Τουριστική Αγορά τ. 281
96 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ «Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και το αγόρι μου…» έλεγαν οι στίχοι ενός γνωστού άσματος προ αμνημονεύτων ετών, με τους οποίους μεγάλωσαν γενιές και γενιές, ταυτίζοντας το περιεχόμενό τους με το… τουριστικό μας προϊόν. Σήμερα, εξυπακούεται πως κάτι τέτοιο θεωρείται εντελώς παρωχημένο, καθώς απαιτείται απόλυτα εξειδικευμένη, σύγχρονη και στηριγμένη σε δεδομένα κι επιχειρηματική ευφυΐα στρατηγική τουριστικής ανάπτυξης. Κάτι που προωθεί δυναμικά κι η Ευρωπαϊκή Ένωση. Αναζητείται ο «έξυπνος» τουρισμός στην Ε.Ε.! Πού αποσκοπεί η διαγωνιστική διαδικασία «Capital of Smart Tourism» Π ρόσφατα η Κομισιόν λάνσαρε έναν διαγωνισμό με τίτλο «European Capital of Smart Tourism 2020», μέσω του οποίου φιλοδοξεί να αναδεί- ξει και, φυσικά, να επιβραβεύσει τις ευ- ρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες σχεδιάζουν, αναπτύσσουν κι εφαρμόζουν ξεχωρι- στές, καινοτόμες, βιώσιμες κι άκρως αποδοτικές πρακτικές και πολιτικές σχετικά με τον τουρισμό. Με τον εν λόγω διαγωνισμό, η Ευρω- παϊκή Ένωση επιθυμεί να τιμήσει τις σημαντικές δράσεις κι εν γένει κινήσεις «έξυπνου» τουρισμού που αναλαμβά- νουν κι υλοποιούν οι ευρωπαϊκές πόλεις, μέσω των οποίων ωφελούνται τόσο οι επισκέπτες όσο κι οι ίδιοι οι κάτοικοι. Ο «έξυπνος» τουρισμός ανταποκρί- νεται στις νέες προκλήσεις κι εν γένει απαιτήσεις που παρουσιάζονται στον κόσμο του τουρισμού, συμπεριλαμβα- νομένης της προσδοκίας για ψηφιακή πληροφορία, ίσες ευκαιρίες, ευκολία στην πρόσβαση, βιωσιμότητα και δημι- ουργική υποστήριξη της βιομηχανίας. Σημειώνεται πως ο τουρισμός αποτε- λεί την τρίτη μεγαλύτερη κοινωνικοοι- κονομική δραστηριότητα στην Ευρω- παϊκή Ένωση, καθώς αντιπροσωπεύει, περίπου, το 10% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της. Μάλιστα, ενώ ο εν λόγω τομέας μπορεί να παίζει καίριο ρόλο στη δημιουργία θέσεων εργασίας, η δυναμική του εξακολουθεί να παρα- μένει ανεκμετάλλευτη!
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=