια- φέρθηκαν να καλύψουν τη θέση του «Shore Explorer» της εταιρείας κρουαζιέρας Royal Caribbean, για να δοκιμάζει και να ελέγχει τις εμπειρίες που προσφέρει η εταιρεία στους επιβάτες της στη στεριά, «ανεβάζοντας» Instagram posts και stories σε καθημερινή βάση. ” “ Το project «The Darlington Experi- ment 2.0» αποσκοπούσε στο να «μετατρέψει την πόλη του Darlington σε online social παγκόσμια πρωτεύουσα!» ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=