Τουριστική Αγορά τ. 281

93 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Ε δώ και μερικά χρόνια η τεχνολο­ γία δείχνει να «τρέχει» με φρε­ νήρεις ρυθμούς σε ό,τι αφορά την πρόοδο και την ανάπτυξη των προϊόντων κι εφαρμογών της, που θέτουν στο επίκεντρό τους την ταχύτερη, ευκολότερη κι αποτελεσματι­ κότερη καθημερινότητα επιχειρήσεων και πολιτών. Παράλληλα, «ανοίγει» νέες οδούς, αναφορικά με τη διερεύνηση δυνατοτήτων και λειτουργιών, ψηλαφώ­ ντας πτυχές του μέλλοντος. Μακρινού, φαινομενικά, μα τόσο κοντινού στην πραγματικότητα, ελέω των ποικίλων τε­ χνολογικών καινοτομιών. Νομοτελειακά, λοιπόν, οι επιχειρήσεις της τουριστικής βιομηχανίας δεν θα μπορούσαν να λείπουν από την αιχμή των εξελίξεων, καθώς υιοθετούν, με ολοένα κι αυξα­ νόμενα ποσοστά τελευταίως, ποικίλα τεχνολογικά προϊόντα κι εφαρμογές. Το ζητούμενο: αφενός να βελτιώνουν την επιχειρηματική ευφυΐα κι ομαλή λειτουργικότητά τους αφετέρου να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις και τα «θέλω» των ίδιων των πελατών. Η άμεση επαφή «περνά» από την τεχνολογία! Μάλιστα, σύμφωνα με τα αποτελέσμα­ τα πρόσφατης μελέτης που διενήργησε η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων και analytics, GlobalData, για τις τεχνολο­ γικές καινοτομίες στον τομέα των ταξι­ διών και του τουρισμού, οι εταιρείες του κλάδου αξιοποιούν ποικίλες τεχνολογί­ ες, προκειμένου να αποκτούν σύνδεση κι άμεση επαφή με τους πελάτες τους, σε κάθε σημείο και βήμα της συνολικότε­ ρης πορείας του ταξιδιού τους. Όπως επισημαίνει η Elena Mogo, Αναλύτρια του τομέα Digital Travel & Tourism της GlobalData: «Έχει αποδει- χτεί πως η τουριστική βιομηχανία εξα- κολουθεί να βασίζει σημαντικό μέρος της καθημερινής της λειτουργίας στις ουσιαστικές ανθρώπινες επαφές! Παρ’ όλα αυτά, προκειμένου αυτές να είναι κι επιτυχημένες, οι επιχειρήσεις του κλάδου οφείλουν να βρουν την κατάλ- ληλη ισορροπία μεταξύ των τεχνολογι- κών καινοτομιών και του ανθρώπινου παράγοντα. Αναμφίβολα, η δραστική βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη θα πρέπει να βρίσκεται πάντοτε στο πίσω μέρος του μυαλού των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού, όταν πραγματοποιούν επενδύσεις στην τε- χνολογία» . Πού πρέπει να στρέψετε το ενδιαφέρον σας! Η GlobalData προκρίνει συνολικά 6 τεχνολογικές τάσεις, τις οποίες χρήσιμο θα ήταν η βιομηχανία των ταξιδιών και του τουρισμού να παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς κατά τη διάρκεια της τρέχουσας χρονιάς. Συγκεκριμένα: 1 Επαυξημένη κι Εικονική Πραγματι- κότητα (AR και VR, αντίστοιχα) Εδώ και μερικά χρόνια, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο τουριστικό και ταξιδιωτικό κλάδο έχουν δείξει μια ξεχωριστή προτίμηση κι ευ­ ρύτερη στήριξη στους τεχνολογικούς τομείς της Επαυξημένης ( A ugmented) κι Εικονικής ( V irtual) Πραγματικότητας ( R eality). Μάλιστα, όλα τα δεδομένα καταδεικνύουν πως η εν λόγω τάση θα εξακολουθήσει να κινείται με ανοδικούς ρυθμούς. Οι συγκεκριμένες τεχνολογίες αξιοποιούνται είτε για σκοπούς content marketing ή για την ενίσχυση των εμπειριών που απολαμβάνουν οι ίδιοι οι πελάτες. Για παράδειγμα, πλήθος από αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιεί την τεχνολογία Εικονικής Πραγματικότητας, ώστε να επιδεικνύει εκ των προτέρων στους ταξιδιώτες τις καμπίνες των επιβα­ τών με τις αντίστοιχες διαβαθμίσεις των θέσεων, προκειμένου να αυξάνει το τί­ μημα του εισιτηρίου ή να πραγματοποιεί πρόσθετη πώληση υπηρεσιών. 2 Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) Έχει αποδειχτεί πως χάρη στην Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence) έχει αναπτυχθεί πλήθος από διαρκώς εξελισσόμενες τεχνολο­ γίες και σειρά από καινοτομίες στην ταξιδιωτική βιομηχανία. Σε αυτή την πραγματικότητα, το ΑΙ συμβάλλει κατα­ λυτικά σε τρεις –τουλάχιστον– κατηγο­ ρίες: Το Machine Learning, τα ChatBots ή αλλιώς TravelBots, καθώς επίσης και τα Robotics. Χάρη στην ταχύτατη ανάπτυξη κι ωρίμανση της Τεχνητής Νοημοσύνης, μια σειρά από λειτουργίες οι οποίες συνήθως θα απαιτούσαν την ανθρώπινη παρέμβαση και συμβολή και σε πλείστες περιπτώσεις θα προϋπέ­ θεταν την εκμάθηση νέων ικανοτήτων, πλέον αυτοματοποιούνται! Αποτέλεσμα; Να επιταχύνονται οι σχετικές διαδικα­ σίες, ενώ την ίδια στιγμή βελτιώνεται η ποιότητα κι η συνολικότερη απόδοση. Παράλληλα, μειώνεται αισθητά και το απαιτούμενο κόστος. 3 Internet of Things (IoT) Αναμφίβολα, το IoT εμπεριέχει ση­ μαντική δυναμική και προοπτική, ανα­ φορικά με τη διαμόρφωση του μέλλο­ ντος της ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας. Στοιχείο το οποίο αντι­ λαμβάνονται σταδιακά κι οι επιχειρή­ σεις του κλάδου. Για παράδειγμα, η γερ­ μανική αεροπορική εταιρεία, Lufthansa, έχει υιοθετήσει τη χρήση του Internet of Things, προκειμένου να μειώνει τα επίπεδα άγχους κι αγωνίας των ίδιων των επιβατών για τις αποσκευές τους! Συγκεκριμένα, οι επιβάτες έχουν τη δυ­ νατότητα να «παρακολουθούν» το πού βρίσκονται οι αποσκευές τους, μέσω ενός link που βρίσκεται ενσωματωμένο στο mobile boarding pass τους, στην εξειδικευμένη εφαρμογή που έχει ανα­ πτύξει και διαθέτει.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=