Τουριστική Αγορά τ. 281

91 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Η τουριστική εμπειρία ως εξαγώγιμο προϊόν! Όπως επισημαίνει ο κ. Thompson: «Η πλειοψηφία των ανθρώπων αδυνατεί να αντιμετωπίσει και να αντιληφθεί τον τουρισμό και την ευρύτερη ταξιδιωτική εμπειρία ως εξαγώγιμο προϊόν» . Και τονίζει χαρακτηριστικά: «Και όμως, θα έπρεπε, καθώς πρόκειται ακριβώς για κά- τι τέτοιο!» . Και συνεχίζει: «Πόσο μάλλον, από τη στιγμή που συνεισφέρει σημαντι- κά στην εθνική οικονομία των ΗΠΑ, μέσω της οποίας επωφελούνται οι τοπικές κοινωνίες, οι πόλεις κι οι επιμέρους Πολι- τείες σε ολόκληρη τη χώρα» . Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρό- σφατης μελέτης που διενήργησε το Πα- γκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρι- σμού (World Travel & Tourism Council), οι ΗΠΑ αποτελούν τη μεγαλύτερη τα- ξιδιωτική και τουριστική αγορά σε πα- γκόσμιο επίπεδο. Μάλιστα, ο τουρισμός συμβάλλει περί τα 1,6 τρισεκατομμύρια δολάρια ετησίως στο αμερικανικό ΑΕΠ! Πώς, λοιπόν, οι ειδήμονες της τουρι- στικής βιομηχανίας να μην προσδίδουν στον ταξιδιωτικό τουρισμό εξαγώγιμη διάσταση; Όπως τονίζει ο κ. Thompson: «Τα προϊόντα αποτελούν την εμπειρία που οι άνθρωποι αποκτούν, όταν επι- σκέπτονται έναν προορισμό, αλλά και τις μνήμες που παίρνουν μαζί τους, όταν επιστρέφουν σπίτι τους. Και βέβαια και τα χρηματικά ποσά που δαπανούν σε έναν τόπο» . Η μοναδική δυναμική του storytelling Ένα από τα κύρια ζητούμενα για έναν τουριστικό προορισμό δεν είναι άλλο από το ποιοι είναι οι πλέον αποδοτικοί κι αποτελεσματικοί τρόποι προσέγγισης και προσέλκυσης κατά το δυνατόν πε- ρισσότερων ταξιδιωτών. Ο κ. Thompson απαντά με απόλυτο όσο και λακωνικό τρόπο: «Μέσω του storytelling»! Υπό αυτό το πρίσμα, επενδύει στα- θερά σε κινηματογραφικές παραγωγές, στη λειτουργία ενός εξειδικευμένου τηλεοπτικού καναλιού, στην ανάπτυξη ενός πλούσιου mobile–friendly περιε- χομένου, καθώς επίσης και στην ενερ- γοποίηση των κατάλληλων influencers. Πρόσφατα, μάλιστα, εγκαινίασαν μια νέα marketing καμπάνια με την επωνυμία «Hear The Music, Experience The USA», η οποία κι αποτελεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που στηρίζεται στη μουσική κι αποσκοπεί στο να προωθήσει περαι- τέρω τις ΗΠΑ στους διεθνείς ταξιδιώτες. Κεντρική στρατηγική, τοπική εφαρμογή και οφέλη Όπως υπογραμμίζει ο κ. Thompson, η νέα καμπάνια αποτελεί τμήμα μιας ευρύτερης στρατηγικής πολλαπλών φωνών! «Καθώς στο Brand USA μας ενδιαφέρει να προσποριζόμαστε και να αποδίδουμε τη μέγιστη δυνατή αξία στους εμπλεκόμενους stakeholders, μέσω της καινούργιας καμπάνιας, επιχει- ρούμε να στρέψουμε την προσοχή στις ιστορίες που λέγονται κι αφορούν τόσο το τοπικό όσο και το πολιτειακό επίπεδο. Απλώς, εμείς παίζουμε έναν κεντρικό κι οργανωτικό ρόλο, αποτελώντας, ουσια- στικά, τους εθνικούς story tellers για λο- γαριασμό της αμερικανικής τουριστικής βιομηχανίας!» . Στην ίδια λογική, ο ισχυρός άνδρας του Brand USA πιστεύει ακράδαντα πως οι τουρίστες–επισκέπτες που διαθέτουν τις δικές τους μοναδικές κι αυθεντικές ιστορίες που αφορούν κορυφαίες εμπει- ρίες τους αποτελούν τους καλύτερους, πλέον πιστευτούς κι αποτελεσματικούς «πρέσβεις»! Στις άμεσες επιδιώξεις του είναι να δώσει φωνή στους τοπικούς ambassadors, οι οποίοι και θα αναδει- κνύονται ως «η καρδιά και η ψυχή» κάθε προορισμού. Επιπροσθέτως, οι τοπικοί και διεθνείς influencers θα μοιράζονται τις δικές τους εμπειρίες υπό διαφορετι- κή σκοπιά. Στα προσεχή σχέδια του κ. Thompson είναι η ακόμη πιο δυναμική επένδυση στο storytelling: «Ξέρετε, όσες ευφά- νταστες διαφημιστικές καμπάνιες κι αν σκεφτούμε ή δημιουργήσουμε, είναι –περίπου– αδύνατο να αντικαταστήσου- με την αφήγηση μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας, η οποία ενέχει τα στοιχεία της αυθεντικότητας, της «καθαρότητας», αλ- λά και της ανάλογης αντικειμενικότητας, πάντοτε δοσμένης μέσα από τα μάτια, την καρδιά, την ψυχή, το μυαλό και τις αναμνήσεις του ίδιου του ταξιδιώτη. Αναμφίβολα, πρόκειται για κάτι που δύ- σκολα συλλαμβάνεται κι αποτυπώνεται σε ένα ολιγόλογο marketing σλόγκαν…» . • “ Σύμφωνα με τα αποτελέσματα με- λέτης του World Travel & Tourism Council, οι ΗΠΑ αποτελούν τη μεγαλύτερη ταξιδιωτική και τουριστική αγορά σε παγκόσμιο επί- πεδο. Μάλιστα, ο τουρισμός συμβάλλει περί τα $1,6 τρις ετησίως στο αμερικανικό ΑΕΠ! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=