Τουριστική Αγορά τ. 282

74 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ άλλο παρά μπορεί να τις ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις, καθώς τα μεγέθη μας (πληθυ- σμιακά, δυναμική αγοράς, καταναλωτική δαπάνη, προοπτική περαιτέρω ανάπτυ- ξης κ.ο.κ.) δεν μπορούν να θεωρηθούν ανταγωνιστικά, σε σχέση με χώρες που βρίσκονται στη διαδικασία ανέλιξη στο διεθνές προσκήνιο. Οπότε, τα εμπόδια που έχουμε να υπερβούμε είναι μεν πολ- λά, ωστόσο διαθέτουμε την εμπειρία, την εξειδίκευση και το ανθρώπινο δυναμικό στο οποίο μπορεί κάποιος διοργανωτής να στηριχτεί εμπράκτως, γνωρίζοντας πως πάντοτε φέρουμε εις πέρας ό,τι μας ανατεθεί και δη με ιδιαίτερα κολακευτικές κριτικές! Μάλιστα, την ίδια στιγμή, κατά τη διαδικασία διεκδίκησης ενός ευμεγέθους συνεδρίου, προσπαθούμε να συνδέσουμε και να δικτυώσουμε ευρύτερα τον φορέα διοργάνωσής του και τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις με τους βασικούς τομείς ανάπτυξης της οικονομικής ζωής της πρωτεύουσας, αλλά και της ίδιας μας της χώρας. Για παράδειγμα, πάντοτε εξετάζου- με με ξεχωριστό ενδιαφέρον τα συνέδρια που σχετίζονται λ.χ. με την ιατρική, τη ναυτιλία (εμπορική, επιβατική, κρουαζι- έρα, μαρίνες κ.ά.), τον πολιτισμό κ.ά. και φυσικά εάν αυτά μπορούν να συμβάλλουν στην καθιέρωση περαιτέρω συνεργειών, επιχειρηματικής και οικονομικής πρωτί- στως μορφής, μέσω των οποίων δύναται να επωφεληθούν αμφότερες οι πλευρές. Από την πλευρά μας, ανάλογα με το μέ- γεθος, τη σημασία και τον πιθανό τζίρο που μπορεί να “γεννήσει” ένα συνέδριο, προσπαθούμε να εντείνουμε τον βαθμό ανταγωνιστικότητάς μας, συμβάλλοντας μέσω της παροχής ποικίλων κινήτρων (λ.χ. χορηγία ενός δείπνου, προσφορά δωρεάν εισιτηρίων αστικών μεταφορών ή επίσκε- ψη σε χώρους αυξημένου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, συμμετοχή της μπάντας του Δήμου σε μια ωραία μουσική βραδιά, marketing υλικό προβολής κ.ο.κ.) που περιστρέφονται σε κλιμακωτή λογική στην ενεργή όσο κι αποτελεσματική διεκδίκηση της πραγματοποίησής του στην Αττική. Πρόκειται για ενέργειες κοινής πρακτικής, που έχουν χαμηλό οικονομικό αντίκτυπο στην υποψήφια διοργανώτρια πόλη, ενώ την ίδια στιγμή μπορούν να έχουν πολλα- πλάσια απόδοση σε επίπεδο εσόδων!» «Βάση» τα 500 ευρώ για την κατά κεφαλήν ημερήσια δαπάνη! Μιας και ο λόγος περί εσόδων και το πόσο πολύτιμα μπορούν να αποδει- χτούν για τη συνολικότερη οικονομία της πόλης, ο κ. Γαληνός με την ομάδα του έχουν προβεί σε ανάλυση των οικο- νομικών δεδομένων που σχετίζονται με τη φιλοξενία και διεξαγωγή συνεδρίων στην Αττική. «Κατ’ ελάχιστον η συνολική ημερήσια δαπάνη ενός συνέδρου στην πόλη δεν πέφτει κάτω από τα 500 ευρώ. Σε αυτό το ποσό συμπεριλαμβάνεται η δια- μονή, η διατροφή, η μετακίνηση, τα πάντα. Μάλιστα, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό αντίστοιχων εκδηλώσεων κι εν γένει εται- ρικών ταξιδιών συνοδεύονται ευθέως από το ανάλογο pampering, αυτομάτως η δυ- νατότητα της άμεσης δαπάνης από μέρους ενός συνέδρου… εκτοξεύεται, καθώς ήδη έχει καλυμμένα τα βασικά ημερήσια έξοδά του. Άρα, οτιδήποτε ξοδέψει θα αφορά την αγορά δώρων, την απόλαυση υπηρεσιών κι οτιδήποτε άλλο εντάσσεται σε μια λογική ευζωίας. Εξυπακούεται πως γύρω από το συνέδριο δημιουργείται, ουσιαστικά, ένα εκτενές επιχειρηματικό “οικοσύστημα” που στηρίζει κι επωφελείται ταυτόχρονα από την παρουσία των συνέδρων και της διάθεσής τους για δαπάνη: από ξενοδο- χεία, εστιατόρια, καφέ κι εν γένει χώρους ψυχαγωγίας, μέχρι μεταφορές, ξεναγήσεις, εκδρομές, καθώς επίσης και πάσης φύσεως υπηρεσίες. Το ακόμη σημαντικότερο στοι- χείο είναι πως πολλές εκ των συνεδριακών εκδηλώσεων λαμβάνουν χώρα σε χρονικές περιόδους που δεν σχετίζονται με την συ- νήθη καλοκαιρινή περιόδο, συμβάλλοντας στην οικονομική κίνηση της πόλης». ΡΕΠΟΡΤΑΖ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=